Sprzedaż marki napędzają auta wyposażone w zelektryfikowane napędy, co potwierdza, że klienci doceniają jej wieloletnie doświadczenie w tej dziedzinie. Lexus już od 18 lat oferuje hybrydy, w swojej gamie ma też samochody elektryczne oraz hybrydy typu plug-in. 81% tegorocznej europejskiej sprzedaży stanowią auta nisko- lub zeroemisyjne. W Europie Zachodniej aż 99% sprzedawanych Lexusów ma zelektryfikowany napęd.
Lexus NX
Rok 2022 potwierdził popularność aut SUV-ów i crossoverów w Europie. Lexus wprowadzając model RX 25 lat temu stworzył ten segment rynku w klasie premium, a teraz aż 89% sprzedaży na Starym Kontynencie to modele UX, NX, RX, GX i LX, czyli auta z takimi nadwoziami.
Najpopularniejszym Lexusem w 2022 roku w Europie był NX. W ciągu 12 miesięcy sprzedano 17 504 egzemplarzy tego modelu. 8 424 aut to wersja NX 350h, czyli z klasycznym napędem hybrydowym. 7 749 klientów wybrało NX-a 450h+, czyli pierwszą w historii marki hybrydę typu plug-in. Średniej wielkości SUV z tym napędem oraz dużą i wydajną baterią jest w stanie pokonać nawet do 98 km w bezemisyjnym trybie elektrycznym.
Lexus NX
Drugim najchętniej kupowanym przez Europejczyków i Europejki Lexusem był UX. W ciągu 12 miesięcy 2022 roku sprzedano 14 559 egzemplarzy tego miejskiego crossovera, a zdecydowana większość klientów decydowała się na wersję hybrydową. UX 250h z napędem na przednią oś lub z inteligentnym napędem na cztery koła E-FOUR sprzedał się w liczbie 12 450 egzemplarzy. Z salonów Lexusa wyjechało też 1 519 w pełni elektrycznych UX-ów 300e.
Lexus RX był trzecim najchętniej wybieranym Lexusem w Europie. W 2022 roku sprzedano 10 705 egzemplarzy flagowego SUV-a marki, a 6 440 z nich miało napęd hybrydowy.