Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
srvrserver Sympatyk FEFK Ford Escort MK VII okolice Częstochowy | 2011-12-31 01:54:39 jezeli chcesz zalozyc blosa, to smialo mozesz normalnie zakladac plastikowy kolektor... mam taki zestaw u siebie i sprawdza sie doskonale |
zenq Sympatyk FEFK Knight Industries Two Thousand | 2012-01-02 18:50:47 no przy blosie da rade, ma realna srednice w okolicach jakis 50mm wiec w zasadzie nie przeszkadza w przeplywie |
rex Sympatyk FEFK Ford Escort RST Cabrio Warszawa | 2012-01-02 22:44:37 Ja mam obcnie taki zestaw jak chcesz zalozyc i moim zdanie mzmiana na plastik jest bardzo na plus. U mnie na metalowym bylo czuc spora roznice w jezdzie w zaleznosci od temperatury. Rura dolotwa sie nagrzewala znacznie od pokrywy zaworow. Owinalem ja bandazem ale i tak kupilem plastik i bede zmienial. Wlasnie o ta cieplote chodzi przede wszystkim no i troszke inne ksztalty. |
Andre42212 Sympatyk FEFK Escort MK7 Gdańsk | 2012-02-08 17:14:23 Co do przerobki z 1.8 105KM RKA na 130KM RQB to ja mialem taka zrobiona jakis czas temu. kolektor aluminiowy rozni sie od tego aluminiowego z RQB 2mm. Wiec mysle ze jest to nie duzo. Na chwile obecna mam silnik 1.8 115KM z glowica od rqb (130KM)... Kompoter, przepustnice z kolektorem, przeplywomierz i reszte osprzetu z mondeo 2.0. + walki cost camsa. Moc na dzien dzisiejszy okolo 140KM... wiec jezeli chodzi o tego typu zmiany to jest to dosc tanie rozwiazanie i dajace jakis rezultat... |
Chouna Sympatyk FEFK Fiesta MK3 Białystok | 2012-02-20 20:51:35 Adaptacja przepustnicy 2.0 (plastik) do alu :
KLIK W temacie 1.6 z wałkami i gardłem od 2.0 na razie bez wykresu z hamowni. Zarówno kolektor od RQB jak i 2.0 różnią się średnicą kanałów od mniejszych silników. Ponadto plastik ze względu na specyfikację "podobno" znacznie poprawia dół obrotów. Komputer również zmieni specyfikę silnika ze względu na inne mapy paliwa. [ wiadomość edytowana przez: Chouna dnia 2012-02-20 20:53:12 ] |
emtees Sympatyk FEFK Audi S4 Toruń | 2012-02-20 21:43:45
Niestety, ale nie jest to prawda Żeby nie być gołosłownym zapraszam TUTAJ. Miałem rozebraną swoją głowicę, zwymiarowałem zawory i opis zamieściłem pod powyższym linkiem. I dodam, że głowice RDa/RQB są takie same (nie licząc wałków). Jedynie głowica od 1.6 ma mniejsze kanały (nie pamiętam jak z zaworami).
Całkiem możliwe, że kolektor 2.0 jest w stanie poprawić dół, ponieważ ma ciut dłuższe kanały ssące(Jednak nie ma nic za darmo i dzieje się to kosztem górnej partii). Zresztą dlatego trudniej go upchnąć do escorta i moim zdaniem lepiej montować kolektor od RKC. [ wiadomość edytowana przez: emtees dnia 2012-02-20 21:47:57 ] [ wiadomość edytowana przez: emtees dnia 2012-02-20 21:48:43 ] |
deathrider_85 Sympatyk FEFK Renault Launa II ph.2 ~BB | 2012-02-20 22:09:23 |
Andre42212 Sympatyk FEFK Escort MK7 Gdańsk | 2012-02-20 22:36:49
Co do wielkości otworów w kolektorze jest roznica. Może zle napisalem że średnica ale różnica jest. Co do wałków to faktycznie błąd w pisowni. wałki to Cat Cams stage 2 o ile dobrze pamietam. I uważam że platikowy kolektor z mondeo jest lepszy od ALU... bo gdyby Alu byly takie super to by je do dzisiaj wkładali... Projektując silnik ma sie na celu chyba poprawienie osiagów a nie pogorszenie. tak mi sie wydaje przynajmniej |
snuffy Sympatyk FEFK Escort MK2 / MK7 Łódz | 2012-02-20 22:38:20
Liczy też się koszt wytworzenia... |
emtees Sympatyk FEFK Audi S4 Toruń | 2012-02-21 10:07:55
Poniekad masz rację i ja osobiście również jestem za wkładaniem kolektorów plastikowych, ale nie dlatego, że mają one szczególnie lepsze przepływy od RQB. Plastiki są o tyle lepsze, że nie nagrzewają się tak jak ALU i łatwiej na ich bazie zbudować dobrą, pozostałą część układu dolotowego(przynajmniej takie jest moje zdanie). No i ładniej wygląda komora jak nic nie zasłania pokrywy zaworów Chociaż to już kwestia indywidualna |
snuffy Sympatyk FEFK Escort MK2 / MK7 Łódz | 2012-02-21 15:48:58
alu można polerować |
Chouna Sympatyk FEFK Fiesta MK3 Białystok | 2012-02-21 19:11:36
zwykle wkładają .... [ wiadomość edytowana przez: Chouna dnia 2012-02-21 19:13:43 ] [ wiadomość edytowana przez: Chouna dnia 2012-02-21 19:14:06 ] |
emtees Sympatyk FEFK Audi S4 Toruń | 2012-02-21 20:58:55
Ja po prostu nie lubie jak mi jakieś rury nad silnikiem idą |
snuffy Sympatyk FEFK Escort MK2 / MK7 Łódz | 2012-02-25 18:12:44 Kolejne pytanie do tej przeróbki, chciałem przełożyć przepustnice z 2.0 na mój kolektor alu od 1.8.
Widzę różnice w sterowaniu przepustnicą, same korpusy są bardzo podobne. Czy muszę przekładać sterowanie i czy pasuje ono plug and play? (optycznie takie sprawia wrażenie) Temat z forum fiesty na poprzedniej stronie czytałem. Jednak wydaję mi się, że ktoś tam nie do końca to dobrze zrobił. Szczególnie mocowanie linki, chyba można zostawić oryginalne...? Czekam na podpowiedzi. |
--KULEK-- Sympatyk FEFK Ford Escort Mk7 Jarocin | 2012-02-25 18:37:09 Bodajże motylek do przeróbki i linka od plastiku musi być. |
Chouna Sympatyk FEFK Fiesta MK3 Białystok | 2012-02-25 21:29:37 Uchwyt linki mógłby pasować ale trzeba upiłować kawałek obudowy przepustnicy. Nie wiem czy otwory pod śruby też pasują. |
Magik123 Sympatyk FEFK osobowy gdzieś | 2012-12-30 22:31:16 Jeśli chodzi o temat ze swapem wałków, przepustnicy i reszty, to w sumie przerobiłem to chyba całkowicie.
Komputer z RQB nie daje nic a na pewno nie polepsza pracy, sprawdzone, gdzieś tu jest opis kolegi, to samo wtryski, są takie same jak w 1.6 sam tez chciałem zmieniać. Co do plastiku to w żadnym wypadku nie poprawia dołu, generalnie ta modyfikacja poprawia bardzo górę od 4 tys do końca, dół sie niestety nie poprawia, nawet może minimalnie jest słabszy. Jesli ktoś pisze że przeróbka nie warta w 1.6 to powiem tyle ta przeróbka obcina z serii na już nie pamiętam dokłądnie ale lekko ponad 9,5s do 100km/h. Mierzone programem do tego typu zabaw w serii wychodziło 12 lub 12 z groszem generalnie wychodziły książkowe parametry. W Vectrze samym kolektorem udało się obciać do równych 10s, jednak escort do 100 miał ciut lepszy sprint. Zmiana na kolektor z Mondeo nie podejdzie, gdyż kolektor ten jest większy i nie idzie go wcisnąć miedzy silnik a ściane grodziową. Również opisane na forum. Najlepiej od RKC, ze względu na brak nagrzewania sie kolektora i dolotu do pokrywy zaworów jak to ma miejsce przy alu kolektorze. Przepustnica pasuje z 2.0 z tym że mocowanie linki trzeba przełożyć ze starej. |
Clipper_skce Sympatyk FEFK FORD FOCUS MK1 FL SKIERNIEWICE | 2012-12-31 08:55:57 W swoim 1.6 16V miałem trochę zmienione... Zamiast kolektora aluminiowego i reszty dolotu został założony ten z RKC. Do tego przepustnica i przepływka z 2.0 16V. Komputer oczywiście również z dwóch litrów. Wałki nie były ruszane, natomiast wydechowy jest z Focus'a i reszta wydechu z RKC. Samochód dużo lepiej się zbiera, zwłaszcza w górnym zakresie obrotów, a i zużycie paliwa spadło. Ale ile koni przybyło to nie wiem, bo auto nie było hamowane. Do setki wyszło około 8,5-9sek mierzone stoperem (kilka prób i obliczona średnia). |