W miarę zbliżania się daty rozpoczęcia północnoamerykańskiego salonu NAIAS w Nowym Jorku jak grzyby po deszczu pojawiają się kolejne zapowiedzi premier, których w tym roku ma być prawdziwy wysyp. Jeep oprócz zmienionego modelu Grand Cherokee pokaże nową generację mniejszego Jeepa Liberty, znanego w Europie jako Cherokee.
Prawdziwą nowością będzie otwierany płócienny dach nazwany "Sky Slider". W odróżnieniu od innych konstrukcji tego typu, w nowym Jeepie można odsunąć tylko jego tylną cześć, bądź zsunąć do środka część przednią i tylną. Samochód przybrał na wadze i urósł. Powinno to wpłynąć na przestronność wnętrza i lepsze prowadzenie. Nowy Jeep Liberty/Cherokee otrzyma plakietkę "Trail Rated", co oznacza że mamy do czynienia z prawdziwym Jeepem gotowym na wszelkie terenowe wyzwania. Sprostać im ma system napędu na cztery koła Selec Trac II. Seryjnie jednak montowany będzie znany system Command-Trac. Z przodu zastosowano niezależne zawieszenie. Poprzedni Cherokee oferowany był z podstawową benzynową jednostką 2,4 litra o mocy 150 KM i silnikiem V6 3,7 litra o mocy 210 KM. Nowy model napędzać będzie na razie tylko wzmocniony silnik 3,7 litra. W ofercie nie pojawił się nowy czterolitrowy silnik o mocy 260 KM, który znajdziemy w bliźniaczym modelu Dodge Nitro.
Na razie nic nie wiadomo o silniku Diesla. Poprzedni motor CRD wycofano z oferty w maju 2006 roku, ze względu na ostre normy emisji spalin obowiązujacych od 2007. Do wyboru będą dwie skrzynie biegów: 6-stopniowa manualna, lub 5-stopniowy automat. Na wyposażeniu standardowym pełny pakiet systemów bezpieczeństwa, czyli układ stabilizacji jazdy, układ zapobiegający skutkom dachowania i komplet czterech poduszek powietrznych. Za dopłatą łącze Bluetooth, satelitarne radio Sirius, zestaw infotainment z nawigacją i dyskiem twardym o pojemności aż 20 gigabajtów!
Nowy Jeep oferowany będzie jako wersja Sport oraz Limited. Premiera europejska nastąpi prawdopodobnie już we wrześniu we Frankfurcie nad Menem podczas targów IAA.