Rozwiązanie umożliwia zbieranie danych związanych z jazdą na torze oraz parametrów biometrycznych kierowcy, takich jak tętno czy poziom stresu. W efekcie użytkownicy otrzymają przydatne informacje, które pomogą im udoskonalić trening na torze.
Pierwszym modelem włoskiej marki, który został wyposażony w system telemetrii, obsługiwany przez aplikację Unica, był zaprezentowany w 2020 roku Huracán STO. Firma cały czas pracuje nad rozwojem tego rozwiązania.
- Innowacja to rdzeń naszego DNA. W ostatnich miesiącach pokazaliśmy to na przykładzie przełomowego pod każdym względem modelu Revuelto oraz w pełni elektrycznego samochodu koncepcyjnego Lanzador. W najbliższej przyszłości nasze modele będą oferować coraz częściej nie tylko emocje, ale też prawdziwie angażujące doznania z jazdy. Telemetry X to doskonały przedsmak zintegrowanych usług, z których nasi klienci będą mogli korzystać w nadchodzących latach – powiedział Stephan Winkelmann, prezes i dyrektor generalny Automobili Lamborghini.
System Telemetry X został oparty na synergii trzech rozwiązań: Real Time Remote Garage, Biometric Data System i Digital Co-Pilot.
Remote Garage to aplikacja internetowa, która dzięki technologii 5G umożliwia kierowcom dostęp do zarejestrowanych na żywo nagrań wideo zrealizowanych na torze. Dane te mogą być na bieżąco monitorowane przez trenera znajdującego się w dowolnym miejscu na świecie. Może on udzielać kierowcy informacji zwrotnej, zarówno podczas, jak i po sesji jazdy. Celem takiego rozwiązania jest zapewnienie jeszcze bardziej kompleksowych i angażujących doświadczeń oraz podniesienie umiejętności kierowcy.
Z kolei Biometric Data System służy do rejestracji danych biometrycznych kierowcy, takich jak tętno i poziom stresu. Umożliwia to bardziej szczegółowy monitoring jego osiągnięć oraz dostarcza przydatnych informacji, na temat tego jak może doskonalić swoje umiejętności.
Oba systemy współpracują z Digital Co-Pilot, proaktywnym asystentem głosowym, który porównuje dane biometryczne, pojazdu oraz przekazuje kierowcy informację zwrotną podczas jazdy na torze, np.: analizuje czasy okrążeń i udziela przydatnych wskazówek dotyczących poprawy linii jazdy, punktów hamowania, a także dostarcza informacji na temat osiągów samochodu na torze.
- Telemetry X to jasna demonstracja tego, jak doświadczenia zdobyte w motorsporcie mogą znaleźć zastosowanie w supersamochodach drogowych. To nieprzypadkowe, że wybraliśmy model Revuelto jako platformę testową dla tego demonstratora technologicznego, samochodu całkowicie wyjątkowego właśnie ze względu na zastosowanie nowatorskich technologii - komentuje Rouven Mohr, dyrektor techniczny Lamborghini.