...najlepiej rozpoznawalnych i znanych obok Ferrari i Lamborghini, mimo że jej siedziba znajduje się w Molsheim we Francji. Niestety, historia Bugatti obejmuje także lata, w których firma nie była w ogóle obecna na motoryzacyjnej mapie świata, od czasu do czasu trafiając w inne "ręce".
Obecnym właścicielem marki jest koncern Volkswagena, który w 1998 roku wykupił prawa do produkcji samochodów pod nazwą Bugatti i tym samym wskrzesił słynną firmę zahibernowaną od 5 lat. Niemal natychmiast zarząd firmy podjął decyzję o stworzeniu najszybszego samochodu świata - wyjątkowego i jedynego w swoim rodzaju. I tak w 2005 roku pojawił się gotowy do bicia rekordu prędkości, Bugatti Veyron, którego 8-litrowe, 16-cylindrowe (W16) "serce" dzięki dotlenianiu przez zestaw czterech turbosprężarek generuje moc 1001 KM oraz moment obrotowy o wartości 1250 Nm. To wystarcza by pierwsza "setka" pojawiła się na liczniku po 2,5 sekundy, 160 km/h odeszło do historii po 4,5 sekundy, a wskazówka prędkościomierza zatrzymała się dopiero na wartości 407 km/h. Jednak to nie koniec...
Według nieoficjalnych informacji, z okazji 100-lecia marki Bugatti, koncern Volkswagena zamierza zaprezentować na nadchodzącym Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Genewie specjalną, jubileuszową wersję Veyrona o nazwie Centenaire, co z języka francuskiego znaczy 'setna rocznica'. W odróżnieniu od dotychczasowych limitowanych wersji auta, zmiany poczynione w Centenaire nie mają ograniczać się wyłącznie do wyglądu, ale przede wszystkim obejmować silnik auta, którego moc przypuszczalnie zostanie zwiększona do ok. 1350 KM, co pozwoli skrócić czas "sprintu" do 100 km/h do wartości ok. 2,3 sekundy i rozpędzić samochód maksymalnie do prędkości 420 km/h.