„Jesteśmy pełni uznania dla firmy Chrysler LLC oraz dla Arab Organization for Industrialization.” – powiedział Hussein Mustafa Mohamed, przewodniczący rady Arab American Vehicles Company – „Zarówno produkcja uniwersalnego Jeep’a J8 jak i potencjał eksportowy tego pojazdu stanowią wymierną korzyść ekonomiczną dla Egiptu”.
Jeep® J8 stanowi symbol powrotu marki Jeep do produkcji prawdziwie nowoczesnych pojazdów o przeznaczeniu użytkowym i wojskowym – na potrzeby instytucji rządowych oraz organizacji pozarządowych.
Zaprezentowany po raz pierwszy na wystawie przemysłu obronnego Defence Systems and Equipment International 2007 w Londynie Jeep J8 oferowany jest w wersji dwudrzwiowej z wydłużoną skrzynią ładunkową pod kątem przewozu osób i wyposażenia oraz w wielofunkcyjnej wersji czterodrzwiowej. Dostępne będą liczne konfiguracje nadwozia i siedzeń, oraz odmiany LHD i RHD (dla ruchu prawo- i lewostronnego). Przykładowo wersja dwudrzwiowa J8 – może doskonale służyć jako ośmioosobowy transporter piechoty.
„Nowy Jeep J8 łączy legendarne zalety i niezawodność Wranglera z niespotykaną ładownością oraz zdolnością pociągową.” – stwierdził Thomas Hausch, wiceprezes Chrysler LLC dla rynków Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki – „Pojazd ten reprezentuje wyjątkową wartość użytkową za cenę niższą niż inne, podobne pojazdy o przeznaczeniu cywilno-humanitarnym i wojskowym.”
„Jeep narodził się w roku 1941 jako ‘wojskowy koń roboczy’ – mówił dalej Thomas Hausch – „Nasz nowy Jeep J8 zatacza więc pełne koło historii. Mając za sobą 67-letnią historię niezrównanej sprawności terenowej i użyteczności cywilno-wojskowej Jeep stanowi dzisiaj uznany wzorzec”
Traktując samochód Jeep Wrangler Unlimited 2007 jako produkt wyjściowy, konstruktorzy Jeep’a zajęli się przede wszystkim zwiększaniem jego wytrzymałości i funkcjonalności mechanizmów. Wzmocniona rama jest bardziej odporna mechanicznie oraz pozwala podnieść maksymalną ładowność pojazdu do 1339 kg. Mosty napędowe, hamulce i elementy zawieszenia dostosowano do zwiększonych obciążeń w służbie wojskowej i cywilnej, zastępując m.in. tylne sprężyny śrubowe resorami piórowymi. System napędu 4x4 Command-Trac z kolei – zapewnia J8 maksymalną sprawność i optymalne osiągi tak w jeździe szosowej jak i terenowej.
Jeep J8 napędzany jest czterocylindrowym, turbodoładowanym silnikiem wysokoprężnym o pojemności 2,8 litra i mocy 118 kW (158 KM) oraz momencie obrotowym 400 Nm, pozwalającym holować przyczepę o masie do 3500 kg. Silnik ten współpracuje z pięciostopniową przekładnią automatyczną.
J8 wyposażony jest w specjalny układ filtrowania powietrza oraz snorkel na masce, umożliwiający pokonywanie przeszkód wodnych o głębokości do 762 mm i nieprzerwane działanie pojazdu w warunkach burz piaskowych nawet przez pięć godzin.
Mimo, iż nie jest przeznaczony do frontowych działań bojowych – Jeep J8 może być odpowiednio opancerzany i doskonale zdaje egzamin m.in. jako pojazd dowodzenia, transporter kołowy żołnierzy lub ładunków, sanitarka czy pojazd łącznikowy oraz w służbie obronno-cywilnej agend rządowych. Szeakle i zaczepy holownicze oraz masywne zderzaki typu ‘heavy-duty’ umożliwiają łatwy transport lotniczy lub helikopterowy.
Zastosowania pozawojskowe:
- organizacje typu humanitarnego,
- programy pomocowe,
- agencje bezpieczeństwa publicznego,
- obsługa badań geologicznych,
- obsługa zespołów geodezyjnych,
- nadzór nad hodowlami zwierząt,
- leśnictwo,
- poszukiwania górnicze/naftowe,
- obsługa farm/hodowli rybnych,
- wszelkie inne funkcje użytkowe, wymagające znacznej wytrzymałości i uniwersalności.