Pod maską umieszczono 6,5-litrowy silnik V12 o mocy zwiększonej z 630 do 670 KM, który zapewnia przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 3,2 sekundy oraz pozwala pędzić z prędkością maksymalną 342 km/h.
Duża w tym zasługa mniejszej o 100 kilogramów masy własnej nadwozia, opracowanego wraz z podwoziem i elementami układu przeniesienia napędu specjalnie dla tego modelu.
SuperVeloce wyposażono w standardową, sekwencyjną przekładnię automatyczną e.gear, a w opcji dostępna jest sześciobiegowa manualna skrzynia biegów.
Najbardziej ekstremalna wersja Murcielago wyróżnia się nowym pasem przednim i tylnym, przezroczystą pokrywą silnika oraz unikalnymi obręczami aluminiowymi obutymi w opony Pirelli 245/35 ZR 18 z przodu i 335/30 ZR 18 z tyłu.
Nabywca ma także do wyboru dwie wersje tylnego spoilera, wykonane z włókna węglowego. Spoiler montowany standardowo pozwala na osiągnięcie prędkości maksymalnej 342 km/h, podczas gdy ogromne „skrzydło” wchodzące w skład opcjonalnego pakietu „Aeropack Wing” ogranicza prędkość do 337 km/h, ale zapewnia znakomitą siłę docisku.
Wnętrze Murcielago SV wykończono Alkantarą, a kierowca i pasażer zasiądą w lekkich, kubełkowych fotelach o doskonałym trzymaniu bocznym. Poszczególne elementy tunelu centralnego i paneli drzwiowych wykonano z włókna węglowego.
Powstanie zaledwie 350 sztuk tego wyjątkowego modelu.
Zdjęcia Lamborghini Murcielago LP 670-4 SuperVeloce z wystawy w Genewie na naszym fotoblogu.