Taką obietnicę złożył na targach w Detroit Sergio Marchionne, aktualny prezes Fiata i Chryslera. Samochód powstanie na tej samej platformie, co Grand Cherokee czy Dodge Durango. Pod maskę trafi silnik V6 Pentastar; wspomina się również o odmianie HEMI z silnikiem V8.
Wagoneer to jeden z kamieni milowych w historii Jeepa. Samochód wszedł na rynek na początku lat 60-tych i był produkowany w licznych odmianach, aż do początku 1991 r. Wagoneer uznawany jest za protoplastę wszystkich luksusowych SUV-ów. W czasach, gdy terenówki oferowały spartańskie wyposażenie, luksusowy Jeep rozpieszczał wspomaganiem kierownicy, klimatyzacją i automatyczną skrzynią biegów. Ostatnie egzemplarze trafiły do majętnych klientów w 1991 roku, a krótka, kompaktowa wersja była produkowana do 1993 r. Współczesna odmiana tego modelu będzie nie tylko największym, ale również najbardziej luksusowym i co za tym idzie, najdroższym Jeepem w ofercie.