Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
bartozi Omega MV6 Gorzów Wlkp. | 2006-06-04 23:09:39 witam !
posiadam omege mv6 w automacie z 97 roku. Pierwsza rejestracja 05.98 ... moje pytanie jest nastepujace : auto posiada TC bo przy gwaltownej probie ruszenia zapala sie kontrolka na desce i dlawi silnik, ale nie mam nigdzie przysicku zeby TC wylaczyc. Oryginalnie powinien byc obok radia z lewej strony. U mnie w tym miejscu jest nawigacja, wiec teroretycznie powinien byc po lewej stronie obok przycisku od swiatel awaryjnych. Tam tez go nie ma, jest tylko przycisk od nadmuchow na tylne boczne szyby. Auto wyjechal tak orginalnie z fabryki wiec mowy o zadnych samorobach nei bylo. Navi tez byla zamontowana fabrycznie. Jakies pomysly ? z gory dziekuje i pozdrawiam BARTEK foto calego zamieszania [ wiadomość edytowana przez: bartozi dnia 2006-06-04 23:25:59 ] |
Nixon DEADSOUL Caravan MV6 Warszawa | 2006-06-05 08:50:42
Zgadza się, masz TC ale nie masz przycisku. Tak mu fabryka dała. Dopiero w RM '98 po przeniesieniu wyłącznika w rząd nad radiem problem nawigacji udało się Adamowi O. rozwiązać. Teoretycznie powinno się dać taki wyłącznik dorobić, kablunek powinien być. Ale przy takim układzie to ja bym się chyba bał. pozdr, Robert. |
bartozi Omega MV6 Gorzów Wlkp. | 2006-06-05 08:55:54 wiec to wszystko wyjasnia ...
dlaczego bys sie bał ? |
Nixon DEADSOUL Caravan MV6 Warszawa | 2006-06-05 15:16:45
A bo ja taki strachliwy raczej jestem . I na ten przykład patykiem w układzie hamulcowym też nie gmeram pozdr, Robert |
Nixon DEADSOUL Caravan MV6 Warszawa | 2006-06-05 22:03:21
Rozwiązanie dla leniwych: śnieżynka na skrzyni i jedziesz bez stresu i wrażeń. Prawdziwe rozwiązanie: wyłączasz TC i wszystko bierzesz bokiem . A na poważnie to śnieg nie stanowi problemu. Zabawnie może być na lodzie. pozdr, Robert |
Nixon DEADSOUL Caravan MV6 Warszawa | 2006-06-06 08:27:13
Ja prawie wcale. Uwaga - mam TC+, więc różnica zachowania znacząca. Czasem gdy muszę ostro ruszyć na łuku (łączenie do ruchu). I przy wykopywaniu się z błota/ kopnego śniegu. pozdr, Robert |
ilku LOB MEMBER Omega B234 Koszalin | 2006-06-06 10:25:08 witam
Ja wyłączam cały czas. Jednak wole samemu kontrolować zachowanie samochodu . TC jest dla tych którzy nie umieją . pozdro ILKU |
KOLIBERk LOB SYMPATYK S63 + G65 Londyn | 2006-06-06 10:39:29
Potwierdzam, uzywam podobnie. |
Solltys LOB MEMBER v40 przeddzidzie | 2006-06-06 11:42:21 Czekaj,czekaj bo coś nie łapię o co Ci biega Bartozi.
TU jest trochę o TC i TC+ Rozumiem że chcesz ruszać szybko np. włączając się do ruchu - no i to właśnie powinien umożliwić TC - utrzymanie przyczepności w celu efektywnego ruszenia budy. Wyłączając TC efektownie zwiniesz asfalt lub zakurzysz żwirkiem ale szybciej to raczej nie polecisz-dobrze rozumuję. Rozumiem jeszcze wyłączanie w celu-bajeru dla zabawy . A tak poza tym to chyba skuteczność używania lub nieużywania TC/TC+ = hamowanie z ABS lub hamowanie bez ABSu Dobrze rozumuję? |
Nixon DEADSOUL Caravan MV6 Warszawa | 2006-06-06 13:37:22
1. Subiektywnie z wyłączonym TC+ na łuku ruszę szybciej (choć pomiarów nie robiłem). Jak dla mnie TC+ ma głównie za zadanie by przy jeździe na wprost przy wdepnięciu na mokrym nie postawiło Cię bokiem. I za to go chwalę. Myślę, że dopóki interweniują hamulce - wpływ TC+ na dynamikę może być pozytywny. Po interencji przepustnicy - na pewno nie. 2. Wyłącznie TC(+) nie ma wpływu na ABS. pozdr, Robert |
Nixon DEADSOUL Caravan MV6 Warszawa | 2006-06-06 13:38:36
Taaak? To spróbuj wyłączyć ABS Nie tylko w Oplu. pozdr, Robert |
bartozi Omega MV6 Gorzów Wlkp. | 2006-06-06 13:59:42 wyciagasz bezpiecznik i po problemie |
Nixon DEADSOUL Caravan MV6 Warszawa | 2006-06-06 16:03:58
To chyba jeszcze żarówkę z tablicy zegarów, żeby po oczach nie dawało.... Miałem na myśli "wyłączenie" a nie "zepsucie". pozdr, Robert. |
Vino LOB SYMPATYK M5 Warszawa | 2006-06-06 18:49:18
Tylko i wylacznie gdy chce naprawde uciec z krzyzowki, albo poprostu pojsc ostro spod swiatel gdy na drugim pasie stoi mocniejsze auto. Zima lepiej auto idzie bokiem z TC niz bez. Bez to kola miela w miejscu i auto sie zatrzymuje. Zero zabawy. Na mokrym asfalcie tez probowalem (jadac szybko przez zakret) i konczylo sie na mieleniu wewnetrznego kola i spowolnieniu auta, nawet nie rzucalo tylem. Ale to takie testowanie na "drodze" bylo wiec wszystko z "czuciem" i bez przegiec wiec moze i dlatego. Ale to samo robie na lukach z TC i dupa rzuci za kazdym razem. |
KOLIBERk LOB SYMPATYK S63 + G65 Londyn | 2006-06-06 23:45:15
W automacie tego nie zrobisz, skrzynia odczytuje to jako blad. Wlacza sie wtedy tryb awaryjny. [ wiadomość edytowana przez: Res dnia 2006-06-09 13:43:26 ] [ powód edycji: zmina tematu ] |