Nowy Continental GT czwartej generacji zostanie zaprezentowany w czerwcu, jako pierwszy samochód zbudowany w oparciu o nowy hybrydowy układ napędowy Ultra Performance firmy Bentley.
Nowy Continental GT o mocy 782 KM i momencie obrotowym 1000 Nm, w połączeniu z zasięgiem 50 mil (80 km) wyłącznie z napędem elektrycznym i emisją CO2 (WLTP) poniżej 50 g/km, stanowi znaczący krok naprzód dla firmy Bentley. Będzie to nie tylko najmocniejszy i najbardziej dynamiczny samochód drogowy Bentley w 105-letniej historii firmy, ale także najbardziej zrównoważony - przy jednoczesnym zachowaniu ręcznie wykonanego luksusu i wyjątkowych materiałów, które są synonimem wszystkich Bentleyów.
Najnowsza generacja technologii podwozia - w tym aktywny napęd na wszystkie koła z wektorowaniem momentu obrotowego, czterokołowy układ kierowniczy, elektroniczny mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu, 48-woltowy elektryczny aktywny stabilizator poprzeczny i nowe, zaawansowane amortyzatory dwuzaworowe. Nowy design i nowy zestaw technologii uzupełniają najnowszą generację samochodu, który zdefiniował nowoczesnego Bentleya.
Zaprezentowany w 2002 roku Continental GT zapoczątkował odrodzenie marki Bentley. Samochód ten miał przekształcić firmę, katalizując dziesięciokrotny wzrost sprzedaży i na nowo definiując Bentleya w nowoczesnej erze. Zarówno inspiracja projektowa, jak i etos osiągów Continentala GT wywodzą się z modelu R Type Continental z 1952 roku - najszybszego czteromiejscowego samochodu na świecie w tamtym czasie, który zdefiniował koncepcję luksusowego Grand Tourera. Był to długodystansowy krążownik przemierzający kontynent - stąd nazwa. Continental GT przyjął te same trzy kluczowe linie stylistyczne - linię mocy, skos i opadającą linię dachu.
Wpływ Continental GT był kluczowy - w ciągu czterech lat roczna sprzedaż Bentleya wzrosła z około 1000 samochodów do ponad 10 000. Continental GT drugiej generacji został zaprezentowany w Paryżu w 2010 roku, zamówienia były przyjmowane od października, a dostawy rozpoczęły się na początku 2011 roku. Druga generacja została wprowadzona na rynek z silnikiem W12, ale w 2012 roku pojawiła się nowa 4,0-litrowa jednostka V8. Trzecia generacja pojawiła się w 2018 roku, oparta na nowej i specjalnie skonstruowanej platformie, z nowym silnikiem, nowym zawieszeniem, nową architekturą elektryczną, nową technologią oraz nowym wyglądem wnętrza i nadwozia - razem definiując nowy punkt odniesienia dla obecnie bardzo konkurencyjnego sektora luksusowych GT.
W ciągu ostatnich 20 lat Continentale GT biły rekordy prędkości i wygrywały mistrzostwa oraz wyścigi wytrzymałościowe na całym świecie. Na całym świecie Continental GT jest drugim najpopularniejszym modelem Bentleya (za Bentaygą), a co trzeci sprzedany Bentley to Continental GT. Na początku przyszłego roku w Fabryce Snów Bentleya w Crewe w Anglii zostanie ręcznie wyprodukowany stutysięczny egzemplarz tego kultowego Grand Tourera.