Zgodnie z zapowiedzią ze stycznia 2021 roku, Dacia wkracza dziś na rynek C-SUV z unikalną ofertą w postaci modelu Bigster, stanowiącego uosobienie jej wartości – skupienie na tym, co najważniejsze, essential but cool, przyjazność dla środowiska, solidność i outdoorowy charakter – i dopasowanego do specyficznych wymagań klientów na tym stale rosnącym rynku.
"Po wprowadzeniu planu Renaulution w 2021 roku, całkowicie zmieniliśmy koncepcję marki i stworzyliśmy jej nową tożsamość: nowe kolory, nowe logo, nowe segmenty, nowe punkty sprzedaży. Pozostaliśmy wierni naszej strategii, a jednocześnie dzięki naszym działaniom Dacia stała się bardziej atrakcyjna i ambitna niż kiedykolwiek wcześniej. I jak zawsze oferuje najlepszy stosunek ceny do zalet użytkowych. Dziś, z Bigsterem, lepiej niż kiedykolwiek spełnia oczekiwania klientów z segmentu C." - powiedział Denis Le Vot, dyrektor generalny Dacii.
Dacia wkracza na rynek aut z segmentu C-SUV ze starannie przemyślaną strategią produktową. Po nowym Bigsterze na rynek mają trafić dwa kolejne modele.
Design nowej Dacii Bigster - realizacja planu i dotrzymane obietnice
W styczniu 2021 roku model Bigster Concept, symbol planu strategicznego Renaulution, ukazał ambicje Dacii wspięcia się na wyższy poziom, jakim jest segment C-SUV. Bigster Concept był bardzo konkretną obietnicą, która zrodziła wiele oczekiwań. Dziś nowy Bigster spełnia wszystkie obietnice, jakie zostały zawarte w Bigsterze Concept.
"W nowym Bigsterze udało nam się odwzorować z dużą wiernością wszystkie zamierzenia wyrażone w Bigsterze Concept. Bigster ucieleśnia w najwyższym stopniu wszystkie wartości marki Dacia, której stał się obecnie flagowym modelem." - powiedział David Durand, dyrektor ds. designu Dacii
Design Nowego Bigstera to pokaźna, pozbawiona zbędnych elementów bryła nadwozia, podkreślona układem prostych, geometrycznych, prężnych linii. Masywne błotniki chroniące koła, podobnie jak rozmieszczone skrajnie po bokach przednie i tylne światła, dodatkowo wzmacniają wrażenie solidności i stabilności Bigstera na drodze.
Wrażenie solidności Nowego Bigstera i jego silna osobowość są dodatkowo podkreślone masywnym, pionowym przodem auta, charakterystycznym dla SUV-ów. Przód nadwozia jest również typowy dla marki Dacia ze swoim dużym, czarnym, błyszczącym grillem i z logo „Dacia link” umieszczonym na jego środku. Poziomo umieszczona, wyprofilowana maska została zaprojektowana z myślą o zapewnieniu kierowcy jak najlepszej widoczności ku dołowi.
Elementy graficzne zdobiące przód i przednie drzwi oraz umieszczone nad tylną tablicą rejestracyjną wprowadzają akcent swobodnej elegancji. Jednak zamiast ulegać modzie na błyszczącą czerń, projektanci Dacii zdecydowali się na bardziej solidne i wytrzymałe połączenie czerni błyszczącej z matową.
Przednie i tylne osłony podwozia są barwione w masie, a dzięki temu trwalsze i bardziej wytrzymałe. Elementy ochronne biegnące wokół nadwozia – wzdłuż boków, na nadkolach i w dolnej części zderzaków – są wykonane z materiału Starkle®.
Bardzo w stylu Dacii, a zatem bardzo pragmatyczny, nowy Bigster dostosowuje się do preferencji i przyzwyczajeń użytkowników aut z segmentu C-SUV. Bigster jest oferowany w standardzie z 17- lub 18-calowymi aluminiowymi felgami, a 19-calowe felgi z oryginalnymi motywami graficznymi są dostępne w opcji w najwyższej wersji wyposażeniowej Journey. W wyższych wersjach wyposażeniowych klienci mają też do wyboru – po raz pierwszy w ofercie Dacii – nadwozie dwukolorowe (z czarnym dachem), harmonijnie podkreślające sylwetkę auta.
Dostępny jest także nowy kolor nadwozia: niebieski Indigo. Ten metalizowany lakier, dostępny wyłącznie w nowym Bigsterze, dodaje autu elegancji i w dyskretny sposób podkreśla jego prestiżowy charakter.
"Pracując nad designem wnętrza, staraliśmy się zachować jeden z głównych atutów Nowego Bigstera, jakim jest jego wyjątkowa przestronność. Dlatego postawiliśmy na prostotę z geometrycznymi liniami, nawiązującymi do designu nadwozia, a także na wysoką jakość, której oczekują nabywcy aut z segmentu C-SUV." - kontynuuje David Durand
We wnętrzu Nowego Bigstera designerzy skupili się na tym, co najistotniejsze: przestrzeń, ergonomia i komfort. Bardzo pionowa i wysoko umieszczona deska rozdzielcza zwiększa ilość wolnego miejsca dla pasażerów na przednich siedzeniach.
Dla zapewnienia maksymalnej prostoty i skuteczności wszystkie informacje związane z jazdą zostały zgrupowane na 7-calowym lub 10-calowym (w zależności od poziomu wyposażenia) cyfrowym zespole zegarów, a wszystkie informacje związane z systemem multimedialnym są wyświetlane na centralnym ekranie dotykowym o przekątnej 10,1 cala (montowanym w standardzie we wszystkich Bigsterach). Oba ekrany łączy elegancka zielona linia zapewniająca ich harmonijne wizualne wkomponowanie w deskę rozdzielczą.
W zależności od poziomu wyposażenia nowy Bigster jest oferowany z jednym z trzech typów środkowej konsoli przy przednich siedzeniach: niską, średnią lub – po raz pierwszy w Dacii – wysoką konsolą z podłokietnikiem (i chłodzoną komorą), ładowarką indukcyjną i pojemnym schowkiem.
Szczególnie wiele uwagi poświęcono odpowiedniemu doborowi obić siedzeń – w zależności od wyposażenia położono nacisk na: prostotę i wygodę (Bigster Essential i Expression), trwałość i łatwość czyszczenia (Extreme) lub maksymalny komfort (Journey).
Łącznikiem między designem nadwozia i wnętrza Nowego Bigstera są motywy w kształcie litery „Y”, charakterystyczne dla sygnatury świetlnej auta:
- w kabinie znajdują się na nawiewach powietrza, których powierzchnia tworzy kształt litery „Y” (w kolorze brązowomiedzianym w wersji Extreme), oraz na obramowaniach klamek drzwi.
- na zewnątrz Nowego Bigstera przednie i tylne światła LED w kształcie litery „Y” tworzą charakterystyczną sygnaturę świetlną.
Wyjątkowo przestronne wnętrze dla pasażerów i bagażu
Nowy Bigster jest zbudowany na platformie CMF-B, stanowiącej kluczowy element strategii produkcyjnej Dacii i której elastyczność umożliwia stworzenie wyjątkowo przestronnego wnętrza. Parametry użytkowe zostały dobrane tak, aby spełnić wymagania użytkowników aut z segmentu C-SUV: odpowiednie wyciszenie (dźwiękochłonna przednia szyba, grubsze szyby, wyciszony silnik), wykończenie (nowa wykładzina podłogowa, Touch LED) i komfort siedzeń (regulacja podparcia lędźwiowego w fotelu pasażera z przodu, regulacja oparcia tylnej kanapy itp.), dwustrefowa klimatyzacja z przodu i dysze nawiewu na tylne siedzenia.
Nowy Bigster może poszczycić się jednym z najbardziej przestronnych wnętrz w segmencie C-SUV. Spełnia w ten sposób jedno z kluczowych wymagań klientów na tym rynku. Bigster może wygodnie pomieści 5 osób wraz z ich bagażami.
Zarówno na przednich, jak i na tylnych siedzeniach nowy Bigster oferuje największą w tym segmencie odległość od siedzisk do dachu, co daje wrażenie przestrzeni w kabinie, doceniane przez podróżujących. Pasażerowie na tylnych siedzeniach mogą cieszyć się największą w tym segmencie ilością miejsca na nogi, bardzo istotną dla wygody podróżowania na długich trasach.
Nowy Bigster wyróżnia się największą w tym segmencie aut pojemnością bagażnika, wynoszącą 667 litrów VDA do wysokości tylnej półki, która ma kluczowe znaczenie w czasie podróży z rodziną. Długość i wysokość przestrzeni ładunkowej wyznaczają w szczególności nowe standardy na rynku C-SUV-ów.
Zoptymalizowana modularność i praktyczność
Użytkownicy nowego Bigstera będą mogli z łatwością korzystać z wyjątkowo przestronnego wnętrza dzięki wielu praktycznym i pomysłowym rozwiązaniom.
Dzielona w układzie 40/20/40 tylna kanapa pozwala pogodzić przewóz kłopotliwych gabarytowo przedmiotów z wygodą pasażerów. Gdy na tylnej kanapie podróżuje tylko dwóch pasażerów, ich komfort można dodatkowo zwiększyć przez złożenie środkowej część oparcia, która wówczas tworzy podłokietnik z dwoma uchwytami na kubki i uchwytem na smartfon. Po złożeniu oparć wszystkich trzech tylnych siedzeń powstaje płaska podłoga o wyjątkowej maksymalnej długości załadunku wynoszącej 2,7 metra.
Funkcja Easy Fold ułatwia składanie oparć tylnych siedzeń od strony bagażnika dzięki dwóm dźwigniom umieszczonym po prawej i lewej stronie przestrzeni ładunkowej.
Wytrzymała i łatwa do czyszczenia gumowa mata bagażnika zapewnia idealną ochronę podłogi przestrzeni ładunkowej. Gdy mata nie jest używana, można ją z łatwością zwinąć w celu przechowania. Występuje w standardzie w wersji wyposażeniowej Extreme i jest dostępna w ofercie akcesoriów dla wszystkich wersji Bigstera.
Nowy Bigster wzbogaca się o YouClip, nowy pomysłowy system mocowania akcesoriów Dacii. Ten prosty, pomysłowy i praktyczny system umożliwia bezpieczne mocowanie licznych akcesoriów w kluczowych miejscach w kabinie.
Bigster jest standardowo wyposażony w 5 punktów mocowania YouClip (na desce rozdzielczej, na bocznej ścianie konsoli po stronie pasażera, na tylnej stronie środkowej konsoli, w bagażniku i na wewnętrznej stronie pokrywy bagażnika. Istnieje możliwość powiększenia ich liczby o 2 kolejne punkty dzięki wspornikowi mocowanemu do zagłówka, dostępnemu w ofercie akcesoriów.
Punkty mocowania YouClip mogą służyć do mocowania uchwytu na tablet, kieszeni na drobne przedmioty, uchwytu smartfona z wbudowaną/ bez wbudowanej ładowarki indukcyjnej lub pomysłowego akcesorium „YouClip 3 w 1” obejmującego uchwyt na kubek, zaczep na torbę i przenośną lampkę. „YouClip 3w1” jest dostępny w standardzie w wersji Bigster Extreme. Wszystkie powyższe akcesoria kompatybilne z YouClip są dostępne w sieci Dacii.
Elementy wyposażenia ułatwiające codzienne życie
Nowy Bigster spełnia najważniejsze wymagania użytkowników aut z segmentu C-SUV ze szczególnym uwzględnieniem komfortu i łatwości użytkowania na co dzień dzięki szerokiemu wyborowi elementów wyposażenia dostępnych w opcji lub w standardzie w zależności od wersji wyposażeniowej.
Dostęp do nowego Bigstera jest ułatwiony dzięki karcie keyless entry i automatycznej pokrywie bagażnika. Pokrywę tę, dostępną w standardzie w wersji Journey i w opcji w wersji Extreme, można uruchamiać na trzy sposoby: przyciskiem na pokrywie bagażnika umieszczonym obok oświetlenia tablicy rejestracyjnej, przyciskiem na desce rozdzielczej lub przyciskiem w pilocie.
Wszystkie wersje wyposażeniowe Nowego Bigstera posiadają w standardzie centralny ekran dotykowy o przekątnej 10,1 cala. Wersje Bigster Essential i Expression są wyposażone w system multimedialny Media Display z 4 głośnikami i bezprzewodową obsługę aplikacji Apple CarPlay®/Android AutoTM.
Wersje Bigster Extreme i Journey są wyposażone w system multimedialny Media Nav Live, obejmujący dodatkowo nawigację z dostępem do Internetu i informacjami o warunkach drogowych w czasie rzeczywistym oraz aktualizację map przez okres 8 lat. Media Nav Live obejmuje ponadto 6-głośnikowy system audio Arkamys 3D Sound System.
Dla zapewnienia maksymalnej przyjemności z jazdy nowy Bigster jest standardowo wyposażony w 7-calowy (w wersjach Essential i Expression) lub 10-calowy (w wersjach Extreme i Journey) cyfrowy zespół zegarów. Jego kolorowy i konfigurowalny ekran umożliwia kierowcy wybranie do wyświetlania zestawu informacji, które uzna za najbardziej przydatne.
Użytkownicy nowego Bigstera z pewnością docenią również dwustrefową klimatyzację z oddzielnymi nawiewami dla pasażerów na tylnych siedzeniach, panoramiczny otwierany dach, bezprzewodową ładowarkę do smartfonów itp. W zależności od poziomu wyposażenia powyższe elementy są dostępne w standardzie lub w opcji, dzięki czemu klienci zawsze mają wybór.
Kluczowa dla bezpieczeństwa ergonomiczna budowa miejsca kierowcy. Fotel kierowcy Bigstera w wersji Journey jest standardowo wyposażony w elektryczną regulację w pionie, kąta pochylenia jego oparcia oraz ręczną regulację podparcia lędźwiowego. Wersje Bigster Journey i Extreme z napędem hybrydowym są ponadto wyposażone w standardzie w aktywny regulator prędkości (Adaptive Cruise Control, ACC), aby wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów indywidualnych i flotowych dotyczących przejazdów na długich trasach.
Nowy Bigster spełnia oczywiście wymagania najnowszej europejskiej normy bezpieczeństwa GSR2 i jest we wszystkich wersjach wyposażony w standardzie w aktywny system wspomagania nagłego hamowania (tryb miejski/podmiejski z wykrywaniem pojazdów, pieszych, rowerzystów i motocykli), system rozpoznawania znaków drogowych z ostrzeganiem o nadmiernej prędkości, wspomaganie parkowania tyłem, sygnalizację awaryjnego hamowania, ostrzeganie o niezamierzonej zmianie pasa ruchu, asystenta utrzymania pasa ruchu, system monitorowania czujności kierowcy i połączenie alarmowe (eCall).
Aby ułatwić życie swoim klientom, Dacia połączyła te systemy z inteligentnym przyciskiem o nazwie „My Safety”, który umożliwia kierowcy szybkie przełączanie niektórych systemów ADAS do trybu osobistego przy każdym uruchomieniu samochodu, dzięki czemu unika się żmudnych regulacji.
W 100% zelektryfikowana gama silników
Nowy Bigster zapoczątkowuje nową gamę zelektryfikowanych zespołów napędowych o jednej z najwyższych w tym segmencie efektywności energetycznej. Wierna swoim wartościom Dacia zwiększa wykorzystanie zrównoważonych materiałów w Bigsterze.
Dacia Bigster HYBRID 155
Dacia Bigster jest pierwszym modelem Grupy Renault wyposażonym w całkowicie nowy zespół napędowy HYBRID 155. Składa się on z 4-cylindrowego silnika benzynowego o mocy 107 KM, dwóch silników elektrycznych (silnik o mocy 50 KM i wysokonapięciowy rozrusznik-alternator), akumulatora trakcyjnego o pojemności 1,4 kWh (230 V) i zelektryfikowanej automatycznej skrzyni biegów. Posiada ona 4 przełożenia obsługujące silnik spalinowy i dwa przełożenia przypisane do silnika elektrycznego. Stworzenie takiej dwufunkcyjnej skrzyni biegów było możliwe dzięki wyeliminowaniu sprzęgła.
Zespół napędowy HYBRID 155 jest uzupełnieniem zespołu HYBRID 140 montowanego w nowym Dusterze i nowym Joggerze. Dysponuje on większą mocą (+15 KM) i większym momentem obrotowym (170 Nm z samego silnika spalinowego, tj. +20 Nm) oraz umożliwia holowanie przyczep o większej masie (+250 kg, tj. około 1 tony). Zwiększona została również jego efektywność energetyczna z obniżeniem zużycia paliwa i emisji spalin o 6%, w szczególności dzięki zoptymalizowanemu zarządzaniu obrotami silnika.
System hamowania z odzyskiwaniem energii w połączeniu z akumulatorem trakcyjnym o dużej zdolności odzyskiwania energii i wysokosprawną skrzynią biegów umożliwia poruszanie się po mieście w trybie w pełni elektrycznym nawet przez 80% czasu jazdy. Ponadto ruszanie z miejsca odbywa się zawsze w trybie w 100% elektrycznym.
Dacia Bigster TCe 140
Ten zespół napędowy, oferowany po raz pierwszy w gamie Dacii z tym poziomem mocy, jest konstrukcją na bazie zespołu napędowego TCe 130 montowanego w nowym Dusterze. Ten zespół napędowy reprezentujący pierwszy poziom elektryfikacji łączy w sobie 3-cylindrowy, turbodoładowany silnik benzynowy nowej generacji o pojemności 1,2 litra oparty na cyklu Millera (zoptymalizowana sprawność i mniejsze straty na efekcie pompowania) z systemem miękkiej hybrydy 48 V i 6-przełożeniową mechaniczną skrzynią biegów.
System miękkiej hybrydy wspomaga silnik spalinowy w fazach ruszania z miejsca i przyspieszania, optymalizuje przyjemność prowadzenia i obniża o około 10% średnie zużycie paliwa (5,6 l/100 km) i emisję CO2 (129 g/km) w porównaniu z silnikiem spalinowym o podobnej mocy. Hamowanie z odzyskiwaniem energii umożliwia doładowywanie akumulatora trakcyjnego o pojemności 0,8 kWh w sposób nieodczuwalny dla kierowcy.
Dacia Bigster ECO-G 140
Dacia, niekwestionowany europejski lider w systemach zasilania LPG, jest jedynym producentem oferującym dwupaliwowe zasilanie (benzyna-LPG), dostępne pod nazwą ECO-G we wszystkich modelach spalinowych marki.
W Bigsterze Dacia dokonuje innowacji – oferuje po raz pierwszy zespół napędowy łączący dwupaliwowe zasilanie z miękką hybrydą 48 V. Ta ostatnia wspomaga 3-cylindrowy turbodoładowany silnik 1,2 l (zarówno przy zasilaniu benzyną, jak i LPG) podczas ruszania z miejsca i przyspieszania, dzięki czemu optymalizuje przyjemność jazdy i efektywność energetyczną auta. Hamowanie z odzyskiwaniem energii umożliwia doładowywanie akumulatora trakcyjnego o pojemności 0,8 kWh w sposób nieodczuwalny dla kierowcy.
W trybie zasilania LPG nowy Bigster ECO-G 140 emituje średnio o 10% mniej CO2 w porównaniu ze swoimi spalinowymi, niehybrydowymi odpowiednikami. Ponadto samochód ma zasięg do 1450 kilometrów dzięki dwóm zbiornikom o łącznej pojemności niemal 99 litrów (50 litrów benzyny i 49 l LPG). Ponieważ zbiornik LPG zamontowano pod podłogą, cała przestrzeń ładunkowa zostaje zachowana. Przełączanie z jednego paliwa na drugie odbywa się szybko w sposób niewyczuwalny dzięki przełącznikowi zamontowanemu fabrycznie na desce rozdzielczej.
Dacia Bigster TCe 130 4x4
Nowy Bigster został zaprojektowany z myślą o wędrówkach z dala od utartych szlaków dzięki napędowi na wszystkie koła w połączeniu z 6-biegową mechaniczną skrzynią biegów, przy jednoczesnej maksymalizacji efektywności energetycznej dzięki miękkiej hybrydzie 48 V. Wspomaga ona 3-cylindrowy, turbodoładowany silnik o pojemności 1,2 litra podczas ruszania z miejsca i przyspieszania – zmniejsza tym sposobem zużycie paliwa i emisję CO2 oraz zwiększa przyjemność z jazdy. Hamowanie z odzyskiwaniem energii umożliwia doładowywanie akumulatora trakcyjnego o pojemności 0,8 kWh w sposób nieodczuwalny dla kierowcy.
Solidny i outdoorowy C-SUV w stylu Dacii
Pomysłowe modułowe relingi dachowe Dacii są montowane w standardzie w nowym Bigsterze Extreme. Te wzdłużnie zamontowane relingi dają się jednym ruchem przekształcić w poprzeczki dachowe. Uwalniają więc klienta od konieczności zakupu standardowych poprzeczek, ich montażu i demontażu w zależności od potrzeb. Wszystkie pozostałe wersje Bigstera są standardowo wyposażone w klasyczne, stałe relingi dachowe.
Panoramiczny otwierany dach − po raz pierwszy dostępny w ofercie Dacii
Pierwszy panoramiczny dach w ofercie Dacii ma 120 cm długości, daje się odsuwać na 35 cm i może być również uchylany. Panoramiczny otwierany dach, gwarantujący doskonałe doświetlenie wnętrza, jest montowany w standardzie w wersji Extreme i dostępny w opcji w wersji Journey.
Oferta akcesoriów Dacii InNature:
- pakiet Sleep: mieści się w bagażniku Nowego Bigstera, jest prosty i przystępny cenowo i pełni 3 podstawowe funkcje: podwójnego łóżka (o długości 1,90 m i szerokości do 1,30 m), które jedna osoba może rozłożyć w mniej niż dwie minuty, oraz stolika i schowka. Pakiet Sleep został zaprojektowany specjalnie pod kątem dopasowania do wymiarów wnętrza Bigstera.
- bagażnik dachowy: ten idealny partner do wszelkich outodoorowych aktywności daje się bezproblemowo zamocować na poprzecznie ustawionych modułowych relingach dachowych lub na poprzeczkach dachowych dostępnych w obsłudze posprzedażnej. Ich maksymalne obciążenie na dachu auta podczas jazdy wynosi 80 kg.
- namiot: swym kształtem jest idealnie dopasowany do tyłu Bigstera i stanowi wyjątkowo przestronne miejsce na nocleg podczas wędrówek po bezdrożach.
Nowy Bigster jest oferowany z wieloma unikalnymi akcesoriami
- wyjmowany podłokietnik umieszczony centralnie w drugim rzędzie siedzeń po wyjściu pasażera z auta może stać się plecakiem i towarzyszyć mu w dalszej części podróży.
- organizer zamienia oparcie przedniego fotela w ergonomiczny schowek dla pasażera na tylnym siedzeniu.
- cargo Box, montowany na haku holowniczym Nowego Bigstera, zapewnia dodatkową przestrzeń ładunkową bez zmniejszania ilości wolnej przestrzeni na dachu.
Nowy Bigster zawsze gotowy na przygodę
Nowy Bigster jest idealnym towarzyszem rodzinnych wypraw na łono natury, zdolnym do pokonywania szlaków wymagających skuteczności napędu właściwego dla pojazdów 4x4.
Dobrze chronione nadwozie i kabina pasażerska
- nowy Bigster nie boi się zarysowań i drobnych uderzeń nieodłącznie związanych z wypadami na łono natury. Nadwozie Bigstera jest zabezpieczone na całym obwodzie dużymi, solidnymi i trwałymi elementami ochronnymi. Osłony nadkoli, boczne listwy ochronne i niektóre elementy zderzaków wykonane z nielakierowanego tworzywa Starkle® pochodzącego z recyklingu są niezwykle odporne na drobne uszkodzenia, tak częste z chwilą opuszczenia utwardzonych szlaków. Podobnie jak osłony podwozia, są one również barwione w masie, dzięki czemu ewentualne drobne uszkodzenia pozostają na nich niemal niewidoczne.
- we wnętrzu Nowego Bigstera zastosowano wyjątkowo wytrzymałe materiały i tkaniny. Kabina w wersji Extreme jest w standardzie wyposażona w łatwą do czyszczenia tapicerkę z tkaniny microcloud, gumowe dywaniki podłogowe przy przednich i tylnych siedzeniach oraz gumową wykładzinę bagażnika. Dywaniki podłogowe zawierają 20% materiałów pochodzących z recyklingu.
Dacia Bigster TCe 130 4x4 jest wyposażona w układ przeniesienia napędu 4x4 Terrain Control, z 5 trybami jazdy do wyboru
- AUTO: skrzynia biegów automatycznie rozdziela moment obrotowy między przednią i tylną oś w zależności od przyczepności nawierzchni i prędkości.
- ŚNIEG: optymalizuje tor jazdy na śliskich nawierzchniach dzięki specjalnym nastawom układu kontroli toru jazdy ESC i układu zapobiegania poślizgowi kół.
- BŁOTO/PIASEK: do jazdy po luźnych nawierzchniach, takich jak błotniste lub piaszczyste drogi.
- OFF-ROAD: oferuje najlepsze możliwości jazdy po bezdrożach i pokonywania trudnych odcinków dróg, z funkcją automatycznego, optymalnego rozdzielania momentu obrotowego na przednie i tylne koła w zależności od wykrytego stopnia przyczepności nawierzchni i prędkości pojazdu.
- ECO: optymalizuje zużycie paliwa poprzez odpowiednie sterowanie pracą klimatyzacji i osiągami pojazdu. Zapewnia optymalny rozdział momentu obrotowego silnika na przednią i tylną oś, aby ograniczyć zużycie paliwa, dostosowuje zarazem pracę napędu do warunków przyczepności na drodze.
Układ kontroli prędkości przy jeździe w dół montowany w standardzie w Bigsterze Extreme. System jest szczególnie przydatny podczas jazdy po bezdrożach oraz na stromych zjazdach przy małych prędkościach. Steruje on w szczególności pracą hamulców, aby zapobiec nadmiernemu rozpędzeniu samochodu. Zapewnia jazdę z prędkością dostosowaną do sytuacji w granicach od 0 do 30 km/h (zgodnie z poleceniami kierowcy). Jest aktywny na wszystkich biegach, łącznie z biegiem wstecznym. Kierowca nie musi już zajmować się pedałami gazu i hamulca, może się skupić wyłącznie na obsłudze kierownicy.
Uproszczona gama dostosowana do segmentu C-SUV
Nowy Bigster wpisuje się w strategię Dacii mającą na celu oferowanie prostych, łatwo zrozumiałych gam modeli, które spełniają potrzeby wszystkich klientów.
Dlatego nowy Bigster jest oferowany w trzech poziomach wyposażenia: Essential, Expression oraz, na szczycie tej gamy, w porównywalnych cenach: Bigster Extreme skierowany do entuzjastów outdoorowej aktywności, z panoramicznym otwieranym dachem, modułowymi relingami dachowymi, automatycznym układem kontroli prędkości przy jeździe w dół, gumowymi dywanikami i systemem YouClip 3 w 1 w standardzie, oraz Bigster Journey dla klientów, dla których priorytetem są dalekie podróże i styl, z dwukolorowym nadwoziem (czarny dach dostępny w opcji), automatyczną pokrywą bagażnika i elektrycznie regulowanym fotelem kierowcy w standardzie.
Najważniejsze elementy wyposażenia dostępne w standardzie
- Bigster Essential: 17-calowe aluminiowe felgi, stałe relingi dachowe, system multimedialny Media Display z 10,1-calowym centralnym ekranem, 7-calowym zespołem zegarów, manualna klimatyzacja, radar i tylna kamera parkowania, elektrycznie regulowane przednie i tylne szyby.
- Bigster Expression: Essential + dwustrefowa automatyczna klimatyzacja, automatyczny hamulec postojowy, czujniki deszczu, automatycznie składane boczne lusterka, modułowa tylna kanapa składana w układzie 40/20/40 z funkcją Easy Fold itd.
- Bigster Extreme: Expression + 18-calowe aluminiowe felgi, modułowe relingi dachowe, zewnętrzne i wewnętrzne elementy ozdobne w kolorze brązowo-miedzianym, panoramiczny otwierany dach, karta keyless entry, łatwa do czyszczenia tapicerka z tkaniny microcloud, gumowa mata podłogi bagażnika, cyfrowy zespół zegarów o przekątnej 10 cali, system Media Nav Live z centralnym ekranem o przekątnej 10,1 cala i z nawigacją z dostępem do Internetu, system audio Arkamys 3D sound system z 6 głośnikami, układ kontroli prędkości przy jeździe w dół itd.
- Bigster Journey: Expression + 18-calowe aluminiowe obręcze kół, automatyczna pokrywa bagażnika, karta keyless entry, wysoka środkowa konsola z podłokietnikiem, elektrycznie regulowany fotel kierowcy, cyfrowy zespół zegarów o przekątnej 10 cali, system multimedialny Media Nav Live z centralnym ekranem o przekątnej 10,1 cala i z nawigacją z dostępem do Internetu, system audio Arkamys 3D Sound System z 6 głośnikami, bezprzewodowa ładowarka do smartfonów, aktywny regulator prędkości itd.
Ceny nowej Dacii Bigster będą znane w pierwszych miesiącach 2025 roku. Wstępne szacunki wskazują, że wersja benzynowa może kosztować poniżej 25 000 euro, natomiast Dacia Bigster HYBRID 155 powinna być dostępna poniżej kwoty 30 000 euro.