Pod koniec listopada zakład Dacii w Mioveni w Rumunii świętował wyprodukowanie 500-tysięcznego Dustera drugiej generacji. W sumie od premiery w 2010 r. w Mioveni wyprodukowano ponad 1,7 miliona sztuk Dusterów.
O wszechstronności samochodów Dacii świadczy m.in. przekazanie specjalnie przystosowanej Dacii Duster papieżowi Franciszkowi. W wersji zaadaptowanej na papa mobile zastosowano wiele nietypowych rozwiązań, takich jak: duży otwierany dach, zdejmowana przeszklona nadbudówka, ułatwiające wsiadanie zawieszenie, obniżone o 30 mm w stosunku do wersji standardowej oraz liczne zewnętrzne i wewnętrzne wsporniki i uchwyty.
Dacia Duster
Sukces w Polsce
Dacia zadebiutowała w Polsce w 2004 r. i przez 15 lat odnotowała spektakularny wzrost sprzedaży. Na początku obecności marki na polskim rynku sprzedano 2 403 egzemplarze aut, a w 2019 r. już 33 034. W sumie klienci w Polsce zakupili już ponad 180 tys. samochodów Dacii.
W 2019 r. marka mogła pochwalić się największym przyrostem sprzedaży – 5700 egzemplarzy r/r (wzrost o 21%). Dacia zajmuje obecnie 3. pozycję pod względem sprzedaży do klientów indywidualnych w Polsce. Najpopularniejszym modelem jest Dacia Duster, która kolejny rok z rzędu pozostaje liderem segmentu SUV i jest najchętniej wybieranym autem przez klientów indywidualnych. Co 20. klient indywidualny kupujący samochód na rynku polskim jeździ Dusterem. Ten model jest jednocześnie 4. najpopularniejszym samochodem na rynku polskim z 55-procentowym przyrostem sprzedaży.
Dacia Sandero Stepway
Na sukces Dacii w Polsce składa się pełna gama modeli odpowiadających na zróżnicowane potrzeby klientów, a także proste i atrakcyjne programy finansowania, w tym program Dacia Smart Start, który umożliwia zakup Dacii z niską ratą miesięczną i nawet 0% wkładu własnego.
Dacia Duster Cup
Dacia jest obecna również w polskim sporcie motorowym. Organizowany od 2017 r. puchar Dacia Duster Cup to coroczne zawody będące oficjalną częścią Rajdowego Pucharu Polski Samochodów Terenowych. Uczestnicy pucharu ściągają się identycznymi samochodami na bazie seryjnych aut Dacia Duster z silnikami 1.5 dCi i mogą korzystać z rad mentora projektu Krzysztofa Hołowczyca. Projekt został stworzony przez Renault Polska, Overlimit i Hołowczyc Racing.