..a zrobili to przy okazji konkursu Los Angeles Design Challenge, który po raz pierwszy został otwarty dla międzynarodowej konkurencji.
.I właściwie nie byli to Niemcy, tylko projektanci ze studia Mercedesa w Tokio, które zajmuje się zaawansowanymi projektami.
Zgodnie z założeniami konkursu, zaprojektowane pojazdy nie mogły ważyć więcej niż 1000 funtów amerykańskich (ok. 454 kg) i miało się w nich znaleźć miejsce dla 4 osób. Elektryczna riksza Maybacha o nazwie DRS podobno ma być połączeniem najnowszych technologii motoryzacyjnych z luksusem i komfortem oraz najwyższym poziomem bezpieczeństwa.
Futurystyczny pojazd ma kształt kokonu, z jakiego wykluwają się motyle. Kokon wydaje się lekki, ma elegancki kształt i został zawieszony między dwoma wielkimi kołami. Sądząc po szkicach, we wnętrzu zmieszczą się jednak najwyzej dwie, a nie cztery osoby.
Rama DRS ma zostać wykonana z włókna węglowego i organicznych materiałów kompozytowych, a drzwi i szyby kokonu zgodnie z projektem powstaną z poliwęglanu formowanego przez wtrysk.
Materiałem z jakiego ma natomiast zostać zrobiony panoramiczny dach są elastyczne, organiczne materiały kompozytowe.
Maybacha DRS napędzać mają dwa silniki elektryczne o mocy 20 kW oraz bateria litowo-jonowa umieszczona w tyle pojazdu. Komputer pokładowy będzie kontrolować prace DRS i zapewni komunikację z miejską infrastrukturą transportową. Gdyby te systemu zawiodły kierowca zawsze będzie mógł sam zaprząc się do pracy i dosłownie popedałować DRSem przez miasto niczym klasyczną rikszą.
Luksusowa riksza? To z pewnością nowa koncepcja… tylko czy klienci Maybacha to zniosą?