Jeep Renegade i Compass e-Hybrid - wrażenia z jazdy

Jeep Renegade i Compass e-Hybrid - wrażenia z jazdy22.03.2022
Wideoklip prezentujący wrażenia podczas zaawansowanej technologicznie, hybrydowej jazdy Jeepem Renegadem i Compassem e-Hybrid.

Renegade i Compass e-Hybrid zapewniają innowacyjne wrażenia z hybrydowej jazdy, dzięki specjalnemu układowi napędowemu obejmującemu:

  • nowy silnik benzynowy 1.5 T4 turbo 130 KM 240 Nm
  • zestawiony z nową, 7-biegową, dwusprzęgłową skrzynią biegów, z którą zintegrowano 48 V silnik elektryczny o mocy 15 kW.
Jeep

Chłodzony cieczą 48-woltowy akumulator zawiera również konwerter DC/DC 48 na 12 woltów, a system BSG („Belt Starter Generator”) został wprowadzony w celu płynnego ponownego uruchomienia silnika przy niskich prędkościach, co zwiększa komfort jazdy.

Nowy 4-cylindrowy, turbodoładowany silnik, należący do rodziny Global Small Engine, został zaprojektowany tak, aby jak najlepiej nadawał się do użytku hybrydowego.

Pracuje on w cyklu Millera, który oferuje wysoki stopień sprężania (12,5:1) i zwiększa wydajność cieplną, zmniejszając tym samym zużycie paliwa.

Dzięki układowi napędowemu, e-Hybrid, Renegade i Compass oferują nową alternatywę w segmencie samochodów z napędem na przednie koła. Klienci nie muszą rezygnować ze swoich nawyków, jednocześnie mogąc cieszyć się doświadczeniem jazdy prawdziwą hybrydą, z możliwością poruszania się w trybie w pełni elektrycznym, przy niskiej prędkości lub podczas rekreacyjnej jazdy, dzięki nowym funkcjom „EV capabilities".

Jeep
  • „Silent Start”: umożliwia uruchamianie samochodu bez konieczności włączania silnika benzynowego.
  • „Odzyskiwanie energii”: umożliwia odzyskiwanie energii podczas gdy samochód zwalnia („e-Coasting”) i hamuje („Regenerative Braking”)
  • „e-Queuing”: umożliwia poruszanie się w korku ulicznym, stając i ruszając w trybie całkowicie elektrycznym.
  • „e-Launch”: umożliwia uruchomienie samochodu za pomocą silnika elektrycznego, podczas rozruchu lub ponownego uruchomienia
  • „e-Boosting”: zwiększa moment obrotowy na kołach dzięki wsparciu silnika elektrycznego podczas przyspieszania i optymalizuje punkt pracy silnika benzynowego (zmniejszając w ten sposób zużycie paliwa i emisję CO2) podczas jazdy rekreacyjnej.
  • „e-Creeping”: sprawia, że samochód porusza się z zerową emisją przy niskiej prędkości, zwalniając po prostu pedał hamulca.
  • „e-Parking”: ułatwia manewry parkowania, które mogą być wykonywane wyłącznie przy użyciu napędu elektrycznego, cicho i z zerową emisją.

Parametry jazdy hybrydowej są kontrolowane przez kierowcę za pomocą Hybrid Pages na wyświetlaczu systemu multimedialnego lub na dedykowanych ekranach zestawu wskaźników.

Dzięki najwyższemu poziomowi technologii i oprogramowania, Jeep® Renegade i Compass e-Hybrid zapewniają wszechstronne i relaksujące wrażenia z jazdy, jeszcze bardziej bezpieczne dzięki bogatej gamie zaawansowanych systemów wspomagania kierowcy (ADAS), w jakie są wyposażone.

Nowy system Highway Assist pozwala Compassowi osiągnąć poziom 2. autonomicznej jazdy.


Źródło: Jeep