O tym, iż Lamborghini Aventador to wyjątkowy pojazd chyba nikogo nie trzeba przekonywać. Jednym z istotnych elementów całej konstrukcji jest 7-biegowa, zautomatyzowana skrzynia biegów, która (jak twierdzi Lambo) jest najszybszą na świecie przekładnią instalowaną w seryjnym samochodzie drogowym. Zmiana przełożenia trwa zaledwie 50 milisekund.
Przekładnię dostarcza włoska firma Oerlikon Graziano, przy współudziale jej brytyjskiego partnera Vocis Driveline Controls. Mechanizm waży zaledwie 79 kg i dzięki specyficznemu kształtowi mieści się w wyjątkowo wąskim tunelu. To z kolei pozwoliło projektantom na zmaksymalizowanie wymiarów kabiny.
Skrzynia współpracuje z systemem Drive Select Mode. Kierowcy Aventadorów będą mogli wybierać między trzema trybami pracy, tradycyjnie oznaczonymi włoskimi terminami: Strada (tryb drogowy), Sport (tryb sportowy) i Corsa (tryb wyścigowy do użycia na torze).