Japoński koncern Toyota zaprezentował swój najnowszy flagowy model, czyli Lexusa LS 430. Zastosowano w nim nowy 4,3-litrowy silnik V8 z czterema ułożonymi na górze wałkami rozrządu, 32 zaworami i zmiennym sterowaniem pracy zaworów VVT-i. Jednostka ta osiąga moc 207 kW (282 KM) przy 5600 obr/min a jej maksymalny moment obrotowy 417 Nm dostępny jest przy 3500 obr/min i spełnia ona wymogi normy D4 dotyczącej emisji spalin. Tak wyposażony Lexus przyspiesza od 0 do 100 km/h w 6,7 sekundy i rozwija prędkość maksymalną 250 km/h (ograniczoną elektronicznie).
Nowością w tym modelu jest zastosowany układ elektronicznej regulacji przepustnicy ETCS-i, który zapewnia płynne ruszanie bez najmniejszych szarpnięć. Współpracuje on z funkcją wyboru trybu jazdy (sportowa, normalna i "snow"). Elektronika "wkradła" się również w automatyczną, pięciobiegową skrzynię, która dobiera przełożenia w zależności od rodzaju nawierzchni, pochylenia drogi itp.
Komfort jazdy polepszyć ma półaktywne podwozie i pneumatyczne zawieszenie, składające się z czterech poduszek powietrznych (pneumatyczne komory ciśnieniowe). Elektroniczny system zarządzania automatycznie wyrównuje ich poziomy a także umożliwia kierowcy zmianę wysokości samochodu poprzez przyciśnięcie odpowiedniego przycisku. Niezależnie od tego limuzyna sama obniża się przy wzrastającej prędkości tak, aby zoptymalizować aerodynamikę i stabilność jazdy przy dużych prędkościach. Ponadto system pneumatycznego zawieszenia zapobiega zbytnim wychyleniom na boki podczas jazdy na zakrętach. Dzięki systemowi sterowania kierowca decyduje, czy amortyzatory pracują w trybie sportowym czy komfortowym.
Modyfikacjom poddano także nadwozie, które odznacza się bardzo niskim współczynnikiem oporu powietrza cx = 0,25. Dzieje się tak za sprawą zoptymalizowanego kształtu słupków, lepiej przylegających szyb, zredukowanych szczelin między poszczególnymi elementami karoserii oraz niemal płaskiej podłodze. Dobra aerodynamika oznacza niski poziom szumów, dzięki czemu w kabinie jest naprawdę cicho.
Pomimo zachowania dotychczasowej długości auta zwiększyła się przestronność wnętrza. Udało się to uzyskać poprzez zwiększenie rozstawu osi oraz przesunięcie baku paliwa. W nowym Lexusie LS 430 doszukać się można wielu bardzo interesujących systemów umilających życie kierowcy. Jednym z nich jest Smart System, który pozwala na otwieranie pojazdu i włączanie zapłonu bez użycia kluczyków. Stosuje się do tego Smart Key, sprawiający że dotknięcie klamki powoduje odblokowanie drzwi.
Kolejną ciekawostką jest Soft Close, czyli elektryczny system zamykania drzwi, który zapewnia delikatne niemal bezgłośne ich domykanie.
Do zmiany ustawień foteli przednich zastosowano silniki elektryczne, ponadto siedzenie kierowcy ma potrójną funkcję pamięci, która obejmuje również ustawienie lusterek, kierownicy i zagłówków. Odpowiedni klimat w kabinie zapewnia zmodernizowana klimatyzacja. Wyposażono ją w trzystopniową, bezgłośną dmuchawę i ruchome dysze nawiewu, dzięki którym chłodzący strumień powietrza jest łagodny i rozprzestrzenia się w formie wachlarza po całym wnętrzu. Kierowca i pasażer przedniego siedzenia mają możliwość osobnej regulacji temperatury. System sterowania klimatyzacją w tylnej części kabiny, poprzez czujniki uwzględnia ile osób siedzi na kanapie, w którym miejscu oraz jakie ustawienia wybrano. W razie potrzeby system sam się przełącza się z trybu "świeże powietrze" na "zamknięty obieg powietrza" lub dopasowuje stopień chłodzenia do stopnia nasłonecznienia kabiny. Oczyszczanie powietrza następuje dzięki elektrostatycznemu filtrowi z aktywnym węglem, który filtruje pyłki kwiatowe, nieprzyjemne zapachy i cząstki kurzu.
Specjalnie dla LS 430 zaprojektowany system HiFi (zaprojektował go Mark Levinson) dysponuje radiem RDS z funkcją odtwarzania kaset magnetofonowych, sześciopłytową zmieniarką CD oraz ośmiokanałowym wzmacniaczem.
Za bezpieczeństwo w sytuacjach awaryjnych odpowiedzialny jest ABS, elektroniczna dystrybucja siły hamowania i program stabilizacyjny. W układzie hamulcowym zastosowano chłodzone od wewnątrz tarcze. Samochód wyposażony jest w 17-calowe koła z lekkich stopów i opony 225/55 R17.