Jurorami czwartej edycji plebiscytu, zorganizowanego przez wydawnictwo Huss-Verlag i wydawany przez nie specjalistyczny magazyn „taxi heute”, byli przedstawiciele 40 korporacji taksówkowych. W plebiscycie oceniano 21 modeli samochodów dwunastu marek w dwóch klasach – sedan/kombi i SUV/van, biorąc pod uwagę m.in. funkcjonalność, ekonomiczność, komfort i jakość prowadzenia.
Komfortowy i wyróżniający się wysmakowaną stylistyką Lexus GS 300h zwyciężył w kategorii Emotion. O jego walorach jako taksówki zadecydował również napęd hybrydowy z bezstopniową przekładnią e-CVT, zapewniający płynną i cichą jazdę oraz wyjątkowo małe zużycie paliwa na poziomie 4,4 l /100 km i niewielką emisję CO2, wynoszącą 104 g/km. Warto przypomnieć, że Lexus GS 300h zdobył już tytuł niemieckiej taksówki w tym samym plebiscycie dwa lata temu.
Lexus GS 300h to luksusowy rodzinny sedan, wyposażony w jednostkę napędową Lexus Hybrid Drive z 2,5-litrowym, czterocylindrowym silnikiem benzynowym i współpracującym z nim potężnym trójfazowym silnikiem elektrycznym, rozwijającą łączną moc 223 KM (164 kW), zapewniającą przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 9 sekund i prędkość maksymalną 190 km/h. Model ten jest również dostępny w wersji GS 200t z dwulitrowym, turbodoładowanym silnikiem benzynowym, GS 450h z jednostką hybrydową o łącznej mocy 345 KM oraz wyczynowej wersji Lexus GS F z pięciolitrowym silnikiem V8 o mocy 477 KM, zapewniającym przyspieszenie 0-100 km/h w 4,6 s i prędkość maksymalną 270 km/h.