Jutro Dacia pójdzie jeszcze dalej

Jutro Dacia pójdzie jeszcze dalej16.09.2022
20 miesięcy po ogłoszeniu planu strategicznego Renaulution, Dacia otwiera nowy rozdział w swojej historii - nowe logo, nowe salony, nowa stylistyka, nowe kolory ...

14 stycznia 2021 roku Grupa Renault przedstawiła nowy plan strategiczny Renaulution, który wytyczał kierunek dla wszystkich marek Grupy. Dacii wyznaczono jasny cel: ma stać się liderem przystępnej mobilności – marką, która oferuje to, co najważniejsze w samochodach.

Dacia

Ten cel i ambicje są tym bardziej zasadne, że odwołują się do pełnej sukcesów historii marki: w ciągu 18 lat Dacia sprzedała 7,5 miliona samochodów i dziś jest trzecią marką w Europie w segmencie klientów indywidualnych. Dacia uosabia nowoczesność – wizję samochodu odpowiadającą coraz większej liczbie pragmatycznie nastawionych klientów, którzy mają środki, ale chcą je inteligentnie wydawać, szukają sposobu na połączenie wolności z prostymi przyjemnościami bez popadania w nadmierną konsumpcję.

Dzięki swej tradycji i takiemu rozumieniu nowoczesności Dacia bardziej niż kiedykolwiek odpowiada oczekiwaniom społecznym. Teraz wchodzi na nowe terytoria, by wnieść do segmentu C wartości i zalety, które zbudowały jej sukces w segmencie B.

Dacia

Dwadzieścia miesięcy po ogłoszeniu planu strategicznego Renaulution, Dacia idzie w wyznaczonym kierunku i otwiera nowy rozdział w swojej historii. Marka postanowiła wzmocnić swoją atrakcyjność i stać się marką pożądaną, a jednocześnie zachować pozycjonowanie „value for money”. W tym celu Dacia zmieniła w ostatnich miesiącach identyfikację wizualną, przyjęła nowe logo, zmieniła wygląd salonów, sięgnęła po nową stylistykę i nowe kolory.

Nowy rozdział w historii Dacii, symbolicznie rozpoczęty podczas dni „Brand Manifesto”, kiedy to od 13 do 15 września setki zagranicznych dziennikarzy zgromadziły się w podparyskim Le Bourget, w konkretny sposób potwierdza przywiązanie do trzech podstawowych wartości, którymi marka będzie się kierowała w swoich działaniach, a także przy tworzeniu swoich produktów w najbliższych latach.

To co istotne i fajne

Od 18 lat Dacia proponuje klientom samochody, które mają tylko to, co niezbędne. I pokazuje, że to wystarczy.

Dacia

Oczywiście pojęcie „tego, co niezbędne” zmienia się z upływem czasu. Na przykład klimatyzacja nie była postrzegana 18 lat temu jako obowiązkowa, a dziś stała się niezbędna. Ale po co wyposażać każdy samochód w dwa lub trzy ekrany, jeśli można w pomysłowy sposób wykorzystać smartfon właściciela i zintegrować go z samochodem dzięki systemowi Media Control Dacii i zapewnić niezbędne funkcje w ten sposób?

Niezbędne nie oznacza toporne. Dacia jest pomysłowa, kreatywna, atrakcyjna. Wystarczy spojrzeć na praktyczne rozwiązania i innowacje takie jak system Media Control czy modułowe poprzeczki dachowe, które z łatwością zastępują tradycyjny bagażnik sprzedawany jako dodatkowe akcesorium. To stwierdzenie odnosi się także do atrakcyjności designu, za który nie trzeba dopłacać!

Dacia

Jutro Dacia pójdzie jeszcze dalej w użytecznej kreatywności. Aplikacja na smartfony zyska nową funkcję, która zasugeruje moment i miejsce odpoczynku w podróży. To rozwiązanie jest opracowywane przez zespół Dacii we współpracy z ekosystemem Software République, który należy do Grupy Renault.

Solidna i outdoorowa

Niezawodność i solidna konstrukcja należą do tych właśnie „niezbędnych” cech, na których Dacia zbudowała swój sukces. Świadczy o tym lojalność klientów. We Francji klienci Dacii jeżdżą swoimi samochodami średnio osiem lat, a 60% z nich kupuje ponownie samochód tej marki. Kolejnym dowodem „best value for money”, który gwarantuje Dacia, jest wartość rezydualna samochodów marki – wyższa średnio o 10 punktów od średniej dla konkurencyjnych popularnych marek.

Dacia

Solidna konstrukcja i niezawodność sprawiają, że samochody Dacii są idealne do outdoorowych aktywności uprawianych przez rosnącą liczbę klientów zarówno w wolnym czasie, jak i w ramach pracy.

Jutro Dacia pójdzie jeszcze dalej w odpowiedzi na tę tendencję rynkową i rozbuduje gamę modeli przeznaczonych do tego, by porzucić utarte szlaki. Dacia nadal będzie oferowała samochody z napędem na cztery koła i wyposażenie przeznaczone do outdoorowych aktywności, jak na przykład zestaw, który będzie dostępny w 2023 roku, pozwalający na zainstalowanie w ciągu kilku minut prawdziwego dwuosobowego łóżka w modelu Jogger bez zmniejszenia pojemności bagażnika. A czteroosobowa rodzina będzie mogła powiększyć przestrzeń życiową w swoim samochodzie przez dostawienie namiotu.

Dacia

Eco-Smart - ekonomiczna i ekologiczna

Dacia stara się godzić interesy każdego człowieka z interesem całego społeczeństwa. Zastosowanie sprawdzonych technologii, a więc tańszych dla klienta, pozwala uniknąć opracowywania nowych podzespołów. Jest to możliwe dzięki platformie podłogowej CMF-B. Eliminacja zbędnych dodatków, zarówno technologicznych, jak i „kosmetycznych”, pozwala zmniejszyć masę samochodu, a tym samym zużycie paliwa. To dobra wiadomość i dla portfela właścicieli, i dla planety. Jogger jest o 300 kg lżejszy od siedmioosobowych modeli najważniejszych konkurencyjnych marek.

Priorytetem dla Dacii jest zwiększenie wykorzystania materiałów pochodzących z recyklingu. Obecnie 12% tworzyw stosowanych w Dusterze pochodzi z recyklingu – znacznie więcej niż wynosi średnia wartość dla nowych samochodów na rynku europejskim. I tu znowu łączymy interes klienta z interesem planety.

Dacia

Jutro Dacia pójdzie jeszcze dalej w wykorzystaniu tworzyw sztucznych pochodzących z recyklingu w swoich modelach. Zgodnie z założeniem docelowo 20% tworzyw sztucznych w nowej generacji Dustera będzie pochodziło z odzysku. Ten ambitny cel osiągniemy dzięki wykorzystaniu tworzyw sztucznych z recyklingu nie tylko w niewidocznych częściach, jak to ma miejsce dziś, lecz także do produkcji widocznych części nadwozia. Dacia zainicjowała takie podejście, gdy wprowadziła przednią osłonę podwozia w Sandero Stepway. Teraz proces przyspieszy wraz z opracowaniem nowego materiału przez inżynierów marki. Starkle®, bo o nim mowa, pochodzi z recyklingu i jest zarazem ekologiczny, wytrzymały i estetyczny.

Ułatwiony wielokanałowy kontakt z marką

Nowy rozdział w historii Dacii to także duża zmiana w interakcji marki z klientami. Doświadczenie klientów z kontaktów z marką będzie bardziej atrakcyjne i zgodne z wartościami Dacii dzięki płynnej obsłudze.

Dacia

Całkowita odnowa salonów Dacii, rozpoczęta na wiosnę, doprowadzi do powstania nowych funkcjonalnych salonów, ultramodułowych, ekoodpowiedzialnych i racjonalnie ekonomicznych. W tym celu Dacia chce łączyć obsługę w salonie z kanałami cyfrowymi, między innymi dzięki aplikacji VR na smartfony.

Denis Le Vot, CEO marki Dacia powiedział: Dacia każdego dnia przyciąga nowych klientów, którzy poszukują czegoś, co być może najcenniejsze w dzisiejszym świecie, poszukują tego, co absolutnie niezbędne. Ci nowi klienci chcą racjonalnego i odpowiedzialnego społeczeństwa, nowego podejścia do projektowania samochodów. Dacia to samochód, który chce się mieć, bo oferuje ważne funkcje, komfort, atrakcyjny wygląd i do tego jest zdecydowanie najbardziej przystępny cenowo! Czyli to, co niezbędne bez kompromisów, atrakcyjny design bez dopłacania. To jest właśnie Dacia!

Źródło: Dacia