Dacia Sandero to nr 1 w kanale sprzedaży do klientów indywidualnych od 2017 roku i drugi najlepiej sprzedający się model we wszystkich kanałach w Europie w 2023 roku, z czego dwie trzecie sprzedanych modeli gamy Sandero stanowi model Sandero Stepway.
Z kolei ze sprzedażą przekraczającą 100 000 egzemplarzy Jogger wysuwa się na pierwsze miejsce w segmencie C (z wyłączeniem SUV-ów) pod względem sprzedaży do klientów indywidualnych w Europie. Co czwarty sprzedawany pojazd tej gamy to Jogger HYBRID 140.
GSR2: Global Safety Regulation Nr 2
To nowe rozporządzenie w sprawie ogólnego bezpieczeństwa aktualizuje wymogi dotyczące bezpieczeństwa pojazdów w Unii Europejskiej. GSR2 ma poprawić bezpieczeństwo wszystkich uczestników ruchu drogowego, również pieszych i rowerzystów.
Wskutek zmian rozporządzenia w lipcu 2024 r. niektóre elementy wyposażenia bezpieczeństwa staną się obowiązkowe. Cała gama Dacii będzie zgodna z nowymi przepisami. Zamówienia na modele Sandero, Sandero Stepway i Jogger będzie można składać od kwietnia 2024 r. (w zależności od kraju).
Zmiana designu i wzbogacenie produktu
Niektóre ze zmian wprowadzanych w roku modelowym 2024 umożliwią zapewnienie zgodności z GSR2.
Dacia wprowadza nowe felgi Flexwheel biton Atara w modelu Sandero, felgi Flexwheel biton Atara Dark w modelach Stepway i Jogger oraz nowe aluminiowe felgi diamentowane Randia lub Randia Dark (w zależności od modelu).
Pojawią się również nowe kolory, takie jak nowy Beige Safari (beżowy Safari), ekskluzywny dla modelu Sandero Stepway, nadający mu jeszcze bardziej outdoorowy charakter. Dwa kolory Szary Schiste, wcześniej zarezerwowany dla Joggera, oraz Zielony Cèdre charakterystyczny dla wersji Extreme, są teraz dostępne we wszystkich modelach.
Jogger HYBRID 140 jest wyposażony w całkowicie nowy 7-calowy monitor pokładowy, wprowadzony wcześniej w nowym Dusterze, wprowadzający więcej nowoczesności i zapewniający kierowcy jeszcze więcej informacji.
Na obu przednich drzwiach Joggera i Sandero Stepway w wersji Expression, pod lusterkami wstecznymi, zostały umieszczone nowe naklejki. Naklejka zawiera emblemat Dacia Link i współrzędne GPS kultowej rumuńskiej drogi Transfagarașan.
Więcej bezpieczeństwa
Cała gama została wyposażona w nowe systemy bezpieczeństwa – od poziomu Essential wzwyż – zapewniające zgodność z nowymi przepisami GSR2:
- Rejestrator danych na temat zdarzenia
- Przygotowanie do montaży blokady alkoholowej
- System rozpoznawania znaków drogowych i ostrzegania o nadmiernej prędkości
- System kontroli pasa ruchu
- System utrzymania pasa ruchu
- System kontroli zmęczenie kierowcy
- Wspomaganie parkowania tyłem
- Czujnik światła i czujnik deszczu
- Aktywny system wspomagania nagłego hamowania z funkcją wykrywania pieszych i rowerzystów
- Sygnalizacja nagłego hamowania
Przycisk „My Safety” na desce rozdzielczej umożliwia wyłączenie niektórych systemów ADAS podczas jazdy i przy każdym uruchomieniu samochodu.
Oprócz powyższych elementów w całej gamie zastosowano Rescue code (kod ratunkowy), czyli Kod QR umieszczony w formie naklejki na przedniej i tylnej szybie. Oferuje on możliwość sprawdzenia pliku danych ratunkowych opracowanego przez Dacię za pomocą specjalnej, bezpłatnej aplikacji. Umożliwia strażakom dostęp do wszystkich informacji potrzebnych do bezpiecznej i skutecznej interwencji, co pozwala zaoszczędzić cenne minuty.
Bardziej komfortowy
- Gniazdo USB-C z przodu
- Gniazdo USB-C z tyłu w wersji z pakietem Komfort Premium
- Klimatyzacja manualna w Joggerze od wersji Essential wzwyż
Oprócz wycofania chromu i skóry naturalnej w roku modelowym 2024 ograniczamy również zużycie papieru. W uzupełnieniu tradycyjnej instrukcji obsługi (ok. 400 stron) wydano 32-stronicowy praktyczny przewodnik, w którym przedstawiono wszystkie nowe i najważniejsze funkcje pojazdu. Za pomocą kodów QR umieszczonych w przewodniku lub w aplikacji My Dacia klienci mają też łatwy dostęp do szczegółowej wersji w formie cyfrowej. W naszej sieci można również zamówić szczegółowy przewodnik w wersji papierowej.
Nowa funkcja E-SAVE na pokładzie Joggera HYBRID 140
Ta nowa konfiguracja umożliwia osiągnięcie określonego poziomu naładowania akumulatora trakcyjnego (ok. 70%) w celu zapewnienia wystarczającego poziomu energii na resztę trasy. Gdy kierowca spodziewa się napotkać szczególną sytuację na drodze (np. podjazd), może uruchomić tryb kilka kilometrów wcześniej (< 5 km) i wyłączyć go po pokonaniu podjazdu. Aktywacja trybu E-SAVE jest kwestią proaktywnego wyboru kierowcy. Natomiast jego dezaktywacja następuje przy każdym uruchomieniu silnika.