Dlatego oprócz niewielkiego dodatku z tyłu nie zmieniono nic, co mogłoby naruszyć elegancki wygląd modelu. Firma MTM nie chciała zmieniać indywidualnej i niepowtarzalnej formy. Jedynym i ostatnim szlifem, jaki wyglądowi brytyjskiego modelu nadała niemiecka firma tuningowa jest zestaw potężnych 21-calowych felg z lekkich stopów.
Jednak pod maską Continentala GTC dzieje się sporo nowego. Dzięki ingerencji MTM „Birkin Edition“ to nie tylko jedno z najpiękniejszych, ale także jedno z najszybszych aut luksusowych.
MTM oferuje kilka pakietów tuningowych. Zakres zmian sięga od optymalizacji ustawień elektroniki, po kompletną przebudowę silnika. Wszystkie wersje MTM tworzy w swoich warsztatach, a następnie wyczerpująco testuje w ruchu miejskim i pozamiejskim.
Seryjne 560 KM i 318 km/h prędkości maksymalnej powinno chyba wystarczyć na wszystkich autostradach tego świata. Jednak MTM się tym nie zadowoliło. Moc 12-cylindrowego silnika o zmodyfikowanej elektronice to 635 KM/467 kW, a moment obrotowy 780 Nm.
W innym pakiecie tuningowym MTM podkręca 6-litrowy silnik W12 do 650 KM/ 478 kW, który osiąga następnie gigantyczny moment obrotowy 795 Nm zamiast seryjnego i tak już imponującego 650 Nm. Zwiększony moment obrotowy pozwala ważącemu 2,5 tony autu przyspieszyć "od zera do setki" w 4,2 sekundy (model seryjny robi to w 4,8 s).
Na okrągłym torze we włoskim Nardo, który jest używany do jazd próbnych samochodów osiągających wysokie prędkości i gdzie co roku spotyka się na specjalnych targach elita pojazdów potrafiących osiągnąć prędkość 300km/h+, przerobione przez MTM GTC w wersji coupé o nazwie GT osiągnęło 331 km/h. Tym samym model ten stal się najszybszym Betleyem, jaki kiedykolwiek zbudowano! MTM Continental GTC jest równie mocny, co czyni go jednym z najszybszych pojazdów z otwartym dachem.
MTM oprócz zwiększonej mocy podarowało Bentleyowi nowy układ wydechowy z katalizatorem oraz środkowym i końcowym tłumikiem wyposażonymi w sterowane przepustnice. Układy wydechowe MTM są również projektowane w warsztatach firmy. Ważne jest przy tym osiągnięcie maksymalnej przepustowości i wydajności przy jednoczesnym zachowaniu przepisowych wartości granicznych.
Dzięki inteligentnemu doborowi materiału - wysokiej jakości, polerowanej stali szlachetnej – MTM mogło utrzymać niską wagę układu przy jednoczesnej maksymalnej wytrzymałości.
Aby stuningowany GTC robił bardziej sportowe wrażenie MTM oferuje do niego usługę elektronicznego obniżenia zawieszenia poprzez kompleksowe przeprogramowanie software'u. Ustawienia ustalone na podstawie testów w Nardo i na torze w Hockenheim gwarantują przy tym najlepszy komfort jazdy Do tego dochodzą felgi MTM "bimoto" 10,5x21“ ET40 LK 5x112 i opony Dunlop-Pneus o wymiarach 285/30.
W najnowszej przeróbce Bentleya, modelu GT Speed MTM planuje wzrost mocy do 750 KM (551 kw), chcąc tym samym osiągnąć prędkość maksymalną ponad 340 km/h!