Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
Grzech Miłośnik FSO Polonezy dwa i pół. :) Nieporęt | 2005-09-06 00:55:43 Po kolei:
Owszem dwie dolne blaszki. Jak podłączysz odwrotnie to nic się nie stanie - po prostu nie będzie świecić. Tak, ze możesz bez obaw sprawdzać. Fabrycznie w Caro podświetlenie i zegarów i przełączników włącza się po przekręceniu kluczyka w stacyjce, ale trochę to moim zdaniem mylące i w dzień niepotrzebne, więc ja mam podłączone do świateł pozycyjnych. - Konkretnie podpiąłem się do podświetlenia zapalniczki. |
Grzech Miłośnik FSO Polonezy dwa i pół. :) Nieporęt | 2005-09-07 21:44:31 Zmieniłem to po tym jak parę razy zapomniałem włączyć po ciemku świateł uspokojony świecącym się podświetleniem zegarów. Możesz się też podłączyć do zasilania radia bądź zapalniczki. |
esp Miłośnik FSO Perełka 125p Skarzysko | 2005-09-07 22:45:11 Podpinam sie pod posta. Czy da sie zdrobic podswitlane przelaczniki w DFie? Jesli tak to czy trzeba szukac jakis konkretnych czy mozna przerobic te istniejace?
|
Nomad Miłośnik FSO Wspomnienie po Gdańsk | 2005-09-07 23:14:45
masz na myśli coś takiego ? : [ wiadomość edytowana przez: Nomad dnia 2005-09-07 23:18:19 ] |
Grzech Miłośnik FSO Polonezy dwa i pół. :) Nieporęt | 2005-09-08 03:29:04
Trzeba kupic od Poloneza - mają prześwitujące klawisze i zamontowane diodki. Jak komuś na kolor podświetlenia nie pasuje zielony lub pomarańczowy, to można zmienić na czerwony albo niebieski zmieniając diody. |
esp Miłośnik FSO Perełka 125p Skarzysko | 2005-09-08 09:14:06
Duzo jest roboty przy podswietleniu wszystkich kontrolek na desce? Pytanie to dot. tego postu [ wiadomość edytowana przez: esp dnia 2005-09-08 09:15:57 ] |
Nomad Miłośnik FSO Wspomnienie po Gdańsk | 2005-09-08 11:33:46 Późnym wieczorem napiszę co i jak...
btw jakie obecnie masz klawisze? całe czarne czy te z pomarańczowymi wstawkami sygnalizującymi włączenie ?? |
Nomad Miłośnik FSO Wspomnienie po Gdańsk | 2005-09-08 15:13:32 co do włączników to :
-wł. świateł pasuje z poldka -przeciwmgielne oba pasuja z poldka a reszta to kombinacje: -ogrzewanie szyby - z poldka ale złożone z dwóch przycisków (na przycisk od przeciwmgielnych założyłem klawisz od ogrzewania szyby, ps. uzyłem tego przeciwmgielnego który ma więcej pinów ze względu na podłączenie ogrzewanych lusterek) -awaryjne -klawisz z poldka tylko przy instalacji trzeba zrobić małą zmianę bo ma mniej pinów (ze wzgledu na inny przerywacz) więc z 2 czerwonych przewodów trzeba zrobić 1 -dmuchawa - możliwości są 3: a) jeśli chcemy miec dmuchawę jak w poldku wielobiegową - to trzeba zmienić coś w instalacji samej dmuchawy (z tego co pamiętam to coś z masą)...+przełącznik wielobiegowy z poldka... b) dmuchawa jednobiegowa (taką mam obecnie) - trafiłem w jednym z poldkow na szrocie włąśnie włacznik jednopozycyjny - pochodził chyba z Lublina albo czegoś takiego... niestety podświetlany żarówką a nie diodą i dlatego o wiele jaśniejszy... c) dmuchawa dwubiegowa (jak w orginale - tak będę miał zrobione docelowo) składamy włącznik z 2... cały włacznik od świateł + klawisz od włącznika dmuchawy podświetlenie - podłaczamy wszystkie klawisze równolegle do masy i do wybranego +'a (ja wziąłem taki aby włączało się przy włączonej stacyjce, ale można wziąć np. z włącznika świateł) |
Nomad Miłośnik FSO Wspomnienie po Gdańsk | 2005-09-08 15:25:16 Co do kontrolek:
1. należy odkręcić zegary , ale ich nie odpinać... 1a. rysujemy sobie na kartce schemat złacza 6pinów tak żebyśmy mogli potem notować wyniki testów (który pin co włącza i czy masa czy +'em ) 2. następnie na przekręconej stacyjce sprawdzamy które kontrolki są włączane masą, poprzez podłączanie dowolnego kabla z masą do kolejnych pinów środkowego złącza (na pewno zaświacą się: awaria ukł.hamulcowego i pasy, nie pamiętam czy coś jeszcze) 3. pozostałe piny testujemy przy użyciu dowolnego przewodu podłączonego pod + zasilania po rozszyfrowaniu który pin jest do czego wystarczy już tylko podpiąc odpowiednie przewody... jest to zwłaszcza ułatwione gdy obecnie masz przełączniki z pomarańczowym sygnalizatorem włączenia, bo wystarczy jeden z kabli który szedł do niego (odpowiednio + lub -) podpiąc w odpowiednie miejsce w złączu zegarów czujnik awarii układu ham. można podpiąc albo taki jaki był kiedyś montowany w fiatach (mała czarna skrzyneczka na przewodach hamulcowych, zaraz poniżej pompy (ma tylko jedno złącze pod które podpinamy przewod idacy do zegarów) albo taki jak w poldku nakręcany na zbiorniczek płynu (ma dwa złącza - jedno podpinamy pod masę a drugie pod zegary) |
esp Miłośnik FSO Perełka 125p Skarzysko | 2005-12-13 13:01:42
Wydalem dzis 65 zeta na podswietlane przyciski polonezowskie no i chcialbym je podswietlic tylko ze nie wiem ktora nozka jest od podswietlenia diody i jak je podlaczyc pod stacyjke tzn ktory kabelek [ wiadomość edytowana przez: esp dnia 2005-12-13 13:07:15 ] [ wiadomość edytowana przez: esp dnia 2005-12-13 13:08:19 ] |
Nomad Miłośnik FSO Wspomnienie po Gdańsk | 2005-12-13 13:22:04 esp - wow, chyba w sklepie kupowałeś
nóżki - te przy diodzie po lewej i prawej stronie włącznika... (+/- sprawdź testowo) + ja wziąłem z jednego z kabli przy włączniku świateł - tego na którym pojawia się + po włączeniu stacyjki, ale możesz wziąć z np. tego na którym pojawia się po włączeniu świateł lub z podświetlenia zapalniczki |
esp Miłośnik FSO Perełka 125p Skarzysko | 2005-12-13 15:30:40
No wolalem wziac ze sklepu bo na szrocie u mnie to lipa i nie wiem czy by wszystko dzialalo tak jak nalezy Jutro bede z rana walczyl. Zobaczymy co wygram . BTW do diod trzeba zarowno + jak i - czy + wystarczy. Boje sie spalic diody, chociaz nie wiem czy sie da [ wiadomość edytowana przez: esp dnia 2005-12-13 15:31:00 ] |
Nomad Miłośnik FSO Wspomnienie po Gdańsk | 2005-12-13 18:20:31 + i -
spalić nie spalisz - jak odwrotnie podłączysz bieguny to zadziała zaporowo i nie zaświeci się... |
esp Miłośnik FSO Perełka 125p Skarzysko | 2005-12-13 22:39:39
tyle powiem. A co do Twoich przerobek to chyba nie widze sensu bo i tak pol roku jezdzimy obowiazkowo na swiatlach a moze jak cos wymysla to i caly rok bedziemy. A duzo razy zostawiasz auto na pozycyjnych na dluzszy czas?? |
LifeGuard Miłośnik FSO Fiat 125p Personal E ... Warszawa | 2005-12-13 22:43:40 no własnie |
esp Miłośnik FSO Perełka 125p Skarzysko | 2005-12-14 00:16:38 Wlaśnie skonczylem... robic okablowanie gotowe do wlozenia
Jutro z rana nach garaz i do roboty. Sprobuje od razu podlaczyc kontorlki do zegarow (zobaczymy co wyjdzie ) Jak uda mi sie skonczyc jutro to pochwale sie napewno |
esp Miłośnik FSO Perełka 125p Skarzysko | 2005-12-14 17:56:26 HELP!!!!
1. nie dzialaja kierunki (pewnie jakies zwarcie tylko gdzie??), wawrynje dzialaja ale tylko z jednej strony!!! 2. do nomad: jak z 2 czerwoych zrobic jeden?ktory odlaczyc ten glowny czy ten co idzie od glownego i laczy sie w wejsciu obok z rozowym? 3. ktory zabel dostaje + przy wlaczniku swiatel? ten zielony podwojny czy jakis innych?? BTW czy masa to jest ten czarny? Pliz potrzebuuje go na jutro zrobic i nie mam pojecia co? |