Druga generacja Lexus NX, która na rynku dostępna jest od 2022 roku, odniosła ogromny sukces na wielu europejskich rynkach, przyczyniając się do rekordowych wyników marki w tym regionie. W Polsce samochód należy do najczęściej rejestrowanych aut klasy premium. Auto jest też doceniane przez branżowych ekspertów i dziennikarzy. Jurorzy plebiscytu „Auto Express” New Car Awards po raz trzeci z rzędu przyznali NX-owi tytuł najlepszego SUV-a średniej wielkości.
„NX to prawdziwy popis marki Lexus, dlatego po raz kolejny zwyciężył w swoim segmencie. Auto ma wyjątkowo komfortową kabinę, doskonale się prowadzi, a wyróżnia je technologia hybrydowa, która zapewnia płynną i oszczędną jazdę. To dlatego NX wybija się w tej bardzo konkurencyjnej kategorii” – uzasadnił redaktor naczelny „Auto Express” Paul Barker.
Druga generacja modelu NX dostępna jest w dwóch hybrydowych wariantach. NX 350h to klasyczna hybryda o mocy 243 KM, która może mieć napęd na przód lub inteligentny napęd na cztery koła E-FOUR. NX 450h+ to bardzo wydajna hybryda plug-in z baterią litowo-jonową o pojemności 18,1 kWh, która pozwala na pokonanie nawet 98 km w bezemisyjnym trybie elektrycznym. Napęd plug-in hybrid Lexusa, w odróżnieniu od konkurencyjnych konstrukcji, po rozładowaniu baterii pracuje jak klasyczna hybryda, utrzymując zbliżony poziom osiągów oraz niskie średnie zużycie paliwa.
Lexus NX już od 219 100 zł
W Polsce Lexus NX 350h z napędem na przód kosztuje teraz od 219 100 zł w bogato wyposażonej wersji Prestige. To o 45,8 tys. zł mniej niż wynosi cena katalogowa tego wariantu. W standardzie auto ma systemy bezpieczeństwa Lexus Safety System +3, reflektory LED, kamerę cofania, czujniki parkowania, elektrycznie sterowaną klapę bagażnika otwieraną ruchem nogi, czujnik martwego pola, akustyczne szyby z przodu, przyciemniane szyby tylne, inteligentny kluczyk oraz 9,8-calowy ekran dotykowy systemu multimedialnego Lexus Link z nawigacją Connected oraz asystentem głosowym Lexus Concierge.
W salonach Lexusa można skorzystać też ze specjalnej oferty dla wersji Prestige z 20-calowymi kołami. NX 350h z napędem na przód cena kosztuje 225 700 zł, czyli aż o 47,2 tys. zł mniej od ceny katalogowej. Najwięcej można zyskać decydując się na wariant NX 450h+ w wersji Prestige z 20-calowymi felgami aluminiowymi. Auto kosztuje 275 400 zł, czyli aż 57,5 tys. zł mniej od ceny katalogowej.