Model, jak twierdzą przedstawiciele Moparu, cechują udoskonalone własności terenowe zarówno pod względem formy, jak i funkcjonalności.
Dach, nadkola, dolny fragment przedniej części nadwozia, progi drzwiowe i część atrapy chłodnicy pokryto matowym, czarnym lakierem.
Czarne są także oprawy reflektorów i świateł przeciwmgielnych. Opony BF Goodrich All Terrain zamontowano na 16-calowych obręczach z lekkich stopów, również w odcieniu matowej czerni. Całość uzupełnił zestaw marki Rocky Road Suspensions, który uniósł zawieszenie Jeepa o 5 cm.
Sporo uwagi specjaliści z Moparu poświęcili też wnętrzu „offroadera” – standardowy system audio wymieniono na produkty marki Kicker z głośnikami umieszczonymi w przedniej i tylnej części kabiny oraz na tylnej klapie, wzmacniaczem i subwooferem. Dzięki tym zabiegom Jeep Compass True North przekształcił się w studio dźwiękowe na kołach.
Na desce rozdzielczej umieszczono pochyłomierz, by ułatwić kierowcy poruszanie się w warunkach terenowych. Oprócz tego Mopar zastosował w kabinie nakładki na pedały gazu, hamulca i sprzęgła oraz na progi drzwiowe, neoprenowe siedziska foteli i takie udogodnienia, jak specjalny pojemnik do przewozu różnych przedmiotów umieszczony w przedziale bagażowym.