Po raz szósty z rzędu Lexus triumfował w „What Car? Reliability Survey”, uzyskując najlepszy wynik 98,4%. To wyróżnienie ma szczególne znaczenie, bo w badaniu bierze udział ponad 25 tys. użytkowników samochodów, którzy dzielą się wrażeniami z codziennej eksploatacji samochodów.
„Lexus triumfował po raz szósty z rzędu, bo samochody tej marki psują się niesłychanie rzadko, a jak już trafią do serwisu, to naprawa dokonywana jest ekspresowo i najczęściej bez dodatkowych kosztów” – uzasadnił Steve Huntingford, redaktor naczelny „What Car?”.
Jednym z atutów marki jest wprowadzona w 2022 roku gwarancja Lexus Relax, która przedłuża ochronę na samochód nawet do 10 lat lub 185 tys. km. Jedynym warunkiem jest wykonanie przeglądu okresowego w ASO Lexusa co 12 miesięcy lub 15 tys. km. Program obejmuje wszystkie samochody Lexusa z europejskiej dystrybucji, w tym takie, które miały przerwę w serwisowaniu w autoryzowanych punktach.
Lexus Relax to uzupełnienie standardowej gwarancji producenta dla aut nowych na okres 3 lat lub do 100 000 km. Dodatkowo auta z napędami hybrydowymi mają też gwarancję na hybrydowe komponenty oraz akumulator napędu hybrydowego na okres 5 lat lub 100 000 km. Właściciele hybrydowych Lexusów mogą sukcesywnie przedłużać gwarancję na akumulator układu hybrydowego o kolejny rok (lub 15 000 km) aż do 10 lat, wykonując corocznie test baterii napędu hybrydowego w ASO Lexusa.
„Rozszerzamy gamę naszych samochodów, ale nasi klienci mogą być pewni jednego. Naszym priorytetem w dalszym ciągu jest najwyższa jakość samochodów, ich niezawodność i troska o najwyższe standardy obsługi klienta” – powiedział Chris Hayes, szef Lexusa w Wielkiej Brytanii.
NX 450h+ obronił tytuł hybrydy plug-in roku
Lexus NX 450h+ po raz drugi został wyróżniony tytułem „Plug-in Hybrid of the Year” w plebiscycie „What Car? Awards”. Samochód ma wyjątkowy napęd o łącznej mocy 309 KM/227 kW, który pozwala rozpędzić auto od 0 do 100 km/h w 6,3 sekundy. NX 450h+ jest też wyjątkowo oszczędny. Średnie spalanie w cyklu mieszanym według normy WLTP wynosi od 0,9 l/100 km, a auto w trybie elektrycznym za sprawą dużej baterii o pojemności 18,1 kWh jest w stanie pokonać nawet do 98 km. To co wyróżnia hybrydę Lexusa na rynku to fakt, że po rozładowaniu baterii auto pracuje jak klasyczna, oszczędna hybryda, nie powodując nadmiernego zużycia paliwa.
„Na rynku pojawiło się kilka bardzo ciekawych hybryd plug-in, ale żadna nie była w stanie zagrozić pozycji Lexusa NX 450h+. To niesamowicie wydajne auto bez względu na wybrany tryb jazdy, a komfort, jakość wykonania i materiały są najwyższej klasy” – powiedział Huntingford.