Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
BolimA Miłośnik FSO PF '81 / E34 '90 Warszawa - Wola | 2005-11-02 00:31:14 TUTAJ znalazlem opis tego wynalazku. Naprawde ciekawa sprawa . |
LifeGuard Miłośnik FSO Fiat 125p Personal E ... Warszawa | 2005-11-02 09:37:15
Kolega PG to fachowiec w tej dziedzinie... może sie wypowie |
Bocian_s_313_PTK Miłośnik FSO PN Rover Siedlce | 2005-11-02 10:29:00 A ile taki wynalazek może kosztowac i gdzie go dostać??
PS. podany link mi się nie otwiera |
PG Fiat 125 x 2 ,Tyran ... Kraków | 2005-11-02 11:19:10 moj kumpel na tym jezdzi i jest zadowolony jak dziecko w piaskownicy.
ma to w bmw 316 e36 mowi ze jakby wiedzial ze to takie fajne to by sie nigdy nie bawil w szukanie idealu w mixerach palnikowych. koszt to ok 450zl w krakowie |
Bocian_s_313_PTK Miłośnik FSO PN Rover Siedlce | 2005-11-02 11:47:16 Qrcze drogie dziadostwo . |
PG Fiat 125 x 2 ,Tyran ... Kraków | 2005-11-02 12:27:23 |
Senn_PTK CARO+ 1.8 K16 Warszawa | 2005-11-02 13:13:22 Tutaj jest sporo w tym temacie
BLOSS |
rdt cinquecento nieruchome Radom | 2005-11-17 01:40:20 Hmm PG a mam pytanie
skkoro zajmujesz sie gazem to jak myslisz czy to coś ma cośkolwiek wsólnego z Blosem????? LINK oczywiscie linka mam z naszego forum temat na forum |
sodax MK6 '92 1.6 16V Nowy Dwór Maz. / Sochaczew | 2005-11-17 08:01:16 Fajny bajer, jakby było dobre to no pewnie montowaliby to fabrycznie.
Ja w takie wynalazki nie wierzę. Poza tym jeszcze jest elektronika sterująca silnikiem. Silniki projektują setki inżynierów a to przypomina zawór do rury przy pompie w hydroforze. Jak masz silnik ok to nie psuj go jakimiś wynalazkiem domorosłego hydrauliko-mechanika. Pozdrówka. |
OLO Miłośnik FSO 105L/125/125k/126S/1 ... Wawa | 2005-11-17 18:40:48
Mikser palnikowy przypomina odwrócony palnik od kuchenki. Nie wierze w takie wynalazki. Jakby były takie dobre to by je montowali seryjnie. KU**WA! Przeciez ja na czymś takim jeżdżę już 5 z kolei samochodem. Może moją instalacje też projektowali inzynierowie? Np. z domorosłej firmy BRC? Hmm. Musze to sprawdzić. A teraz poważnie. W mikserze palnikowym mamy do czynienia z podciśnienieniem wywołanym przepływem powietrza w zwężce. Podciśnienie zależy od prędkości przepływu (w kwadracie) i od średnicy zwężki (powierzchni światła otworu). I tu mamy 2 problemy: Aby wytworzyć wystarczające do stabilnej pracy podciśnienie musimy zastosować zwężkę o średnicy mniejszej niz dolot - to nam ogranicza napłnianie cylindrów. Jeśli damy za małą zwężkę to trzeba rozkręcic mocno register lub krokowy, ale instalacja będize mniej stabilna. Przy stałych obrotach będize działać, ale w stanach nieustalonych (depnięcie gazu) wręcz moze wyjść poza zakres palności mieszanki. do tego dochodzą zakłócenia podciśnienia - opiszęza chwilę. Czyli musimy ograniczyć sobie dolot jeżeli chcemy aby instalacja pracowała stabilnie (strzały, muły przy niskich prędkościach obrotoych) Jeśli podciśnienie jest proporcjonalne do kwadratu prędkosci przepływu to charakterystyka naszego miksera nie będzie liniowa - jak ustawimy optimum na średnich obrotach to na wyższych może być za bogato, jak na wysokich bedzie okto przy depnięciu mozemy mieć strzał w dolot. Kolejna sprawa; W zwykłym mikserze dawka gazu zależy od podciśnienia (i tylko pośrednio od przepływu) w nim wytworzonego a w BLOSie wyłacznie od ilości powietrza które przez niego przepływa - to spora różnica. Po pierwsze zakłócenia ciśnienia - od prędkosci, od dmuchnięcia wiatru, w dłuższym okresie takze zabrdzenie filtra itp. Silnik pobiera tyle samo powietrza a podciśnienie sie zmienia - zmienia sie dawka mieszanki. Po drugie BLOSa podłacza sie bezpośrednio do reduktora - na wyjsciu z przewodu jest tyle gazu ile tylko reduktor moze nam dać (o ile mu powolimy) - bez zadnego tłumienia śrubą czy sil. krok. W mikserze palnikowym najpierw musimy wytworzyć podciśnenie, ono musi wychyliś membranę, podać gaz, teraz silnik nie mozę stracić obrotów bo przstanie wytwarzać podciśnienie i nie wyssie gazu. To trwa, instalacja musi być sprawna, właściwie ustawiona i niestety musi mieć dosć małe oczko miksera aby sygnał sterujący reduktorem był wystarczajaco silny. BLOS jeśli tylko zarejestruje przepływ powietrza (klapka czy "pływak") od razu otwiera wypływ gazu do cylindrów dostaje sie pełnowartościowa mieszanka. Reduktor jako że nie jest tłumiony (śrubą czy sil. krok.) szybciej reaguje na zmianę podciśnienia i szybciej poda dawkę gazu - prqktycznie ograniczoną tylko jego konstrukcją. Do zadziałania nietłumionego reduktora jest potrzebne dużo niższe podciśnienie - wystarcza to wytworzone przez filtr i to w samej zwęzce BLOS-a (jednak gardziel jest kilka mm mniejsza niż rura doprowadzajaca powietrze). I tu jest przewaga nad dużym mikserem - on potrzebuje wytworzyć odpowiednio silne podciśnienie aby wysterować reduktor, a BLOSowi wystarczy małe podciśnienie i otwarcie zaworu przepływem. BLOS łaczy zalety małej zwężki miksera (stabilna praca) oraz duzego miksera - brak tłumienia. Krótko - w mikserze mamy podciśnienie sterujace reduktorem które nie jest idealnie proporcjonalne do przepływu (tylko do podciśnienia) oraz praktycznie stałe położenie śruby czy silniczka krokowego (on jest ograniczany na kilkanaście skoków i tylko doregulowuje instalację). Podciśnienie wywołujemy przez dławienie dolotu. W BLOSie mamy mechanicznie regulowany wypływ gazu - idealnie proporcjonalny do przepływu i bez takich opóźnień i stanów nieustalonych jak przy mikserze. Dolot nie jest dławiony - nie tracimy nic ze stopnia napełnia cylindrów ( po coś są stożki, pracochłonna polerka kanałów, zaworów itp). Niczym nie zdławiony wcześniej reduktor pozwala na natychmiastowe podanie gazu i wytworzenie odpowiedniej mieszanki. Teraz o spalaniu - najekonomiczniej jest sieszybko rozpędzić i potem tylko utrzzymywać dana prędkosć. Jeśli sprawnie przyśpieszymy to trwa to krócej i spalamy mniej paliwa. Jełśi mamy jakieś skoki, albo zbyt ubogo ustawiona instalację to depczemy ten pedał pół minuty, wkurzamy sie, a paliwo sie leeeeje. Troche to zagmatwane, ale mam nadzieje że to troche pomoże w zrozumieniu działania BLOS-a. BTW - gaźniki tego typu są stosowane w wózkach widłowych. Te instalacje sa odporne na zabrudzenia - jeśli tylko reduktor sie nie zatka syfiastym gazem czy rdzą z butli to będize to działać. Acha - wózki odpala sie tylko na LPG - w zimie na zimno - też musi działać. Gdyby nie cena to bym z tym poeksperymentował. Musze pojeździc na benzynie z i bez miksera - jeśłi bedize duzą różnica to bede eksperymentował. ----------------- "Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz. To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat. Fiacior mój to jest to, kocham go..." |
OLO Miłośnik FSO 105L/125/125k/126S/1 ... Wawa | 2005-11-17 19:20:30 w H35T (393) średnica przepustnicy to okolo 35-40mm. Nie więcej. Za małe do GLI. Niby dlaczego mam zwykłą inst II generacji? ----------------- "Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz. To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat. Fiacior mój to jest to, kocham go..." |
RG Fiat 125 Kraków | 2005-11-17 19:54:51
moim zdaniem kolo scieme wali. nie jest w stanie mieszanka sie tak pieknie nie wymieszac. na kazdym elemencie sa zawirowania ktore dodatkowo mieszaja "mieszanke" pomysl jaka jest lipa z mieszaniem benzyny z powietrzem w takim ulkadzie. kolo chce sprzedac mixery i tyle. jezdzilem na roznych palnikach i innych wynalazkach regula jest 1 musi byc dobrze dobrana sred. zwezki |
Domel Miłośnik FSO [i], VW Passat Toruń | 2005-11-17 21:06:23 Czytales watek na forum podanym w linku? Z faktami sie klocisz?
A moze Ziemia jest nadal płaska? |
rdt cinquecento nieruchome Radom | 2005-11-17 23:43:43 oki ja powiem tak - ile kosztuje - cudowny BLOS to juz pewnie sie orientowaliście
ale napisałem maila do tego polskiego producenta i odpisał ze do wielopunktu da rade założyć natomiast do monowtrysku juz nie koszt polskiego wynalazku to 60 PLN + 15 wysyłka OLO - popraw mnie jezeli sie myle polski wynalazek - jest umiejscowiony tam gdzie blos -nie dławi on przepływu podobnie do BLOSa ( rzecz jasna dławi ale w niewielkim stopniu) - blos ma jakąś tam regulacje klapkową lub coś w tym stylu ze gazu wypływa proporcjonalnie do przepływu - w tym polskim czymś bedzie wszystko bez regulacji (jest na stałe dawana kryza albo na powietrze albo na gaz ) (czy to wyssysa gaz kierując sie przepływem czy podciśnieniem??) - oba urządzenia działają na zasadzie bezpośredniego podłączenia w mikser (to o czym pisałeś ) -jakbym sie pozbył puszki filtra na rzecz gumowej rury ze stożkiem powiedzmy to ten polski wynalazek mógłbym zamontować do monowtrysku |
Bocian_s_313_PTK Miłośnik FSO PN Rover Siedlce | 2005-11-18 14:15:51
Jak dla mnie to nie jest to samo. No ale ja się nie znam bo jestem tylko zwykły magister inżynier elektronik . |
OLO Miłośnik FSO 105L/125/125k/126S/1 ... Wawa | 2005-11-18 15:13:26
rdt - czy piszesz o tym czymś co ma zamiast palnika rozpylacz z gaźnika? To praktycznie to samo co mikser rurkowy - tyle że inaczej wykonany. Miałem kiedys taki mikser który miał bardzo podobną budową - przedłużone rurki rozpylaczy miksera wchodziły w rozpylacze gaźnika. Ten mikser z rozpylaczem pod względem oporów jest zbliżony do palnikowego. Praca domowa - Policz powierzchnię światła rozpylacza i powiedz jaka wyszła. Potem przelicz to na okrągły mikser palnikowy. Jesli wyjdzie poniżej 35 to pies z nim tańcował. Co do rozpylenia gaz-powietrza - nie potrafię sie wypowiedzieć na ten temat. w przypadku GLE wystarczy zamontować zwykły palnikowy mikser - nie tłumi od wcale przepływu - ma palniki nawet ciut większe nić gardziele. Jeśli chodzi o GLI - mogą być trudności z umieszczeniem. w MPI wkłada sie to między filtr a przepustnicę i balgla. ----------------- "Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz. To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat. Fiacior mój to jest to, kocham go..." |
wiciu C+ 1,6GSI+lpg Gliwice | 2005-11-18 19:46:45 a jaką średnicę powinien mieć mikser w GSI?? |