Pierwszym modelem, w którym ten wariant kolorystyczny można wybrać, jest nowy Lexus RX. Sonic Copper to jeden z zaledwie czterech kolorów, który jest dostępny we wszystkich wersjach wyposażenia oraz z każdym rodzajem napędu w piątej generacji flagowego SUV-a. Lakier ten będzie także dostępny w Lexusie RZ, pierwszym zbudowanym od podstaw aucie elektrycznym marki.
Sonic Copper to kolejny efekt blisko 20-letniej pracy japońskich inżynierów Lexusa. Od 2003 roku marka nieustannie prowadzi badania nad nowymi kolorami nadwozia, koncentrując się na innowacyjnych technologiach lakierniczych, aby uzyskać jeszcze bardziej olśniewający i połyskujący efekt. Grupa 30 specjalistów w laboratorium Lexusa w Japonii bierze pod uwagę wszystkie aspekty procesu produkcyjnego, designu, a także nowinki z dziedziny samych lakierów. Wszystko po to, by wydobyć jeszcze większą głębię barw i jeszcze lepiej podkreślić detale elementów karoserii samochodów Lexusa.
Dlaczego nowy lakier Lexusa RX jest tak wyjątkowy?
Sonic Copper to najnowsze dzieło z linii lakierów, które powstają z wykorzystaniem technologii sonicznego nakładania lakierów. Technologia ta wykorzystuje fale dźwiękowe do rozprowadzania metalowych płatków zawieszonych w farbie w ciasne, jednolite struktury. Aluminium osadzane jest jako bardzo cienka para, a następnie dźwiękowo kompresowane. Spłaszczone płatki bardziej równomiernie odbijają światło, tworząc jeszcze lepsze wrażenie głębi barw, a także lepiej oddają krzywizny karoserii auta. Choć proces malowania auta w tej technologii jest bardziej wymagający, to proces suszenia jest szybki i energooszczędny.
Nakładane technologią soniczną lakiery Lexusa mają grubość około czterech mikronów. Dzięki temu aluminiowe płatki są bliżej siebie i zostały ułożone bardziej jednolicie. W przypadku dostępnego w nowym RX-ie lakieru Sonic Copper grubość ta waha się od zaledwie jednego do dwóch mikronów.
Wyprodukowanie tak niezwykle cienkiej warstwy pozbawionej wszelkich nierówności wymagało ogromnych umiejętności oraz idealnie gładkiej powierzchni, o co zadbali inżynierowie i zespół produkcyjny Lexusa. Lexus od 15 lat badał, gdzie są granice tego, co można osiągnąć, używając pojedynczej warstwy lakieru bazowego, a następnie w taki sposób rozwinął swoją technikę wielowarstwowej kompozycji lakieru, że każda warstwa odgrywała inną rolę w jakości i wyglądzie danego koloru. Metaliczne lakiery Sonic Titanium i Sonic Silver, które w 2012 roku zadebiutowały w modelach IS i GS, były pierwszymi, które wyprodukowano przy zastosowaniu procesów sonicznych.