Wraz z rozpoczęciem dostaw nowego Continentala GT Speed do klientów, Bentley Motors prezentuje nowy film, precyzyjnie pokazujący możliwości samochodu. „Continental Drift” został nakręcony na Sycylii podczas Global Media Drive.
Na potrzeby tego wydarzenia firma zaadaptowała opuszczoną bazę lotniczą NATO Comiso Air Station, w której powstał specjalny tor w stylu Gymkhana, umożliwiający zademonstrowanie sportowych osiągów najszybszego samochodu marki.
Bentley Continental GT Speed
- Kiedy nasz zespół odkrył Comiso Air Station, wiedzieliśmy, że premiera GT Speed musi się odbyć właśnie tam. Driftujący żółty Continental na płycie opuszczonej bazy lotniczej to doświadczenie, które zostanie z nami na dłużej, ale dzięki niemu udało nam się pokazać jak dynamiczny jest najlepszy ground tourer na świecie – mówi Mike Sayer, Szef Działu Komunikacji Bentley Motors.
Materiał został nakręcony przez wielokrotnie nagradzanego producenta filmów motoryzacyjnych Davida Hale’a, wspieranego przez doświadczonych pilotów dronów oraz kamerzystę i fotografa Marka Fagelsona. W niektórych scenach pojawiają się także członkowie zespołu komunikacji Bentley Motors.
Bentley Continental GT Speed
„Continental Drift” prezentuje GT Speeda jako jednego z najszybszych i najbardziej dynamicznych grand tourerów na świecie. W filmie pojawia się także R-Type Continental z 1952 roku, samochód z kolekcji Bentley Heritage, który w swoim czasie był najszybszym czteromiejscowym samochodem na świecie. Elegancki, ale wyrazisty design R-Type Continentala był również inspiracją dla GT Speed.
Zaawansowane rozwiązania najnowszej generacji Continentala
Continental GT Speed Coupé i Convertible są kontynuacją tradycji łączenia luksusu i osiągów w wydaniu grand touring. Nowoczesny układ kierowniczy i aktywny napęd na wszystkie koła wyraźnie zwiększa dynamikę samochodu w każdym z trybów jazdy. Przy niskich i średnich prędkościach tylne koła GT Speed są kierowane w przeciwnym kierunku do przednich, co zauważalnie zwiększa zwinność i sterowność pojazdu. Z kolei przy dużych prędkościach tylne koła skręcają w tym samym kierunku, co koła przednie, poprawiając tym samym stabilność jazdy.
Bentley Continental GT Speed
Najnowsza generacja Continentala GT Speed to pierwszy samochód marki w którym zastosowano elektroniczny tylny mechanizm różnicowy (eLSD). Aby zapewnić lepszą przyczepność w niekorzystnych warunkach drogowych oraz zwiększoną stabilność w zakrętach, został on dostrojony do systemu kontroli trakcji. Dodatkowo, w trybie SPORT eLSD, układ kierowniczy i system Bentley Dynamic Ride pracują razem, dzięki czemu dostarczają dodatkowych emocji z prowadzenia samochodu.
Dynamika i stabilność
Rozkład momentu obrotowego może się różnić w zależności od wybranego trybu jazdy. W programach COMFORT i BENTLEY na przednią oś może zostać przeniesione do 36% momentu obrotowego, aby samochód mógł jechać pewnie i bez utraty trakcji. W razie potrzeby na przednie koła trafia do 400 Nm maksymalnego momentu obrotowego.
Bentley Continental GT Speed
W trybie SPORT system ogranicza dostępny moment obrotowy na przednie koła do maksymalnie 28%, utrzymując w ten sposób wyższy poziom na tylnej osi i tym samym zapewniając bardziej dynamiczne i sportowe wrażenia z jazdy. Reaguje również w zróżnicowany sposób na nadsterowność, przesyłając nie więcej niż 1/10 momentu obrotowego do przeciwdziałania w trybie Bentley, nie likwidując uczucia "uciekania tyłu", a zapewniając bardziej sportowe doznania z jazdy.
Włączony układ ESC zapewnia stabilność w każdych warunkach pogodowych i podczas jazdy na nierównej nawierzchni. Po przełączeniu w tryb dynamiczny, system zwiększa swobodę kierowcy, pozwalając mu cieszyć się nieograniczoną przyjemnością z jazdy, a po wyłączeniu ESC kierowca może poczuć się jak na torze wyścigowym, w pełni wykorzystując doskonałe osiągi samochodu.
Model GT Speed jest także dostępny w wersji z ceramicznym układem hamulcowym. Przednie tarcze nowych hamulców węglowo-ceramicznych mają średnicę 440 mm, co oznacza, że są nie tylko największymi hamulcami jakie kiedykolwiek zamontowano w samochodach marki Bentley, ale także największymi hamulcami samochodowymi na świecie. Dzięki zastosowanemu materiałowi udało się obniżyć wagę samochodu o ponad 30 kg.