Konstrukcja auta, wyposażona w strefy kontrolowanego zgniotu, pochłania energię w przypadku zderzenia w celu zapewnienia lepszej ochrony kabiny i znajdujących się w niej osób. Zastosowanie stali o wysokim współczynniku sprężystości zapewnia większą wytrzymałość kabiny w przypadku zderzenia.
Pełna kontrola odkształceń nadwozia, uzyskana w oparciu o know-how Grupy Renault, pozwala podczas zderzenia, na zmniejszenie opóźnienia, jakiemu podlegają kierowca i pasażerowie auta. Deska rozdzielcza jest wykonana z polipropylenu o strukturze plastra miodu, co zmniejsza skutki uderzenia kolanami. Kształt dolnej części deski jest dopasowany do kształtu nóg, co pozwala na lepsze rozłożenie sił w przypadku ewentualnego uderzenia. Paddingi na wysokości stóp na przednich miejscach chronią nogi na wysokości kostek. Natomiast wstawki w płatach drzwi zapewniają lepszą ochronę miednicy pasażerów na wypadek zderzenia bocznego. Dacia Sandero jest wyposażona w standardzie w dwie poduszki czołowe (w zależności od poziomu wyposażenia) i trzypunktowe pasy bezpieczeństwa z ogranicznikami napięcia na miejscach przednich. W przypadku zderzenia ograniczniki napięcia redukują nacisk pasa na klatkę piersiową i zmniejszają ryzyko obrażeń.
Uzyskany przez Dacię Sandero wynik 4 gwiazdek na 5 możliwych za bezpieczeństwo dzieci w testach Euro NCAP oznacza, że auto to zapewnia bardzo wysoki poziom bezpieczeństwa najmłodszych użytkowników, na poziomie najlepszych modeli. Trzy punkty mocowania ISOFIX na bocznych miejscach z tyłu pozwalają na łatwe i bezpiecznie zainstalowanie fotelika dla dzieci zgodnego ze standardem ISOFIX.
Wyposażona w Pakiet Bezpieczeństwa Dacia Sandero zapewnia poziom bezpieczeństwa biernego odpowiadający 4 gwiazdkom w crash-testach Euro NCAP dzięki ocenie 31 punktów1 na 37 możliwych. Pakiet Bezpieczeństwa jest dostępny na wszystkich poziomach wyposażenia Dacii Sandero, w opcji lub w standardzie, w zależności od rynku. Obejmuje pirotechniczne napinacze i zagłówki nowej generacji na pr
System zabezpieczeń, w który jest wyposażona Dacia Sandero, uzupełniają pirotechniczne napinacze na przednich miejscach. Zapewniają optymalne utrzymanie klatki piersiowej, a w razie zderzenia czołowego ograniczają przesunięcie ciała do przodu, dociskając piersiową i biodrową część pasa. Zagłówki nowej generacji zabezpieczają kręgi szyjne przed skutkami gwałtownego szarpnięcia („whiplash”) w przypadku uderzenia w tył pojazdu. Oprócz poduszki powietrznej kierowcy i pasażera dostępne są również dwie poduszki boczne chroniące głowę i klakę piersiową. Stanowią one dodatkowe zabezpieczenie pasażerów w razie zderzenia bocznego.
Dla Dacii bezpieczeństwo nie sprowadza się do bezpieczeństwa biernego, dlatego też konstruktorzy poświęcili szczególną uwagę układowi hamulcowemu. Komfort działania układu (wybieranie pedału, płynne hamowanie) został dopracowany zgodnie z kryteriami obowiązującymi w segmencie B w Europie. Dacia Sandero jest wyposażona w najnowszej generacji system ABS Bosch 8.1. Standardowe wyposażenie obejmuje również elektroniczny korektor siły hamowania (EBD) i system wspomagania nagłego hamowania. System ten doskonale sprawdza się w sytuacjach rzeczywistego zagrożenia wypadkiem na drodze, ponieważ pozwala znacznie skrócić drogę hamowania w przypadku konieczności nagłego zahamowania