Bentley Flying Spur Hybrid - najmocniejsza limuzyna w historii marki

Bentley Flying Spur Hybrid - najmocniejsza limuzyna w historii marki22.07.2024
Najnowszy Bentley Flying Spur Hybrid zostanie wyposażony w nowy układ napędowy marki Ultra Perfomance Hybrid o mocy rzędu 782 KM i dostarczający 1000 Nm momentu obrotowego.

Brytyjski producent samochodów luksusowych Bentley Motors zapowiada nową wersję modelu Flying Spur. Luksusowy, czterodrzwiowy Grand Tourer zyska zupełnie nowe oblicze dzięki hybrydowemu układowi napędowemu Ultra Performance Hybrid o łącznej mocy 782 KM.

Całkowicie skoncentrowany na osiągach hybrydowy układ napędowy został zaprezentowany po raz pierwszy w modelu Bentley Continental GT Speed. Dzięki tej jednostce nowy Flying Spur będzie najmocniejszym, najbardziej dynamicznym i najwydajniejszym czterodrzwiowym samochodem w 105-letniej historii marki Bentley.

Dzięki połączeniu nowego 4-litrowego turbodoładowanego silnika V8 z silnikiem elektrycznym, samochód osiągnie moc 782 KM i 1000 Nm momentu obrotowego, a jego zasięg w trybie całkowicie elektrycznym przekroczy 72 km. Nowy Flying Spur zastąpi obecny model, który został wprowadzony na rynek w 2019 roku.

Ultrawydajna hybryda

Nowy układ napędowy nawiązuje do wieloletniej tradycji brytyjskiego producenta polegającej na uzupełnianiu wiodących w swojej klasie silników spalinowych technologią zwiększającą wydajność. Bentley idzie teraz o krok dalej – wykorzystując mocny układ hybrydowy, stworzył najbardziej zaawansowaną technologicznie jednostkę w historii firmy.

Dzięki połączeniu silnika V8 i zasilania elektrycznego inżynierom firmy Bentley udało się zapewnić jeszcze większą moc i maksymalny moment obrotowy. Istotne wzmocnienie silnika elektrycznego zapewnia mocne przyspieszenie już przy niskich i średnich prędkościach, podczas gdy zoptymalizowana jednostka V8 dostarcza jeszcze więcej mocy przy wyższych prędkościach. Inżynierowie marki Bentley położyli duży nacisk na dopracowanie brzmienia układu wydechowego. Rezultatem jest wielowymiarowy dźwięk, który podkreśla charakter pojazdu bez stosowania sztucznych, elektronicznych wzmocnień.

Zatwierdzanie danych dotyczących emisji CO₂ i zużycia paliwa dla UE-27 pozostaje w toku ze względu na proces homologacji.

Źródło: Biuro prasowe Bentley