Bentley Motors potwierdza dziś wycofanie swojej obecnej generacji 4,0-litrowego silnika V8 z podwójnym turbodoładowaniem z linii modeli Continental GT, Continental GTC i Flying Spur. Pierwszymi regionami, w których obecna wersja V8 zostanie wycofana, będą Wielka Brytania i Europa.
Podczas gdy obecny silnik pozostanie częścią rodziny Bentayga, zakończenie produkcji modeli Continental i Flying Spur jest kolejnym krokiem strategii Beyond100 firmy Bentley, w ramach której wszystkie linie modelowe będą oferować wariant hybrydowy w 2024 roku. Ta podróż już się rozpoczęła, wraz z wprowadzeniem modeli Bentayga i Flying Spur Hybrid, na które popyt przekracza oczekiwania firmy.
Silnik spalinowy V8 odegrał kluczową rolę w sercu wielu Bentleyów w ciągu ostatnich 75 lat. Pierwszy silnik V8 serii L został wprowadzony w modelu S2 w 1959 roku i rozwijał moc 180 KM. Dzisiejsza generacja V8 wytwarza trzy razy więcej mocy przy dwóch trzecich pojemności.
Od czasu wprowadzenia 4,0-litrowego silnika V8 w 2012 roku, wyprodukowano ponad 53 000 egzemplarzy Continental GT, GTC i Flying Spur z silnikiem V8, z których każdy został wykonany w całości ręcznie w Fabryce Snów Bentleya w Crewe w Anglii.
Ostatnie modele Continental GT, GTC i Flying Spur z silnikiem V8 są już dostępne w Wielkiej Brytanii, Europie i na Bliskim Wschodzie. Produkcja zostanie wkrótce zakończona, a ostatnie dostawy będą miały miejsce w czerwcu, podczas gdy niektóre istniejące egzemplarze pozostaną dostępne dzięki zapasom sprzedawców detalicznych i rurociągom transportowym. Zakończenie produkcji w innych regionach nastąpi w późniejszym terminie.
Współczesny silnik V8
Nowoczesne Bentley"e z silnikami V8 oferują imponującą moc i moment obrotowy, a także charakterystyczny dźwięk silnika, większy zasięg między tankowaniami i redukcję emisji CO2 w porównaniu z silnikiem W12. Koncepcja konstrukcyjna silnika V8 zapewnia bardzo wysoki moment obrotowy, a jednocześnie niższą emisję spalin i najlepszą możliwą wydajność.
Silnik V8 wytwarza moc szczytową 550 KM (542 KM, 404 kW) i maksymalny moment obrotowy 770 Nm przy 2000 obr/min, utrzymując go na płaskim poziomie do 4500 obr/min. Dokładnie kwadratowy silnik, dopasowany długością skoku do 86-milimetrowego otworu cylindra, zapewnia najlepszą równowagę między mocą i momentem obrotowym, a dzięki turbosprężarkom typu twin-scroll silnik rozwija ponad 135 KM na litr.