Nowy Jeep Wrangler 2024, najzdolniejszy i najbardziej rozpoznawalny SUV na świecie, przybywa do Europy, oferując niezrównane połączenie możliwości terenowych, autentycznej stylistyki marki Jeep, swobody jazdy pod gołym niebem, zaawansowanego układu napędowego, doskonałej dynamiki szosowej i terenowej oraz wielu innowacyjnych systemów bezpieczeństwa i zaawansowanych technologii.
Najnowsza ewolucja kultowego SUV-a oferuje większe możliwości, wprowadza nowe technologie i zaawansowane funkcje w zakresie bezpieczeństwa, a wszystko to pozostając wiernym ideałom Wranglera i oferując wolność, aby móc „dotrzeć wszędzie i robić wszystko”(„go anywhere and do anything”).
W nowym modelu marka Jeep przenosi możliwości Wranglera na nowy poziom, dzięki pierwszej odciążonej tylnej osi Dana „full-float”. We wnętrzu, klienci mogą cieszyć się większym komfortem podróżowania oraz jeszcze większym bezpieczeństwem, dzięki oferowanym w standardzie fotelom przednim, regulowanym elektrycznie w 12 kierunkach, systemowi multimedialnemu Uconnect 5 z 12,3” ekranem dotykowym oraz dostępnym również w standardowym wyposażeniu kurtynom bocznym dla pasażerów pierwszego i drugiego rzędu siedzeń.
Jeep Wrangler to archetyp bohatera przygód, uosabiający charakter i ducha marki Jeep. Od chwili jego wprowadzenia na rynek, marka Jeep sprzedała już pięć milionów Wranglerów na całym świecie, wyznaczając z każdą nową generacją nowy poziom możliwości 4x4.
Bazując na swoim dziedzictwie będącym obietnicą wolności i przygody, nowy Wrangler jest prawdziwym świadectwem dla swojej lojalnej bazy fanów i entuzjastów.
„Nowy Jeep Wrangler 2024 umacnia swoją rolę „najważniejszego modelu” w gamie Jeepa, łącząc legendarne możliwości terenowe z jeszcze większą ilością technologii i systemów bezpieczeństwa oraz z większym komfortem. To bezkompromisowa kombinacja wzmocniona swobodą wyboru naszej technologii 4xe” – powiedział Eric Laforge, dyrektor marki Jeep w Europie.
W Europie, Jeep Wrangler 2024 będzie dostępny w wersji Sahara i Rubicon. Pierwsze samochody w wersji 4xe pojawią się w salonach europejskich dealerów Jeepa w pierwszej połowie 2024 roku.
Legendarne możliwości 4x4
Nowy Jeep Wrangler 4xe MY2024 zapewnia legendarne możliwości terenowe i jest najzdolniejszym Wranglerem w historii, oferującym najlepsze w swojej klasie osiągi dzięki połączeniu potężnego silnika spalinowego i napędu elektrycznego, który oferuje moment obrotowy na żądanie. Jest wyposażony w dwa zaawansowane systemy 4x4:
- System napędu Rock-Trac full-time
- System napędu Selec-Trac full-time
- Współczynnik pełzania do 77:1
- Głębokość brodzenia do 760 mm przy prędkości 8 km/h
Bezkompromisowe wartości kątów natarcia, zejścia i rampowego oraz prześwitu:
- Kąt natarcia: do 36.6 stopni
- Kąt rampowy: do 21.4 stopni
- Kąt zejścia: do 31.8 stopni
- Prześwit: do 253 mm
Każdy model Wranglera oznaczony emblematem Trail Rated wyróżnia niezmiernie bogate wyposażenie obejmujące wytrzymałe przednie i tylne osie Dana, dwubiegową skrzynię rozdzielczą, system kontroli trakcji, zaczepy holownicze, hamulce tarczowe na wszystkich czterech kołach, cztery osłony podwozia i minimalny rozmiar opon o średnicy 81 cm. Nowy Wrangler 2024 cały czas podnosi poprzeczkę, dzięki nowej generacji osi tylnej Dana 44 HD full-float montowanej w modelach Rubicon.
Teraz klienci Wranglera mogą zamówić fabrycznie montowane odciążone osie „full-float” do ciężkich zastosowań typu „heavy-duty”. Pierwsza we Wranglerze Rubicon konstrukcja osi typu „full-float” składa się z piasty koła oddzielonej od półosi, ze sworzniem przykręconym do rury osi, który podtrzymuje piastę koła za pomocą pary łożysk. Dzięki zastosowaniu odciążonej konstrukcji osi typu „full-float” ciężar pojazdu przenoszony jest na rurę półosi, a nie tylko na półoś napędową. Półoś jest zatem poddawana jedynie obciążeniom skrętnym, a jej jedyną funkcją jest przenoszenie napędu na piastę koła. Dzięki temu oś jest mocniejsza i bardziej wytrzymała.
Legendarne możliwości Wranglera Rubicon wynikają z bogatego wyposażenia off-roadowego, do którego należą m.in:
- Pierwsza oś tylna Dana 44 HD typu „full-float”
- System Rock-Trac part-time z reduktorem „4LO" o przełożeniu 4:1
- Elektronicznie rozłączany stabilizator osi przedniej
- Elektroniczna blokada przedniej i tylnej osi Tru-Lok
- 17-calowe felgi aluminiowe z oponami BFGoodrich mud-terrain
Autentyczny design wnętrza oferuje funkcje i technologie klasy premium
Całkowicie nowy, 12,3-calowy ekran dotykowy – najbardziej zaawansowany i największy wyświetlacz, jaki kiedykolwiek był oferowany w Wranglerze – jest zintegrowany z wielokrotnie nagradzanym systemem Uconnect 5 piątej generacji i umieszczony jest w widocznym miejscu na konsoli środkowej, tuż nad nowym, smukłym, prostokątnym nawiewem powietrza. Zewnętrzne nawiewy powietrza zachowują swój charakterystyczny, okrągły kształt.
System Uconnect 5 zapewnia pięciokrotnie większą szybkość pracy w porównaniu z poprzednią generacją. Dzięki zastosowaniu systemu operacyjnego Android i aktualizacji bezprzewodowej OTA (Over-the Air), Uconnect 5 zapewnia elastyczność, która pozwala na ciągłą ewolucję systemu, oferując nowe treści, funkcje i usługi.
System Uconnect 5 Wranglera oferuje więcej usług online i funkcji, zapewniając niezrównaną łatwość użytkowania. Zestaw najważniejszych funkcji to:
- 12,3-calowy cyfrowy ekran dotykowy (NOWOŚĆ)
- Pięć profili użytkownika oraz tryb valet – możliwość skonfigurowania preferencji muzycznych, aplikacji, pozycji fotela, ustawienia lusterka i klimatyzacji (NOWOŚĆ)
- Bezprzewodowa kompatybilność z aplikacjami Apple CarPlay i Android Auto
- W pełni konfigurowalny ekran główny z szybkim dostępem do często używanych funkcji i obsługą jednym dotknięciem (NOWOŚĆ)
- Jednoczesne podłączenie dwóch telefonów z technologią Bluetooth (NOWOŚĆ)
- Funkcja Alexa „Home to Car” obejmująca wirtualnego asystenta głosowego Alexa i funkcje „Car to Home”
- Nowa aplikacja mobilna Uconnect
- Nawigacja TomTom z funkcją podpowiedzi wyszukiwania, sterowania głosowego i bieżącej aktualizacji ruchu drogowego
- Aktualizacja map OTA po naciśnięciu przycisku systemu Uconnect NAV (NOWOŚĆ)
- Hotspot Wi-Fi 4G LTE umożliwiający podłączenie do ośmiu urządzeń bezprzewodowych
Nowy standard = więcej wyposażenia w standardzie
Gama roku modelowego 2024 Wranglera może pochwalić się bogatszym wyposażeniem standardowym przewidzianym dla wszystkich modeli, które obejmuje:
Wyposażenie Jeep Wrangler Sahara 2024
- Nowy wzór obręczy kół o średnicy 18 cali
- Radio z 12,3-calowym ekranem dotykowym
- Twardy dach w kolorze nadwozia
- Lampy LED (przednie, tylne, przeciwmgielne)
- Przyciemniane szyby z filtrem przeciwsłonecznym
- Skórzane fotele McKinley
- Podgrzewane fotele i kierownica
- Przednie fotele regulowane elektrycznie w 12 kierunkach
- Dziewięciogłośnikowy system audio Alpine premium
- System Keyless Go i system bezkluczykowego dostępu
- Tylną kamerę
- Przednie i tylne czujniki parkowania
- Szyby ze szkła Gorilla
- Alarm
- Czarne boczne progi rurowe
- System ostrzegania o przekroczeniu pasa ruchu (dostępny od 1. kwartału 2024 r.)
- System wykrywania senności kierowcy (dostępny od 1. kwartału 2024 r.)
- System rozpoznawania znaków drogowych (dostępny od 1. kwartału 2024 r.)
Wyposażenie Jeep Wrangler Rubicon 2024
- Nowy wzór obręczy kół o średnicy 17 cali
- Radio z 12,3-calowym ekranem dotykowym
- Twardy dach w kolorze czarnym
- Lampy LED (przednie, tylne, przeciwmgielne)
- Przyciemniane szyby z filtrem przeciwsłonecznym
- Fotele ze skóry Nappa z wstawkami ze skóry
- Podgrzewane fotele i kierownica
- Przednie fotele regulowane elektrycznie w 12 kierunkach
- Dziewięciogłośnikowy system audio Alpine premium
- System Keyless Go i system bezkluczykowego dostępu
- Kamerę terenową
- Przednie i tylne czujniki parkowania
- Szyby ze szkła Gorilla
- Alarm
- Czarne boczne progi rurowe
- System ostrzegania o przekroczeniu pasa ruchu (dostępny od 1. kwartału 2024 r.)
- System wykrywania senności kierowcy (dostępny od 1. kwartału 2024 r.)
- System rozpoznawania znaków drogowych (dostępny od 1. kwartału 2024 r.)
- Zestaw przycisków pomocniczych
- Oś tylną Dana 44 HD „full-float”
- Rozłączany stabilizator osi przedniej
Zaawansowane systemy napędowe łączące moc i wydajność
Najbardziej zaawansowany układ napędowy, jaki dotychczas opracowano dla Jeepa Wranglera, maksymalizuje wydajność, zapewniając do 51 km czystej jazdy elektrycznej w cyklu miejskim WLTP (wartości przed homologacją).
Układ napędowy Jeepa Wranglera 4xe łączy dwa silniki elektryczne i pakiet akumulatorów o napięciu 400 woltów z oszczędnym, czterocylindrowym silnikiem benzynowym z turbodoładowaniem o pojemności 2,0 litrów i ośmiostopniową, automatyczną skrzynią biegów TorqueFlite. Taka konfiguracja maksymalizuje sprawność elementów napędu hybrydowego i łączy je ze znanym na całym świecie i sprawdzonym układem napędowym Wranglera.
Nowością gamy rocznika 2024 jest wyposażenie wszystkich modeli Wranglera 4xe w Jeep 4xe Power Box, w którym znajdują się cztery gniazda 230 V, pozwalające na zasilanie z pakietu akumulatorów urządzeń zewnętrznych, takich jak telefony i tablety.
Do kluczowych elementów układu napędowego Wranglera 4xe wyróżniającego się mocą 380 KM (280 kW) i momentem obrotowym* 637 Nm należą:
- Dwulitrowy silnik R-4 z turbodoładowaniem
- Silnik elektryczny z funkcją generatora montowany przy silniku
- Trakcyjny silnik elektryczny zintegrowany z ośmiostopniową przekładnią automatyczną
- 400-woltowy, 17-kWh, 96-ogniwowy pakiet akumulatorów litowo-jonowych z technologią NMC (Nikiel, Mangan, Kobalt)
Tryby E Selec Jeepa Wranglera 4xe umożliwiają kierowcy dostosowanie hybrydowego układu napędowego do konkretnej podróży, niezależnie od tego, czy chodzi o spełnianie potrzeb większości osób codziennie dojeżdżających do pracy w trybie tylko elektrycznym, czy o nocną jazdę po mieście, czy też o ciche eksplorowanie przyrody podczas jazdy w terenie.
- Tryb hybrydowy: tryb domyślny łączy moment obrotowy z benzynowego silnika 2,0-litrowego i silnika elektrycznego. W tym trybie układ napędowy najpierw będzie korzystał z akumulatora, a następnie dodawał napęd z 2,0-litrowego turbodoładowanego silnika R-4, gdy akumulator osiągnie minimalny stan naładowania.
- Tryb elektryczny: układ napędowy działa przy bezemisyjnym wytwarzaniu energii elektrycznej, dopóki akumulator nie osiągnie minimalnego poziomu naładowania lub kierowca nie potrzebuje większego momentu obrotowego (szeroko otwarta przepustnica), wówczas uruchamia się 2,0-litrowy silnik.
- Tryb eSave: daje priorytet napędowi z 2,0-litrowego silnika, oszczędzając akumulator do późniejszego wykorzystania, np. do jazdy z napędem elektrycznym w terenie lub w mieście, gdzie napęd spalinowy jest zabroniony. W trybie eSave kierowca może również wybierać pomiędzy dwoma trybami Battery Save (oszczędzanie) a Battery Charge (ładowanie akumulatora), które można aktywować na ekranie systemu Uconnect
Ostatnia szansa na 2,0-litrowy silnik benzynowy R-4 z turbodoładowaniem
Aby zaspokoić zapotrzebowanie klientów na tradycyjny układ napędowy, na wybranych rynkach, takich jak Niemcy, Włochy, Polska i Hiszpania, do sprzedaży na polski rynek trafi limitowana partia 350 sztuk Wranglera 2024 z 2,0-litrowym silnikiem benzynowym R-4 z turbodoładowaniem.
2,0-litrowy, turbodoładowany silnik czterocylindrowy z funkcją Engine Stop-Start (ESS) zapewnia moc 272 KM i moment obrotowy 400 Nm. W standardzie jest zestawiony z ośmiobiegową automatyczną skrzynią biegów.
W 2,0-litrowym silniku R-4 zastosowano turbosprężarkę twin-scroll o niskiej bezwładności, zarządzaną przez sterowany elektrycznie siłownik Wastegate, aby zapewnić szybszą reakcję i wydajność. Specjalny układ chłodzenia obniża temperaturę powietrza z wlotów, korpusu przepustnicy i turbosprężarki.
2,0-litrowy, turbodoładowany silnik, spełniający europejskie normy emisji spalin Euro 6D-Final, należy do rodziny Global Medium Engine i posiada rozrząd górnozaworowy z podwójnym wałkiem rozrządu w głowicy (DOHC), podwójny niezależny wałek rozrządu oraz układ recyrkulacji schłodzonych spalin (C-EGR). Takie połączenie technologii pozwala uzyskać wysokie osiągi i obniżyć jednocześnie zużycie paliwa.
2,0-litrowy silnik R-4 z turbodoładowaniem Wranglera 2024 będzie również dostępny w modelach Sahara i Rubicon.