Do gamy nowego Lexusa RX dołącza nowa wersja F SPORT Design. Sportowe akcenty stylistyczne nadają autu dynamicznego charakteru. Ta odmiana oferowana będzie na polskim rynku z dwoma napędami - jako klasyczna hybryda RX 350h z układem o łącznej mocy 250 KM mocy i napędem na cztery koła E-FOUR oraz jako hybryda plug-in RX 450h+, która ma 309 KM mocy, napęd na cztery koła E-FOUR oraz dużą baterię o pojemności 18,1 kWh, która pozwala pokonać prawie 70 km w trybie elektrycznym.
Wraz z wprowadzeniem nowej wersji wyposażenia we wszystkich modelach z napędami RX 350h oraz RX 450h+ debiutuje system Predictive Efficient Drive, który pozwoli jeszcze efektywniej wykorzystać działanie zarówno klasycznego napędu hybrydowego jak i hybrydy typu plug-in, a tym samym zmniejszyć zużycie paliwa. Jego działanie jest połączone z wbudowaną nawigacją, a auto uczy się ekonomicznej jazdy i optymalnego wyboru trybu jazdy, bazując na wskazaniach GPS oraz zachowaniu kierowcy.
Wraz ze wzrostem liczby przejechanych kilometrów, zwiększa się liczba zebranych danych, które pozwalają efektywniej wykorzystać napęd hybrydowy. System Predictive Efficient Drive bierze pod uwagę także warunki na trasie, ruch drogowy, czy ukształtowanie terenu, dzięki czemu układ jest w stanie przewidzieć, jak dużo energii będzie potrzebne.
Wyjątkowy design i wyposażenie wersji F SPORT Design
Wersja F SPORT Design wyróżnia się wieloma akcentami lakierowanymi na czarno. Auto ma w tym kolorze przedni grill F SPORT, wloty powietrza w zderzaku, a tylny zderzak też ma kolor czarny, który jest przełamany akcentami w kolorze satynowego srebra. 21-calowe felgi aluminiowe mają ten sam wzór co w wersji F SPORT, ale pomalowano je lśniącym odcieniem czerni. Całość dopełniają emblematy F SPORT Design. Auto dostępne jest w siedmiu lakierach, w tym dwóch zarezerwowanych dla modeli z linii F SPORT – F White oraz Sapphire Blue.
We wnętrzu można wybrać jedną z czterech kolorystyk tapicerki wykonanej ze skóry naturalnej z elementami skóry syntetycznej, a standardem jest ambientowe oświetlenie w 64 barwach oraz wentylowane fotele przednie z pamięcią ustawień. RX F SPORT Design w standardzie ma najnowszy system multimedialny Lexus Link Pro z 14-calowym wyświetlaczem, asystentem głosowym Lexus Concierge, wbudowaną nawigacją oraz 4-letnim pakietem transmisji danych.
Auto wyposażone jest w indukcyjną ładowarkę do smartfonów, elektryczną klapę sterowaną ruchem nogi, a także najnowszy pakiet systemów bezpieczeństwa czynnego Lexus Safety System + 3 z systemem monitorowania martwego pola (BSM), systemem ostrzegania o ruchu poprzecznym z tyłu pojazdu (RCTA) oraz systemem zapobiegającym otwarciu drzwi w sytuacji zagrożenia kolizją (SEA).
Lexusa RX F SPORT Design można doposażyć w otwierany, dwuczęściowy szklany dach panoramiczny oraz w pakiet Technology, który obejmuje wyświetlacz HUD na przedniej szybie, haptyczne przyciski na kierownicy do obsługi systemu audio, telefonu i wyświetlacza, a także dwa dodatkowe elementy systemu bezpieczeństwa – asystenta wyprzedzania na drogach szybkiego ruchu (LCA) oraz system ostrzegania o ruchu poprzecznym z przodu pojazdu (FCTA).
Wersja F SPORT Design z wysokim rabatem
W związku z debiutem nowej wersji wyposażenia Lexus przygotował ofertę specjalną. Lexus RX 350h F SPORT Design kosztuje od 330 300 zł zamiast 389 900 zł, co oznacza, że korzyść przy zakupie auta sięga aż 59 600 zł względem ceny podstawowej. Ponadto w ramach programu Lexus More można uzyskać dodatkowy rabat, a w specjalnych cenach oferowane są koła zimowe i dodatkowe akcesoria.
„Lexus RX F SPORT Design to wersja dla tych, którzy chcieliby mieć auto w sportowej stylistyce nawiązującej do topowego RX-a 500h, ale nie potrzebują aż tak mocnej hybrydy. Klienci, którzy złożą zamówienie już teraz, mogą liczyć na szybką dostawę. Samochody z pierwszej partii około 100 aut będą do odbioru u dilerów Lexusa już w październiku tego roku” – mówi Robert Mularczyk, PR Senior Manager, Toyota & Lexus Central Europe.
Wersja F SPORT Design dostępna jest też z hybrydą plug-in. RX 450h+ w tej odmianie kosztuje od 449 900 zł.