Lexus RX to najpopularniejszy model marki globalnie. Do tej pory na drogi wyjechało ponad 3,6 mln egzemplarzy tego auta. W tym roku debiutuje najnowsza, piąta generacja flagowego SUV-a Lexusa. Podczas trwających nieco ponad miesiąc pokazów przedpremierowych klienci mogli obejrzeć w salonach Lexusa w całej Polsce najnowszego RX-a, a także złożyć zamówienie i skorzystać ze specjalnej oferty przedsprzedażowej. Auto przyciągnęło dziesiątki tysięcy osób do stacji dilerskich marki w końcówce września i w październiku, a pierwszy 1000 egzemplarzy nowego RX-a już został zarezerwowany.
Hybryda typu plug-in najpopularniejsza
RX 450h+, czyli pierwsza w historii modelu hybryda plug-in, była najchętniej rezerwowaną wersją podczas pokazów przedpremierowych. Na ten wariant zdecydowało się 42% zamawiających. RX 450h+ ma czterocylindrowy silnik benzynowy o pojemności 2,5 litra pracujący w cyklu Atkinsona oraz baterię litowo-jonową o pojemności 18,1 kWh. Tylny silnik elektryczny współtworzy z napędem hybrydowym inteligentny napęd na cztery koła E-FOUR. Łączna moc układu wynosi 309 KM/227 kW, a przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 6,5 sekundy.
RX 450h+ jest też najoszczędniejszą hybrydą w historii modelu. Najnowsze testy homologacyjne wykazały, że wg normy WLTP w cyklu mieszanym auto uzyska średnie spalanie 1,1 l/100 km benzyny, emisję CO2 24 g/km, a w trybie elektrycznym będzie w stanie pokonać do 69 km.
Drugim najpopularniejszym napędem wśród pierwszych zamawiających był RX 500h. Na auto z napędem hybrydowym z silnikiem o pojemności 2,4 litra z turbodoładowaniem, automatyczną, sześciobiegową przekładnią oraz nowym napędem 4x4 DIRECT4 zdecydowało się 36% klientów. Pozostali postawili na model RX 350h.
„5. generacja Lexusa RX to ultranowoczesny SUV w zupełnie nowej odsłonie. Wyniki przedsprzedaży są rewelacyjne. To najlepszy dowód na to, że klienci segmentu premium chcą jeździć ekologicznymi, niezawodnymi SUV-ami, pełnymi technologicznych nowinek. Nowy Lexus RX wprowadza do gamy modelu m.in. pierwszą hybrydę typu plug-in oraz pierwszą w historii marki mocną hybrydę z turbodoładowanym silnikiem, skrzynią automatyczną oraz napędem DIRECT4. To dwa najchętniej wybierane napędy w przedsprzedaży, co świadczy o zaufaniu do naszego 17-letniego doświadczenia w produkcji napędów hybrydowych” – mówi Katarzyna Spalińska, manager modelu RX w Lexus Central Europe.
Klienci wybierają topowe wersje RX-a
Lexus RX wyznacza standardy pod względem bezpieczeństwa, jakości wykonania oraz wyposażenia w segmencie premium. Każdy egzemplarz ma elektroniczne klamki, trzystrefową klimatyzację, inteligentny kluczyk, zupełnie nowy system multimediów z 14-calowym ekranem dotykowym, nawigację w chmurze, inteligentnego asystenta głosowego Lexus Concierge, którego można wywołać komendą „Hey Lexus”, możliwość aktualizacji online oraz 4-letni darmowy pakiet transmisji danych. Apple CarPlay® obsługiwany jest bezprzewodowo, Android Auto™ przy pomocy kabla, a wybranymi funkcjami auta można sterować zdalnie z telefonu przy pomocy aplikacji Lexus Link. Przednie fotele mają elektryczną regulacje w ośmiu kierunkach i są podgrzewane, a tylna klapa otwiera się i zamyka elektrycznie.
W każdej wersji wyposażenia znajdziemy też najnowszą, trzecią generację systemów bezpieczeństwa czynnego Lexus Safety System +, która obejmuje układ wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia (PCS) z funkcją wykrywania pieszych, rowerzystów i motocyklistów, asystenta utrzymania pasa ruchu (LTA) z korektą toru jazdy, układ rozpoznawania znaków (RSA) oraz system ostrzegający o zmęczeniu kierowcy (SWAY).
Pierwsze rezerwacje nowego RX-a pokazują, że klienci najchętniej wybierają najlepiej wyposażone auta. Najwięcej klientów zdecydowało się na wersję Prestige z pakietem Technology (35% zamówień), która ma dodatkowo m.in. wentylowane fotele przednie z pamięcią ustawień, czujniki parkowania z funkcją samoczynnego zatrzymania (ICS), system monitorowania martwego pola (BSM), system zapobiegający otwarciu drzwi w sytuacji zagrożenia kolizją (SEA) oraz system ostrzegający o ruchu poprzecznym z tyłu pojazdu (RCTA), a pakiet Technology wydłuża listę elementów o 10-calowy wyświetlacz HUD na przedniej szybie, kamerę cofania z panoramicznym widokiem 360 stopni, nastrojowe oświetlenie kabiny oraz rozszerzony pakiet systemów bezpieczeństwa z asystentem wyprzedzania na drogach szybkiego ruchu (LCA) oraz systemem ostrzegania o ruchu poprzecznym z przodu pojazdu (FCTA).
Co trzeci klient zdecydował się na wersję Omotenashi, która z zewnątrz wyróżnia się specjalnym malowaniem 21-calowych felg oraz potrójnymi reflektorami LED z systemem BladeScan™, a we wnętrzu znajdziemy 21-głośnikowy system audio klasy premium Mark Levinson® oraz rozszerzony pakiet systemów bezpieczeństwa o asystenta wyprzedzania na drogach szybkiego ruchu (LCA) i system ostrzegania o ruchu poprzecznym z przodu pojazdu (FCTA), a także kamerę cofania z panoramicznym widokiem 360 stopni.
30% zamówień to wersja F SPORT, która przypisana jest do modelu RX 500h. Auto ma takie wyposażenie jak wersja Omotenashi, ale wyróżnia się z zewnątrz emblematami F SPORT, czarnymi relingami i lusterkami, przeprojektowanym przednim grillem w czarnym kolorze, specjalnymi nakładkami bocznymi, a także przednim i tylnym zderzakiem o aerodynamicznych kształtach. Do tego ma specjalnie zaprojektowane dla tej wersji 21-calowe felgi o 10 ramionach, a we wnętrzu znajdziemy kierownicę i gałkę dźwigni zmiany biegów obszyte perforowaną skórą, emblematy F SPORT i aluminiowe pedały o sportowych akcentach.
Spośród 11 dostępnych lakierów w przedsprzedaży największym powodzeniem cieszył się Graphite Black, który stanowi 21% zamówień. Lexus RX często był też przez pierwszych klientów wybierany w kolorze Sonic Grey (18%), a 15% zamawiających zdecydowało się na zupełnie nowy lakier w palecie Lexusa – Sonic Copper.