..w sektorze samochodowym. Zachęceni atrakcyjnymi cenami, uspokojeni powiązaniami Dacii z Renault klienci uznali Dacię za najlepszą pod względem stosunku ceny do zalet użytkowych (przestronność, solidność, niezawodność) ofertę na rynku.
Nieco historii:
1999: Dacia wchodzi w skład Grupy Renault
Firma Renault objęła 51% udziałów w kapitale zakładowym Dacii, zwiększając je stopniowo
w kolejnych latach. Od roku 2003 Renault posiada 99,3% udziałów w tej firmie.
1999-2004: szeroko zakrojona modernizacja.
- Zainwestowanie w okresie 5 lat przez Grupę Renault w modernizację zakładu w Pitesti (Rumunia) 489 milionów euro: unowocześnienie instalacji produkcyjnych, poprawa jakości, przeszkolenie personelu, nowe warunki pracy, renowacja budynków, wymiana sprzętu informatycznego, wybudowanie linii montażowych silników i skrzyń biegów Renault.
- Wprowadzone kolejno na rynek w roku 2000 i 2003 dwa modele, SuperNova i Solenza, pełniły rolę produktów testowych, na których badany był poziom dostosowania procesów przemysłowych i dostawców Dacii do nowych wymagań. Stanowiły one etap przygotowawczy przed wprowadzeniem na rynek modelu Logan.
2004-2005: wprowadzenie na rynek Dacii Logan
Przeznaczeniem tego rodzinnego i przystępnego cenowo pojazdu było umożliwienie posiadania samochodu rodzinom w krajach o gospodarkach wschodzących (Rumunia, kraje Maghrebu). Pozytywnie przyjęta przez prasę oraz budząca zainteresowanie klientów, Dacia Logan trafiła na rynki krajów europejskich wiosną 2005 roku. Sukces był natychmiastowy. Na wszystkich rynkach: zarówno w Europie Wschodniej, w krajach Maghrebu, jak i w Europie Zachodniej, Dacia Logan zdobyła licznych klientów.
Sprzedawane również pod marką Renault poza Europą i krajami Maghrebu, Logany jeżdżą obecnie po drogach ponad 80 krajów. Na koniec czerwca 2009 roku sprzedaż Logana na wszystkich rynkach ogółem pod obydwiema markami (Renault i Dacia) przekroczyła milion egzemplarzy.
2006-2008: 3 nowe modele w gamie Dacii
Dacia wzbogaciła swoją gamę o model Logan MCV, będący wersją kombi Logana, a następnie o dwa modele dostawcze, Logan Van i Logan Pick-up. W bardzo krótkim czasie Logan MCV zdobył mocną pozycję na wszystkich rynkach. Ten mogący wygodnie pomieścić nawet do 7 dorosłych osób, model, stał się wzorcowym przykładem przystępnego cenowo kombi. Do dziś sprzedanych zostało ponad 220 000 egzemplarzy Logana MCV, głównie na terenie Europy.
2008: Dacia eco² – ekonomiczne samochody przyczyniające się do lepszej ochrony środowiska Wraz z wprowadzeniem znaku Dacia eco2 podczas Salonu samochodowego w Paryżu w październiku 2008 roku, Dacia udowodniła, że przystępne cenowo samochody i ochrona środowiska są pojęciami jak najbardziej kompatybilnymi. Wszystkie modele gamy są dostępne również w wersji Dacia eco2 z silnikami wysokoprężnymi, emitującymi nie więcej niż 140 g CO2/km.
2008-2009: coraz bardziej atrakcyjna marka
Wraz z wprowadzeniem na rynek modelu Sandero, kompaktowego i przestronnego 5-drzwiowego hatchbacka, Dacia wkroczyła na nowy etap: przystępny cenowo samochód staje się również synonimem atrakcyjnej i nowoczesnej stylistyki. Tendencję tę potwierdza następnie Duster, pierwszy samochód koncepcyjny Dacii oraz Sandero Stepway, wersja Sandero o wyglądzie pojazdu terenowego.
Dacia dzisiaj
Dziś bardziej niż kiedykolwiek Dacia wychodzi naprzeciw zmieniającym się przyzwyczajeniom klientów poszukujących tego, co najistotniejsze w samochodzie. W ciągu pierwszych 5 miesięcy 2009 roku Dacia sprzedała blisko 120 000 samochodów i odnotowała 15,5-procentowy wzrost na rynkach charakteryzujących się ogólnym spadkiem rzędu 16%. Sprzedaż modeli tej marki w Niemczech uległa ośmiokrotnemu zwiększeniu, Dacia jest dziewiątą marką na rynku francuskim.
Dacia jutro
Dacia pozostanie wierna swojemu pozycjonowaniu na rynku i będzie nadal rozbudowywać swoją gamę, wprowadzając w 2010 roku nowy model 4x4. Rozwój gamy Entry, oferowanej na rynkach pod marką Dacii i Renault, jest jednym z priorytetowych kierunków działań Grupy Renault. Dzięki obejmującej pięć modeli gamie, Grupa liczy na utrzymanie swojej przewagi nad konkurencją i spełnienie zmieniających się oczekiwań nabywców samochodów.