MotoNews.pl

Range Rover Evoque od Hamann Motorsport – prawdziwy paker na czterech kołach

18 lipca 2012

Kategoria | Hamann  Tuning
Hamann Range Rover Evoque 4

Ranger Rover słynął z kanciastych terenówek o konserwatywnym designie. Sytuacja jednak zmieniła się, gdy na motoryzacyjnej scenie pojawił się model Evoque. Od tego czasu pojazdy z plakietką „Range Rover” zaczęli kupować nie tylko zatwardziali zwolennicy off-roadu. Nowy, kompaktowy SUV skierowany był do młodych, nowoczesnych klientów, którzy bardziej cenili sobie nowe trendy w modzie, niż surowy urok dawnych modeli. I trafił w ich gusta, bo sprzedaje się całkiem nieźle. W dodatku stanowi także niezłe źródło przychodu dla tunerów, bo grupa docelowa ceni sobie indywidualność i chętnie sięga po zmodyfikowane wersje małego SUVa. Jako przykłady można podać choćby Range Rovera Evoque RS250 Vesuvius Copper w wykonaniu Kahn Design, czy Range Rovera Evoque Horus – produkt Loder1899. Nawet sam producent przy okazji ostatniego Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie pokusił się o przedstawienie specjalnego wariantu Range Rover Evoque Convertible Concept czyli Evoque ze składanym dachem.

Odrobinkę „Evoque’owej” śmietanki postanowił także spić Hamann Motorsport i zaprezentował ostatnio swoją propozycję tuningową zarówno dla pięciodrzwiowego wariantu brytyjskiego SUVa, jak i trzydrzwiowego coupe. Tuner skupił swój program modyfikacji wizualnych wokół poszerzonych błotników, podporządkowując wygląd pozostałych komponentów tak, by podkreślały ich wymiary i kształt. Range Rover Evoque ma także nowy, dwuczęściowy spojler przedni i fartuchy boczne. W warsztatach Hamann Motorsport Evoque stał się prawdziwym „pakerem” i poszerzył się 70 mm przy przedniej osi i o 80 cm przy tylnej w porównaniu ze standardową wersją.

Wiadomo, że fanów tuningu cieszy nie tylko ciekawy wygląd zmodyfikowanych samochodów, lecz również – a może przede wszystkim – zmiany, jakie zachodzą pod maską. Dzięki zastosowaniu sportowego układu wydechowego, sportowych filtrów powietrza i zoptymalizowaniu jednostki kontrolnej silnika diesel 2,2 Si4 został wzmocniony o 38 KM/28 kW, a silniki wysokoprężne 2.2 TD4, 2,2 ED4 i 2,2 SD4 o 31 KM/25 kW. Maksymalny moment obrotowy zwiększył się o 65 Nm.

Hamann obniżył także zawieszenie o 30 mm i zaaplikował Range Roverowi Evoque 22-calowe obręcze w kolorze antracytowym z tytanowymi śrubami.

Zdjęcia: Hamann Motorsport, opracowanie: BM