Mistral to wyjątkowy wiatr przenikający południową Francję i zwiastun zmiany pór roku. Jego wpływ wykracza jednak poza status siły natury. Ci, którzy go doświadczają, są w stanie czerpać z jego mocy, wyczarowując wciągające wrażenia przygody, podziwu, nostalgii i oczekiwania na nadchodzącą drogę. Tak wpływowe zjawisko okazało się zgodne z duchem Bugatti.
Pozostając wiernym od dawna wyznawanemu przez Bugatti etosowi „forma podąża za osiągami”, W16 Mistral jest definiowany przez okiełznanie powietrza. Prawdziwie żywiołowe wrażenia z jazdy są możliwe tylko dzięki stuletniemu mistrzostwu aerodynamiki; oba połączone razem, tworząc arcydzieło pod gołym niebem - intensywne doświadczenie bez dachu przy prędkości 420 km/h, które celebruje design i inżynierię w zenicie.
"Od samego początku procesu projektowania było dla nas jasne, że W16 Mistral stanowi ekscytującą okazję do tworzenia historii. Ten moment był nie tylko okazją do spojrzenia wstecz z sentymentem na zakończenie monumentalnej ery W16 Bugatti, ale także do wzbudzenia poczucia podziwu dzięki nowej generacji sztuki aerodynamicznej.
Połączenie charakterystycznych dla Bugatti osiągów, luksusu i elegancji - w skrupulatnie zaprojektowanej, bezpiecznej konstrukcji z otwartym dachem, która może osiągnąć 420 km/h - jest osiągnięciem, które mocno wpisuje W16 Mistral w stuletnią historię arcydzieł Bugatti. Podobnie jak sugestywny wiatr, którym jest inspirowany, W16 Mistral wywołuje nieodparte emocje tęsknoty, jednocześnie wyczarowując przytłaczające poczucie przygody w przyszłości. Oferuje doświadczenie, które jest kwintesencją Bugatti; jest naprawdę nieporównywalne". - powiedział Frank Heyl, Dyrektor ds. designu Bugatti.
Dla mistrzów designu Bugatti, dążenie do perfekcji w sztuce aerodynamiki rozpoczęło się od samego przodu W16 Mistral - ikony marki Bugatti stworzonej na nowo z myślą o przesuwaniu granic innowacji. Niepowtarzalna kratka w kształcie podkowy Bugatti została stworzona w nowej formie dla W16 Mistral, poszerzona i wyposażona w idealnie dopasowane siatki wydrukowane w 3D, aby kierować powietrze do centralnej chłodnicy - wykorzystując jej moc do zapewnienia krytycznego chłodzenia dla 1600-konnego silnika W16 z poczwórnym turbodoładowaniem.
Kratka w kształcie podkowy nawiązuje do pomysłowości dziedzictwa projektowego Bugatti, ale projektanci W16 starali się jeszcze bardziej uhonorować ducha legendarnej innowacyjności marki. Rola charakterystycznych elementów stylistycznych w wykorzystywaniu mocy powietrza rozciąga się na przednie reflektory - kontynuując dążenie W16 Mistral do formy zdefiniowanej przez osiągi. Nawiązująca do modelu Chiron ośmioelementowa, pionowa konstrukcja, będąca hołdem dla innych arcydzieł Bugatti, takich jak Divo i La Voiture Noire, trójwymiarowa powierzchnia wyrafinowanego, eleganckiego projektu zmniejsza opór aerodynamiczny dzięki rowkom prowadzącym kurtynę powietrzną - odprowadzając powietrze z nadkola i zwiększając osiągi.
Gdy powietrze pędzi w kierunku środka W16 Mistral, napotyka na nową interpretację cechy, która uczyniła Bugatti wyjątkowym w ciągu stulecia innowacji projektowych: hermetyzującą linię C-line. Podniesiona do wyższej pozycji w napędzie dla maksymalnej wydajności, linia C zawiera inteligentne wloty powietrza, które służą do dalszego zwiększania niesamowitego poziomu ciśnienia dynamicznego W16 Mistral - przetwarzając powietrze i ciśnienie jednocześnie, aby zapewnić chłodzenie silnika, skrzyni biegów i tylnej osi.
Pozostając wiernym przewodniemu etosowi Bugatti, forma linii C honoruje dążenie do osiągów. Podążając płynnie elegancką trajektorią do okien i przedniej szyby, linia ta przywołuje estetykę wizjera na kasku wyścigowym, podczas gdy zintegrowana belka poprzeczna w poprzek przedniej szyby wygładza przepływ powietrza nad otwartym kokpitem - kierując powietrze w stronę tylnego skrzydła, aby uzyskać maksymalny docisk.
W miejscu styku z oknami W16 Mistral, linia C przepływa obok znakomicie wyrzeźbionych czerpni powietrza, oddając hołd linii ikon Bugatti z otwartym dachem - od oszałamiająco pięknego Roadstera Type 57 Grand Raid Usine z 1934 roku, po pierwsze współczesne Bugatti z otwartym dachem, Veyron 16.4 Grand Sport. Łącząc elegancję i osiągi, które rzeźbione czerpaki stały się symbolem, układ w W16 Mistral reprezentuje zupełnie nowy, wysoce zaawansowany i całkowicie niestandardowy system wlotu powietrza, który jest w pełni zintegrowany z niezwykle wytrzymałą strukturą zderzeniową pojazdu z włókna węglowego.
Ze spreparowanych czerpni powietrze jest tłoczone przez filtry powietrza do czterech turbosprężarek 8,0-litrowego 16-cylindrowego silnika, zapewniając W16 Mistral niesamowitą moc, przyspieszenie i prędkość. Jest to również uczta dla zmysłów nasycona wspaniałymi dźwiękami silnika W16 - wzmocnionymi przez czerpaki, aby zapewnić pasażerom kabiny doznania dźwiękowe niezrównane w świecie motoryzacji.
Gorące powietrze, które opuszcza chłodnice chłodzące 16-cylindrowy silnik, jest kierowane kanałami do tyłu - reprezentując jeden z najbardziej wyrafinowanych obszarów projektowania na holistycznie złożonym płótnie. Wciągane przez podciśnienie, gorące powietrze jest wyrzucane przez otwory wentylacyjne w układzie X-taillight modelu W16 Mistral - oszałamiający wyświetlacz inspirowany Bugatti Bolide, który elegancko łączy estetyczny urok z pomysłowością inżynieryjną.
Podróż powietrza z tyłu pojazdu jest znacznie przyspieszona dzięki ulepszonemu dyfuzorowi o konstrukcji „rampy”, który pomaga w dalszym usuwaniu gorącego powietrza i zwiększa ogólną siłę docisku, dzięki czemu model wyróżnia się przy dużych prędkościach.
Podczas gdy główny nacisk położono na ekscytujące osiągi, piękno, które definiuje układ świateł X-taillight, odbija się echem w całym projekcie nadwozia, aż po najdrobniejsze detale. Czerpiąc inspirację z wyjątkowej symfonii czerni i żółci modelu Type 57 Roadster Grand Raid Usine, którą tak uwielbiał Ettore Bugatti, W16 Mistral oferuje kreatywne płótno, dla którego można określić mnóstwo kombinacji kolorystycznych - pozwalając kierowcom stworzyć prawdziwie indywidualny charakter swojego pojazdu, tak jak zrobił to Ettore.