Po ekscytujących wrażeniach z odkrywania modelu Jeep® Avenger e-Hybrid w Balocco wyjątkowe emocje trwają dalej, skupiając się teraz na testowaniu pozostałych modeli e-Hybrid z gamy Jeepa. To druga część jazd testowych, której gwiazdami tym razem są modele Jeep Renegade i Jeep Compass MY24, oba wyposażone w innowacyjny napęd hybrydowych marki Jeep.
Balocco, mała włoska perełka, po raz kolejny była sceną świętowania zrównoważonych innowacji technologicznych. Od 12 do 20 marca w Balocco odbyła się prezentacja gamy e-Hybrid marki Jeep skierowana do europejskich mediów z 14 krajów. Na specjalnie przygotowanych trasach dziennikarze mogli odkryć unikalne cechy dwóch modeli e-Hybrid i poznać ich wyjątkowe osiągi, testując wersje oferujące w 100% hybrydowe wrażenia z jazdy.
„Dla marki Jeepa napęd e-Hybrid jest niezwykle ważny, ponieważ chcemy, aby był to pierwszy punkt dostępu do mobilności elektrycznej dla tych, którzy nie czują się jeszcze gotowi uczestniczyć w tej ewolucji rynku. Oferujemy tę samą technologię w Avengerze i dwóch pozostałych ważnych modelach: Renegade i Compass, co stanowi kolejny krok w kierunku zrównoważonego rozwoju bez uszczerbku dla komfortu i osiągów” - powiedział Eric Laforge, dyrektor marki Jeep w Europie.
System e-Hybrid płynnie zarządza układem napędowym, automatycznie przełączając się między napędem elektrycznym, hybrydowym i spalinowym w oparciu o takie czynniki, jak stan naładowania chłodzonego cieczą akumulatora 48 V o pojemności 0,8 kWh, warunki jazdy w czasie rzeczywistym oraz inne monitorowane parametry. Ten inteligentny system zapewnia wyjątkowe osiągi w różnych warunkach jazdy. Niezależnie od tego, czy jest to płynny i cichy napęd w pełni elektryczny, aktywny podczas uruchamiania samochodu, wydajny tryb hybrydowy, czy też mocny silnik spalinowy służący do przyspieszania, nowe modele bez trudu dostosowują się do drogi.
Obydwa pojazdy wyposażone w turbodoładowany silnik GSE T4 1,5 L posiadają kilka innowacyjnych elementów i możliwości mających na celu zwiększenie wydajności i osiągów. Sercem systemu GSE T4 jest czterocylindrowy silnik benzynowy z turbodoładowaniem w obiegu Millera, generujący moc 130 KM i 240 Nm maksymalnego momentu obrotowego, zapewniając zarówno moc, jak i oszczędność paliwa. Co najważniejsze, system hybrydowy integruje inteligentny układ hamulcowy, umożliwiający hamowanie regeneracyjne w celu odzysku energii podczas zwalniania. Uzupełnieniem silnika jest generator rozrusznika pasowego (BSG), ułatwiający płynne ponowne uruchomienie silnika spalinowego (ICE) przy niskich prędkościach, zapewniając płynną pracę i niższą emisję spalin.
Ponadto układ napędowy jest wyposażony w silnik elektryczny P2.5, wytwarzający dodatkowe 15 kW napędu elektrycznego, strategicznie zintegrowany ze skrzynią biegów w celu zachowania wysokiej wydajności. Kompaktowy, chłodzony cieczą akumulator 48 V o pojemności 0,8 kWh zapewnia wystarczającą ilość energii do pracy hybrydowej. Hybrydowy układ sterowania, koordynuje płynną integrację źródeł zasilania, optymalizując osiągi w różnych warunkach jazdy.
Silnik elektryczny oferuje wyjątkowe funkcje. Czysta energia elektryczna oferuje znaczące korzyści, takie jak funkcja „e-creeping”, umożliwiająca automatyczne powolne ruszanie pojazdu bez naciskania pedału przyspieszenia. Funkcja ta jest szczególnie przydatna podczas jazdy w korkach ulicznych („e-queueing”). Ponadto funkcja „e-parking” ułatwia manewry parkowania, które mogą być wykonywane wyłącznie przy użyciu napędu elektrycznego. Technologia ta umożliwia odzyskiwanie energii podczas zwalniania i ułatwia automatyczne ładowanie poprzez hamowanie rekuperacyjne, eliminując potrzebę ładowania typu plug-in.
Jeep Renegade i Compass MY24 wprowadzają zupełnie nową gamę, udoskonalaną i bardziej wydajną, składającą się z trzech wersji wyposażenia w przypadku modelu Renegade – Renegade, Altitude, Summit – oraz dwóch wersji wyposażenia w przypadku modelu Compass – Altitude i Summit – zapewniając klientom kompleksową gamę produktów dostosowanych do ich potrzeb.
Renegade MY24 robi duży krok naprzód w zakresie technologii, wprowadzając nowy 10,1-calowy system informacyjno-rozrywkowy o mocy obliczeniowej pięciokrotnie szybszej niż poprzednia generacja, nowy w pełni cyfrowy zestaw wskaźników TFT o przekątnej 10,25 cala, a także nową, bardziej nowoczesną kierownicę, nową tylną kamerę o wysokiej rozdzielczości oraz bezprzewodową łączność Apple Carplay i Android Auto. W całej gamie wszystkie te funkcje dostępne są teraz w standardzie, począwszy już od wersji podstawowej wyposażenia Renegade, która oferuje oprócz tego 16-calowe felgi aluminiowe, fotele z tkaniny i światła przeciwmgielne.
Wersja wyposażenia Altitude może pochwalić się efektownymi funkcjami, takimi jak niesamowite reflektory Full LED, które wyraźnie oświetlają drogę, lampy tylne LED, a także przednie światła przeciwmgielne LED. Ich dopełnienie stanowi automatyczna klimatyzacja zapewniająca komfort w kabinie. Poziom wyposażenia Summit oferuje z kolei najwyższej klasy połączenie luksusu i wygody, podkreślone przez zupełnie nowe 18-calowe felgi aluminiowe i podgrzewane przednie fotele, zapewniające ciepło i komfort podczas długich podróży.
W przypadku Jeepa Compassa, poziom wyposażenia Altitude charakteryzuje się niezwykłymi elementami wewnątrz i na zewnątrz samochodu, w tym reflektorami full LED z charakterystyczną sygnaturą świateł do jazdy dziennej, chromowaną ramką dookoła okien, 18-calowymi felgami aluminiowymi i siedzeniami z tkaniny/winylu. Wersja Summit z kolei oferuje 19-calowe felgi aluminiowe z diamentowym szlifem i czarny dach.
Pojazdy te świadczą o niezwykłym zaangażowaniu Jeepa w zrównoważony rozwój, oferując kierowcom zgrabne połączenie osiągów i świadomości ekologicznej. Jednym z kluczowych elementów nowej gamy jest wprowadzenie zoptymalizowanej kalibracji silnika i akumulatora. Dla Jeepa Compassa, udoskonalenie to połączone z wprowadzeniem nowych 18-calowych opon klasy A+, przekłada się na znaczną poprawą zużycia paliwa i ograniczenie emisji CO2 nawet o 3%.
Jazda Jeepem Compassem e-Hybrid, to okazja do odkrycia pojazdu, który wyznacza nowe standardy w zakresie bezpieczeństwa i ochrony, oferując szereg zaawansowanych funkcji, w tym autonomiczną jazdę poziomu drugiego. Technologia ta zwiększa bezpieczeństwo na wszystkich rodzajach dróg. Ponadto, w standardzie oferuje ponad 80 funkcji i jest w stałej łączności z kierowcą dzięki usługom TBM, które poprawiają komfort kierowcy za pośrednictwem spersonalizowanych funkcji pomocy i informacji.
Jazda testowa dla dziennikarzy odbywała się na 26-kilometrowej trasie prowadzącej przez malownicze obrzeża Balocco, która została starannie wytyczona w taki sposób, by można było dogłębnie ocenić najnowocześniejsze osiągnięcia technologiczne i udoskonalone wykończenie wnętrza nowego Jeepa Renegade. Oprócz tego, trasa stwarzała idealne warunki do przetestowania nowego systemu autonomicznej jazdy drugiego poziomu Jeepa Compassa e-Hybrid i pokazania, że samochód bezproblemowo radzi sobie z pozamiejskimi warunkami jazdy.
Ponadto możliwości systemu e-Hybrid były dokładnie testowane, co dało dziennikarzom szansę poznania jego wyjątkowych funkcji. Poznając technologię hybrydową, która płynnie przechodzi między trybami miękkiej i pełnej hybrydy, można szybko opanować sztukę optymalizacji ładowania akumulatora podczas hamowania oraz maksymalnego wykorzystania silnika elektrycznego podczas jazdy. Takie holistyczne podejście zapewnia całościowe zrozumienie osiągów pojazdów i podkreśla jego zdolność adaptacji do różnych warunków jazdy.
Dlatego też dziennikarze poruszający się po tych trasach mogli nie tylko przetestować możliwości oferowanych przez samochody, ale także na własne oczy przekonać się, że możliwe jest połączenie zrównoważonego rozwoju i osiągów, które definiuje gamę e-Hybrid marki Jeep. Ta wyjątkowa podróż pokazała również, w jaki sposób pojazdy te łączą najnowocześniejszą technologię z ekologicznym układem napędowym, zapewniając zanurzenie się w świat motoryzacji nowej generacji, gdzie na każdym kroku wydajność spotyka się z emocjami.
Już teraz u dealerów Jeepa można składać zamówienia na nowego Renegade MY24 oraz Compassa MY24.