Lexus zaprezentował ROV (Recreational Off-highway Vehicle) Concept, unikalny pojazd napędzany wodorem, który łączy bezemisyjną jazdę z ekstremalnymi możliwościami terenowymi. Urzeczywistnia zobowiązanie Lexusa, by niesamowite wrażenia z jazdy mogły istnieć w bezemisyjnym społeczeństwie, które koncentruje się na odpowiedzialnej mobilności.
Odważna stylistyka Lexusa
Zespół projektantów Lexusa ROV Concept stworzył pojazd, który będzie wyglądał dobrze w każdym rodzaju środowiska naturalnego. Samochód ma wszystkie znaki szczególne prawdziwej terenówki, z wyeksponowanym zawieszeniem, klatką bezpieczeństwa i grubymi oponami, pozwalającymi na jazdę w błotnistym terenie. Jego wymiary to 3 122 mm długości, 1 725 mm szerokości i 1 800 mm wysokości.
Punktem wyjściowym dla projektu była filozofia Lexusa „człowiek w centrum uwagi”. Zespół projektantów chciał stworzyć taki pojazd, jakiego oczekuje się od marki luksusowej, ale bez pozbawiania go osiągów pojazdu typu ROV. Zaprojektowano nadwozie, które dobrze osłania pasażerów, wpisano w nie charakterystyczny dla Lexusa grill i zapewniono odpowiednio duży skok zawieszenia. Dodano też przednie błotniki, by chronić przed kamieniami lub błotem.
Osłona zawieszenia połączona z tylnym zbiornikiem wodoru chroni części funkcjonalne, a także daje poczucie trwałości znane SUV-ów Lexusa. Lekkie nadwozie pokryte brązowym lakierem oraz zawieszenie zaprojektowano z myślą o komforcie i przyjemnej jeździe w terenie. Przednie i tylne światła Lexusa z motywem „L” oraz tylny znaczek LEXUS utrzymano w zgodzie z najnowszą linią stylistyczną Lexusa.
Wnętrze stworzono w oparciu o koncepcję Tazuna. Minimalistyczny wskaźnik przejrzyście przekazuje potrzebne informacje, a kierowca skupia się na prowadzeniu pojazdu.
Jakość i rzemiosło Lexusa
Nowy koncept demonstruje wyjątkową jakość wykonania i luksusowy charakter kunsztu rzemieślniczego Lexusa zarówno we wnętrzu, jak i na zewnątrz, czego nigdy wcześniej nie widziano w pojazdach typu ROV. Luksusowe detale obejmują skórzaną kierownicę i rzeźbioną gałkę zmiany biegów oraz amortyzowane siedzenia, które tłumią nierówności w trakcie jazdy. Siedzenia obito wytrzymałą skórą syntetyczną. Podczas jazdy w wymagającym terenie, pierwszy Lexus z wodorowym silnikiem spalinowym spełni rygorystyczne wymagania producenta w kwestii wyciszenia, trwałości i niezawodności.
Mocny i bezemisyjny silnik wodorowy
Dążąc do osiągnięcia celu neutralności węglowej, Lexus cały czas z pasją dba o radość z jazdy autem. Ekscytujący dźwięk wodorowego silnika spalinowego oraz dynamiczny wzrost momentu obrotowego podczas jazdy Lexusem ROV Concept wynika z dużej prędkości spalania wodoru, co zdaniem Lexusa pasuje do pojazdu typu ROV.
Napędzany wodorem ROV Concept to rezultat dążenia Lexusa do czerpania radości z jazdy po bezdrożach w niskoemisyjnym społeczeństwie przyszłości. Pojazd napędza wodorowy silnik o pojemności 1.0, który działa tak jak silnik benzynowy, ale jest wyposażony w wysokociśnieniowy zbiornik sprężonego wodoru, który trafia do jednostki napędowej przy pomocy specjalnie opracowanych wodorowych wtryskiwaczy. Co ważne, nowy silnik wodorowy Lexusa ma niemal zerowe emisje, a w trakcie jazdy spalane są śladowe ilości oleju silnikowego.
Opracowany według koncepcji „Lexus Driving Signature”
Dzięki lekkiemu nadwoziu złożonemu z mocnej ramy rurowej i zawieszeniu o dużym skoku, kierowca będzie mógł cieszyć się naturalnym zachowaniem samochodu, charakterystycznymi cechami „Lexus Driving Signature” oraz możliwością wyruszenia w dowolne miejsce. Pojazd zaprojektowany został z myślą o dynamicznej i komfortowej jeździe, a zwinna konstrukcja i dynamika silnika wodorowego sprawiają, że Lexus ROV Concept to przyjemny w prowadzeniu pojazd o wyjątkowych zdolnościach terenowych.
„Lexus ROV Concept jest naszą odpowiedzią na rosnące zainteresowanie konsumentów dóbr luksusowych spędzaniem czasu na świeżym powietrzu i przygodami w terenie. Jako model koncepcyjny łączy nasze pragnienie opracowywania produktów skoncentrowanych na luksusowym stylu życia z nieustającymi badaniami nad nowymi technologiami, które przyczyniają się do neutralności pod względem emisji dwutlenku węgla. To pojazd koncepcyjny, który jest nie tylko ekscytujący w prowadzeniu, ale ma też prawie zerowe emisje dzięki silnikowi napędzanemu wodorem” – powiedział Spiros Fotinos, szef Lexusa w Europie.