Wczoraj producent pokazał drugie zdjęcie nowego modelu – na równie dużym zbliżeniu uniemożliwiającym pełną identyfikację pojazdu, a nawet stwierdzenie z całą pewnością, jaki element samochodu przedstawia. W branży spekuluje się jednak coraz częściej, że będzie to model Jota.
Tym razem Lamborghini było nieco mniej enigmatyczne i fotografię uzupełniło o „manifest” autorstwa prezesa firmy. Nie ujawnia on żadnych szczegółów technicznych, poza tym, że nowe modele Lambo będą w jeszcze większym stopniu korzystać z zalet włókna węglowego. Poniżej publikujemy tekst manifestu:
“Lamborghini to ekstremalne i bezkompromisowe supersportowe samochody w najlepszej, włoskiej tradycji. Jednak tradycja, jako wartość, koegzystuje w Lamborghini z innowacyjnością. Przedefiniowujemy przyszłość naszych supersportowych modeli koncentrując się na dwóch głównych powodach dla których są kupowane: designu i osiągów. Design zawsze był i będzie najważniejszy i dopilnujemy, by Lamborghini zawsze było rozpoznawalne dzięki sugestywnym cechom stylistycznym.
Jeśli chodzi o osiągi, to kilka lat temu naszymi priorytetami były – w dokładnie takiej kolejności: maksymalna prędkość, przyspieszenie i obsługa. Ostatnio ta hierarchia się zmieniła. Oprócz designu, na znaczeniu zyskują obsługa i przyspieszenie. Prędkość nie jest już tak ważna, ponieważ wszystkie supersamochody przekroczyły granicę 300 km/h i jest to wartość, której nie można osiągnąć nawet na torze wyścigowym, nie wspominając o normalnych drogach. Sądzimy, że nadszedł czas, by dokonać zmiany i zacząć mówić więcej o obsłudze i przyspieszeniu.
Kluczowym czynnikiem w łatwiejszej obsłudze pojazdu i przyspieszeniu, w rozumieniu większej i pojawiającej się natychmiast przyjemności z jazdy, jest współczynnik mocy do wagi samochodu. Nie chodzi tu tak bardzo o prędkość maksymalną, jaką może rozwinąć pojazd, więc w przyszłości nie będziemy się skupiać na zwiększaniu mocy, również dlatego, że emisja CO2 zaczyna odgrywać coraz większą rolę w sprzedaży supersportowych modeli. Oznacza to, że kluczem do sukcesu jest redukcja wagi pojazdu.
Najważniejsze, by zrozumieć, w jaki sposób możemy zmniejszyć wagę. Od połowy lat osiemdziesiątych przeciętna waga naszych pojazdów zwiększyła się o 500 kg ze względu na zastosowanie systemów aktywnego i pasywnego bezpieczeństwa, skupienie na zwiększeniu komfortu i obniżeniu emisji CO2. Musimy to zmienić. Ponieważ nie możemy zrezygnować z bezpieczeństwa i komfortu w naszych modelach, musimy zmniejszyć ich wagę używając nowych materiałów.
Magiczne słowo to „włókno węglowe”. W Sant’Agata Bolognese pracę z włóknem węglowym zaczęliśmy ponad trzydzieści lat temu, a dziś badamy możliwości jego zastosowania w dwóch laboratoriach w Sant’Agata Bolognese i w Seattle. Dopracowujemy szeroki zakres technologii, które zapewnią nam pozycję lidera w produkcji krótkoseryjnej.
Każde nowe Lamborghini będzie korzystać w jak najlepszy sposób z włókna węglowego, by zredukować wagę samochodu.” - Stephan Winkelmann, prezes i dyrektor generalny Automobili Lamborghini SpA.