Marka Jeep i Universal Pictures ponownie nawiązały współpracę, tym razem z okazji premiery kinowej nowego filmu wytwórni Studio Universal Pictures i Amblin Entertainment „Jurassic World Dominion”, epickiego zakończenia produkcji opowiadającej o dinozaurach, która już od prawie trzech dekad zachwyca fanów i zarobiła już ponad 5 miliardów dolarów na całym świecie. „Jurassic World Dominion" wejdzie na ekrany kin 10 czerwca.
Globalna kampania marki Jeep będzie prowadzona na rynkach całego świata, w tym w Ameryce Północnej, Europie, na Bliskim Wschodzie oraz w regionie Azji i Pacyfiku.
Kampania marketingowa w Stanach Zjednoczonych obejmuje 30-sekundowy spot telewizyjny, materiały na kanałach społecznościowych marki Jeep, w tym dłuższą, 1-minutową wersję spotu telewizyjnego oraz efektowne sceny zza kulis, pokazujące proces powstawania filmu reklamowego, a także wydarzenia, podczas których członkowie społeczności Jeep Wave będą mogli zarejestrować się, aby obejrzeć nowy film w wybranych miastach Stanów Zjednoczonych.
„Prawie 30 lat temu kinomani z zapartym tchem oglądali, jak w pierwszej części serii „Jurassic Park”, dr Ian Malcom, siedząc na tylnym siedzeniu Jeepa Wranglera z 1992 roku, uciekał przed dinozaurami, które zbiegły ze swoich wybiegów”, powiedział Olivier Francois, globalny dyrektor marketingu koncernu Stellantis.
„Złożyliśmy hołd tej kultowej scenie w spocie reklamowym marki Jeep przygotowanym z okazji „Big Game 2018”, w którym pojawił się nowy Jeep Wrangler, w ramach kolejnego etapu naszej fantastycznej współpracy z Universal Pictures. Obecnie, w 2022 roku, jesteśmy nadal świadkami ewolucji marki Jeep na całym świecie dzięki elektrycznym modelom typu plug-in, m.in. Jeepowi Wranglerowi 4xe i Grand Cherokee 4xe, które dosłownie mają naładowane akumulatory, aby przeżyć niezapomniane przygody, tym razem w towarzystwie czworonożnego pasażera z innej ery, podróżującego na przednim siedzeniu”.
„Marka Jeep znacznie rozwinęła się w ciągu ostatnich trzydziestu lat, jakie upłynęły od momentu, gdy Jeep Wrangler po raz pierwszy pojawił się w filmie „Jurassic Park”, powiedział Christian Meunier, dyrektor generalny marki Jeep. „Weszliśmy do nowych segmentów SUV-ów, zwiększyliśmy naszą globalną produkcję, a dzięki wprowadzeniu na rynek naszej zelektryfikowanej gamy modeli 4xe obejmującej Wranglera 4xe, marka Jeep tworzy najbardziej wszechstronne terenowo i zrównoważone samochody 4x4 na świecie, zaspokajając potrzeby naszej rosnącej globalnej społeczności Jeepa”.
Seria filmów „Jurassic" znana jest z epickiego rozmachu i porywającej akcji, a „Jurassic World Dominion” zabiera widzów do świata przygód, jakich nie przeżyli dotąd bohaterowie wcześniejszych części serii”, powiedział David K. O"Connor, prezes ds. franczyzy, zarządzania marką i globalnej współpracy partnerskiej Universal Pictures.
„Marka Jeep już od czasu pierwszego filmu w 1993 roku zabiera naszych widzów na niewyobrażalne przygody zarówno na ekranie, jak i poza nim, a my jesteśmy zachwyceni, że możemy podążać razem z nimi tą drogą, teraz, jak i za każdym razem”.
W 1-minutowej reklamie marki Jeep właściciel Jeepa Wranglera 4xe znajduje na swoim podwórku nowo wyklutego karnotaura i postanawia się nim troskliwie zaopiekować. Zabiera małego dinozaura na wyprawę w teren, (włączając tryb elektryczny, gdy potrzebna jest cisza!), wywołując jednocześnie zachwyt dzieci i panikę na pobliskich ulicach, gdy wychodzi z dinozaurem na codzienne spacery, zanim znajdzie jego matkę podczas biwakowania... z niespodziewanym skutkiem. Okazuje się, że była to tylko jego bujna wyobraźnia. A może jednak nie?
Oprócz materiałów telewizyjnych i tych w mediach społecznościowych, marka Jeep oferuje członkom programu Jeep Wave możliwość obejrzenia filmu 8 czerwca na imprezach typu drive-in, które odbędą się w całych Stanach Zjednoczonych, w tym w miastach, takich jak: Detroit, Chicago, Nowy Jork, Miami, Los Angeles, a 9 czerwca w Warwick, New Jersey. Jeep Wave to program lojalnościowy skierowany do właścicieli samochodów klasy premium, oferujący atrakcyjne korzyści i przywileje wynikające z posiadania SUV-a marki Jeep.
Marka Jeep i franczyza Jurassic mają wspólną historię. W 2018 roku, zanim nastąpiła premiera filmu „Jurassic World: Upadłe królestwo”, marka Jeep wyemitowała podczas „Big Game” 60-sekundowy spot, który był hołdem dla kultowej sceny z filmu „Jurassic Park" z udziałem Jeepa Wranglera.
W filmie „Jurassic World: Dominion” można zobaczyć Jeepa Wranglera, Jeepa Gladiatora oraz Grand Wagoneera.
Reżyserem filmu jest Mimi Cave, a za produkcję odpowiedzialna jest firma Reverie Content. Kampania marki Jeep została stworzona we współpracy z agencją reklamową Highdive z Chicago.
„Jurassic World: Dominion”
Przeżyj tego lata epickie zakończenie epoki jurajskiej, gdy dwa pokolenia spotykają się po raz pierwszy. Chrisa Pratt i Bryce Dallas Howard dołączają do laureatów Oscara: Laury Dern, Jeffa Goldbluma i Sama Neilla, w filmie „Jurassic World: Dominion”, nowej, odważnej i zapierającej dech w piersiach przygodzie, która obejmuje cały świat.
Akcja „Dominion”, filmu architekta i reżysera „Jurassic World”, Colina Trevorrowa, rozgrywa się cztery lata po zniszczeniu Isla Nublar. Teraz dinozaury żyją i polują razem z ludźmi na całym świecie. Ta krucha równowaga zmieni przyszłość i zdecyduje raz na zawsze, czy ludzie pozostaną największymi drapieżnikami na planecie, którą teraz dzielą z najbardziej przerażającymi stworzeniami w historii.
„Jurassic World: Dominion”, wyprodukowany przez Universal Pictures i Amblin Entertainment, przenosi serię na odważne, niezbadane terytorium, z niewidzianymi dotąd dinozaurami, wartką akcją i nowymi, zadziwiającymi efektami wizualnymi.
W filmie pojawiają się nowi członkowie obsady: DeWanda Wise („She"s Gotta Have It”), nominowany do nagrody Emmy Mamoudou Athie („Archiwum 81”), Dichen Lachman („Agenci S.H.I.E.L.D.”), Scott Haze („Minari”) i Campbell Scott („Niesamowity Spider-Man 2"). W obsadzie filmu znaleźli się również BD Wong jako Dr Henry Wu, Justice Smith jako Franklin Webb, Daniella Pineda jako Dr Zia Rodriguez oraz Omar Sy jako Barry Sembenè.
„Jurassic World: Dominion” został wyreżyserowany przez Colina Trevorrowa, który w 2015 roku przyniósł „Jurassic World” oszałamiający dochód 1,7 miliarda dolarów na całym świecie. Autorami scenariusza są Emily Carmichael („Bitwa pod Big Rock”) i Colin Trevorrow, na podstawie opowiadania Dereka Connolly"ego („Jurassic World”) i Trevorrowa, opartego na postaciach stworzonych przez Michaela Crichtona. „Jurassic World Dominion” został wyprodukowany przez uznanych producentów franczyzy Franka Marshalla p.g.a. i Patricka Crowleya p.g.a., a jego producentami wykonawczymi są legendarny, nagrodzony Oscarem twórca franczyzy Steven Spielberg, Alexandra Derbyshire i Colin Trevorrow.
Universal Pictures i Amblin Entertainment przedstawiają, we współpracy z Perfect World Pictures, film Colina Trevorrowa jurassicworld.com.