"Stosowane przez Chrysler Group standardowe elementy bezpieczeństwa i zaawansowane rozwiązania techniczne dają naszym klientom gwarancję spokojnej głowy" - powiedział Craig Love, wiceprezes ds. pojazdów tylno-napędowych w Chrysler Group -
"Dzięki rozbudowanym systemom bezpieczeństwa biernego i czynnego pojazdy Chrysler Group są jeszcze pewniejsze w użytkowaniu zarówno na drodze jak i off-road."
Jeszcze żaden z pojazdów produkowanych przez Chrysler Group nie był wyposażony w tak liczne elementy bezpieczeństwa jak Jeep Commander 2006.
Nowością są standardowe, kurtynowe poduszki powietrzne, wyzwalane w przypadkach "wywrotki" i uderzenia bocznego. Do standardu należą także systemy stabilizacji toru jazdy ESP i przeciwdziałania wywróceniu się pojazdu ERM, wspomaganie hamowania awaryjnego BAS, ABS - a także system kontroli trakcji TCS dla czterech kół pojazdu, wykorzystujący działanie hamulców.
To tylko niektóre z elementów, dzięki którym w samochodzie Jeep Commander można znacznie bezpieczniej "jechać, gdzie oczy poniosą i robić, co się chce".
Od roku 2003, gdy pięć gwiazdek za ochronę pasażerów w teście zderzenia czołowego uzyskał Chrysler Pacifica - NHTSA przyznała tę ocenę kolejnym 10 pojazdom, produkowanych przez Chrysler Group. Są to minivany Chrysler i Dodge, Dodge Durango, Dodge Ram 1500, Dodge Ram Quad, Chrysler 300, Dodge Magnum, Dodge Dakota, Jeep Grand Cherokee, Dodge Charger oraz Jeep Commander. {AKAKPIT} Jeep Commander 2006 powstaje w zakładzie Jefferson North Assembly Plant (JNAP) w Detroit (stan Michigan), na wspólnej linii produkcyjnej ze znanym powszechnie pojazdem Jeep Grand Cherokee.