Masywny przód Compassa został bowiem „żywcem” przeniesiony z większego brata, co sprawiło, że nowy model wydaje się być niezwykle ciężki. Natomiast w tylnej części nadwozia nie zaszło już tak wiele zmian. Pojawiły się nowe światła LED i niewielki spoiler. Całość uzupełniają 17- lub 18-calowe obręcze aluminiowe dostępne z chromowanym wykończeniem.
Wewnątrz pojawiły się materiały wyższej jakości oraz nowe wstawki dekoracyjne. Jest też wielofunkcyjna kierownica z przyciskami do sterowania radiem, tempomatem i zintegrowanym telefonem komórkowym.
W gamie jednostek napędowych dostępne będą dwa silniki do wyboru. Podstawowy czterocylindrowy, benzynowy motor o pojemności 2 litrów rozwija 158 KM i 191 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Napęd może być przenoszony za pośrednictwem bezstopniowej przekładni CVT2 lub 5-biegowej ręcznej skrzyni biegów.
Większa jednostka benzynowa 2,4-litra generuje 172 KM i również dostępna jest z przekładnią CVT2 oraz 5-biegowym „manualem”.
Jeep oferuje model Compass w trzech konfiguracjach napędu. Standardowo moc przenoszona jest na przednie koła. Opcja Freedom Drive I to stały napęd na wszystkie koła, podczas gdy pakiet Freedom Drive II Off-Road Package zawiera dodatkowo reduktor.
Nowy Compass powstaje w fabryce Belvidere Assembly Plant należącej do koncernu Chrysler Group.