...Bugatti teraz staje się obiektem kolekcjonerskim. Koneserzy będą mogli jednak wciąż nabywać wersję specjalną Veyrona – kabriolet Grand Sport, jednak również niezbyt długo, ponieważ jego produkcję ograniczono do 150 egzemplarzy. Veyron z przezroczystym dachem rozwijał prędkość 407 km/h, kabrio Grand Sport może rozpędzić się do 360 km/h, co czyni z niego najszybszy na świecie pojazd z otwartym nadwoziem.
Bugatti Veyron 16.4 – ikona motoryzacji
Proces tworzenia Bugatti Veyron’a był jednym z największych wyzwań technicznych i najpoważniejszych osiągnięć technologicznych w historii motoryzacji. Volkswagen wykupił prawa do marki Bugatti w 1998 roku, a zaledwie rok później, podczas salonu motoryzacyjnego w Tokio firma zaprezentowała swój czwarty pojazd koncepcyjny, przedprodukcyjne studium EB 18/4 Veyron. Sześć miesięcy później, 29 kwietnia 2005 roku Veyron po raz pierwszy rozpędził się do ponad 400 km/h, a kolejne pół roku później został zaprezentowany światowej opinii publicznej.
Veyron był i nadal pozostaje syntezą najwyższych osiągnięć technicznych. Był pierwszym pojazdem produkcyjnym, w którym zamontowano kadłub typu monocoque z włókna węglowego, a sztywności skrętnej jego nadwozia wynoszącej 60 000 Nm na stopień do dziś nie udało się uzyskać żadnemu innemu producentowi.
16-cylindrowy silnik o pojemności 7993 cm3 wyposażony w cztery turbosprężarki rozwija moc 1001 KM i pozwala Veyronowi rozpędzić się do 407 km/h. 7-biegowa przekładnia dwusprzęgłowa przekazuje na koła niewiarygodny wręcz moment obrotowy 1250 Nm, a zmiana biegów zajmuje mniej niż 150 milisekund.
Przyspieszenie z miejsca do 100 km/h zabiera legendarne już 2,5 sekundy. Karbonowo-ceramiczne hamulce, innowacyjny układ chłodzenia i tylny spojler, który służy jako rodzaj dodatkowego hamulca podczas procesu zatrzymywania się zapewniają, że Veyron wyhamowuje z prędkości 100 km/h w 2,3 sekundy przemierzając przy tym odcinek 31,4 m. Wersja Super Sport o mocy 1200 KM i prędkości maksymalnej 415 km/h wykonuje to samo zadanie jeszcze szybciej.
Niestety, jeśli chodzi o dostawy zamówionych samochodów Bugatti nie jest już tak szybkie – klient, który zakupił ostatni egzemplarz Veyrona 16.4 będzie musiał poczekać na niego do jesieni tego roku.