Model LS rozpoczął w 1989 roku historię marki Lexus. Od tamtej pory na drogi całego świata wyjechało już ponad 900 tys. egzemplarzy tej eksluzywnej limuzyny, która od lat imponuje niesamowitym komfortem, doskonałym wyciszeniem wnętrza, najwyższą jakością wykonania oraz innowacyjnością. Flagowy model marki był pierwszą limuzyną Lexusa z napędem hybrydowym.
Aktualna, piąta generacja LS-a ma napęd Multistage Hybrid z 3,5-litrowym silnikiem V6. Łączna moc układu wynosi 359 KM i jest przenoszona na wszystkie koła przy pomocy inteligentnego napędu 4x4 E-FOUR z mechanizmem różnicowym Torsen. Lexus LS przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,5 sekundy, a średnie zużycie paliwa wynosi od 9,3 l/100 km.
Jeszcze więcej technologii
Lexus cały czas udoskonala swój flagowy samochód, a w salonach można już zamawiać egzemplarze z roku modelowego 2024, w których debiutuje wirtualny kokpit na ekranie o przekątnej 12,3 cala, a także nowy, funkcjonalny wyświetlacz HUD na przedniej szybie, który ma przekątną 10 cali. Standardem w Lexusie LS jest teraz cyfrowe lusterko wsteczne oraz ładowarka indukcyjna, a klapa bagażnika ma poprawioną funkcję kick, umożliwiającą otwarcie lub zamknięcie ruchem nogi.
Zupełnie nowy jest też inteligentny kluczyk z technologią Ultra-Wideband (UWB), który zwiększa ochronę przeciwkradzieżową. Za sprawą technologii UWB wykrywany jest nie tylko dystans między kluczykiem a samochodem, jak w przypadku standardowych systemów, ale określana jest dokładna lokalizacja. Precyzyjne pozycjonowanie kluczyka w czasie rzeczywistym sprawia, że samochód będzie mógł otworzyć tylko jego właściciel.
Lexus LS z roku modelowego 2024 ma też najnowszą generację systemów bezpieczeństwa czynnego Lexus Safety System + 3, a w wersjach Prestige i Omotenashi pakiet ten poszerzono o asystenta wyprzedzania na drogach szybkiego ruchu (LCA), system ostrzegający o ruchu poprzecznym z przodu pojazdu (FCTA) oraz układ awaryjnego zatrzymania pojazdu (EDSS). Dwa najwyższe warianty wyposażenia mają także system autonomicznego parkowania.
Więcej komfortu i lepsze prowadzenie
Lexus dopracował też elementy konstrukcyjne auta. Poprawienie mocowania układu wydechowego minimalizuje wibracje i zwiększa komfort podróżowania. Dzięki zmienionemu mocowaniu kolumny kierowniczej, auto jeszcze lepiej reaguje na polecenia kierowcy.
Ulepszono też charakterystykę pracy zawieszenia pneumatycznego, które oferowane jest w modelu LS w standardzie. Auto teraz jeszcze lepiej radzi sobie z nierównościami, porusza się płynnie, zwiększając komfort podróżowania. Lepsze zachowanie w zakrętach uzyskano dzięki zoptymalizowaniu mocowania belek usztywniających.