Po szesnastu latach produkcji w styczniu w Detroit zaprezentowano zmodernizowaną wersję Jeepa Cherokee. Swoim wyglądem pojazd ten nawiązuje do concept car'ów Jeep Dakar (1997) i Jeepster (1998).
Cechy typowego auta terenowego odnaleźć można w krótkim przedzie, zwartej budowie karoserii i 16-calowych kołach. W odróżnieniu od poprzednich wersji nowy Cherokee zyskał zawieszone na tylnych drzwiach koło zapasowe (dotychczas znajdowało się ono w bagażniku). Owe drzwi bagażnika wyposażono w możliwość odrębnego otwarcia samej szyby, dzięki czemu łatwiejszy stał się załadunek niewielkich przedmiotów. Przód auta zdominowany jest przez tradycyjną atrapę chłodnicy oraz nawiązujące do Jeepstera, okrągłe reflektory.
Zmodernizowane zostało podwozie auta, które wyposażono w zawieszenie niezależne, przednie sprężyny śrubowe i nowy, zębatkowy układ kierowniczy.
Oferta silnikowa obejmować będzie trzy jednostki. Najsłabsza z nich to 2,5-litrowy czterocylindrowy turbodiesel o mocy 105 kW (150 KM). Kolejnym sercem tego modelu Jeepa jest 155-konny benzynowiec DOHC o pojemności skokowej 2400 cm³, natomiast ofertę zamyka 3,7-litrowy silnik V6 Powertech o mocy 157 kW (212 KM). Dwa pierwsze motory dostępne są wyłącznie w połączeniu z 5-biegową skrzynią manualną. W celu zapewnienia jak najwyższego poziomu bezpieczeństwa biernego kabinę pasażerską skonstruowano na wzór klatki bezpieczeństwa z elementami konstrukcyjnymi ze silnie stopionej stali. Całość uzupełniona została o przednie poduszki powietrzne uwalniające się w kilku etapach, poduszki chroniące głowę, zagłówki i trzypunktowe pasy bezpieczeństwa.