Jednostka napędowa V8 dostarcza mocy 507 KM przy 6000 obr./min. i wyjątkowy maksymalny moment obrotowy 660 Nm dostępny w zakresie 1700 – 5000 obr./min.
W połączeniu z nową, 8-biegową przekładnia automatyczną przekłada się to na przyspieszenie z miejsca do 100 km/h w mniej niż 5 sekund i prędkość maksymalną na poziomie 290 km/h.
Jednocześnie nowe Continentale V8 będą się wyróżniać w swojej klasie wyjątkową oszczędnością w zużyciu paliwa i niewielką emisją CO2. Po zatankowaniu pełnego zbiornika paliwa będą mogły przejechać do 800 km. Konkretne dane dotyczące zużycia paliwa i emisji CO2 zostaną ujawnione na początku 2012 roku. Wiemy jednak, że nowe modele Continental V8 mają być pierwszymi, w których zrealizowane zostanie zobowiązanie środowiskowe złożone przez Bentleya, mówiące o tym, że firma wyprodukuje jednostkę napędową zużywającą o 40% mniej paliwa i emitować o 40% mniej spalin.
Nowa, 4-litrowa jednostka V8 to silnik o zmiennej objętości skokowej wyposażony w skomplikowaną jednostkę kontrolną zapewniającą bezproblemowe przejście z trybu pracy V8 na tryb V4.
Nowy silnik posiada także wysokociśnieniowy, bezpośredni wtrysk paliwa, łożyska o niskim współczynniku tarcia, system kontroli temperatury i system rekuperacji energii. Wyróżnia go także charakterystyczny warkot – o czym można się przekonać, słuchając specjalnie przygotowanego nagrania, które zamieściliśmy na naszym fotoblogu.
Nowy silnik będzie dostępny w dwóch modelach: Continentalu GT i Continentalu GTC. Ich mocny charakter znalazł swój wizualny wyraz w czarnej, błyszczącej kratce atrapy chłodnicy, czerwonych plakietkach z literą „B” i trzyczęściowym zderzaku przednim, chromowanych końcówkach rur wydechowych w kształcie cyfry 8 i ciemnej, dolnej części fartucha tylnego.
Oba modele ozdobiono 20-calowymi felgami z lekkich stopów, a opcjonalnie można je zamienić na 21-calowe obręcze sześcioramienne w kolorze czarnym lub srebrnym.
We wnętrzu znalazły się: podsufitka z tkaniny Eliade, nowoczesne okleiny drewniane, opcjonalna, dwukolorowa tapicerka skórzana i niewielka konsola środkowa.
Nowe Continentale będą umiejscowione w ofercie Bentley’a tuż poniżej okrętów flagowych Continentala GT i GTC z 6-litrowym, 12-cylindrowym silnikiem W12 biturbo o mocy 640 KM. Oba nowe warianty mają napęd na wszystkie koła wyposażony w zaawansowany mechanizm różnicowy typu TorSen.