Lexus wprowadza właśnie całkowicie nowy model, który po raz pierwszy zaprezentowany został na tokijskim salonie motoryzacyjnym w roku 1999. Od samego początku samochód ten spotkał się z ogromnym zainteresowaniem związanym z tym, że SC430 jest pierwszym kabrioletem, jaki wyprodukowała ta japońska firma. Oficjalna prezentacja, tuż przed wprowadzeniem na rynek europejski przypadła na tegoroczny salon w Genewie.
Nowy Lexus odznacza się oryginalną, elegancką i ponadczasowa stylistyką za którą kryje się nowoczesna technologia. Czteroosobowy pojazd ze złożonym dachem wygląda jak klasyczne, piękne coupé. Za otwarcie dachu odpowiedzialny jest układ elektryczny uruchamiany przyciskiem, dzięki któremu szybko i łatwo przekształcić go można w atrakcyjny kabriolet.
Atrakcyjny, gdyż wygląd tego auta przyciąga uwagę za sprawą potężnych, 18-calowych kół, "muskularnej" sylwetki, dużego rozstawu osi i krótkich zwisów. Zadanie jakie mieli projektanci nie było łatwe, gdyż polegało ono na stworzeniu samochodu, który będzie zarówno pięknym coupé jak i kuszącym cabrio.
Patrząc na SC430 trzeba przyznać, że udało im się to doskonale. Metalowy dach przykrywający kabinę nie odbiera Lexusowi uroku, jak ma to niekiedy miejsce w przypadku tego typu konstrukcji. Równie silny nacisk położono na wnętrze. Również ono musi być piękne, gdyż po złożeniu dachu staje się widoczne. Zachowana została przy tym równowaga pomiędzy stylistyką a funkcjonalnością. Układ siedzeń 2+2 zapewnia ciekawe doznania wizualne a jednocześnie dostarcza jadącym wystarczający komfort.
W celu zapewnienia maksimum elegancji zrezygnowano z tworzyw sztucznych na rzecz naturalnych materiałów, takich jak drewno i skóra. Te dominujące w kabinie materiały odznaczają się oczywiście najwyższą jakością i doskonałym poziomem montażu. Drewno klonu i orzecha doskonale komponuje się z zegarami i wskaźnikami. Najważniejsze jest jednak to, że całość pozostaje bardzo funkcjonalna i czytelna. Kierowca ma do dyspozycji logicznie zaprojektowany układ analogowych wskaźników oraz cyfrowy wyświetlacz, który działa jako interfejs komputera pokładowego i pokazuje poziom zużycia paliwa, przebieg kilometrów i średnią prędkość jazdy.
W przednich siedzeniach zamontowano system elektronicznego zapamiętywania pozycji kierowcy i pasażera, łącznie z dopasowaniem ustawienia lusterka i elementów niezbędnych podczas kierowania pojazdem. W opcji dodatkowej wyposażenia znajduje się system podgrzewania siedzeń przednich. Kierownica, standardowo drewniano-skórzana, również elektronicznie dostosowuje się do pozycji kierowcy. Po wyjęciu kluczyka, automatycznie się cofa, ułatwiając wysiadanie i wsiadanie. Gdy kluczyk ponownie znajduje się w stacyjce, elektronicznie przywrócone zostaje jej zapamiętane położenie. Bliskie spotkanie zaawansowanej technologii i stylu podkreślają także metaliczne obwódki zegarów.
Japoński kabriolet o długości 4515 mm, szerokości 1825 mm i wysokości 1370 mm napędzany jest ośmiocylindrowym silnikiem 4,3 VVTi o mocy 286 KM, który współpracuje z pięciostopniową, automatyczną skrzynią biegów (ETC - Electronically Controlled Transmission). Przekładnia ta dostosowuje zmianę biegów do stylu jazdy w danej chwili i do warunków zewnętrznych. Połączenie to zapewnia doskonałe osiągi, przyspieszenie do setki trwa tylko 6,4 sekundy a prędkość maksymalna jest elektronicznie ograniczona do 250 km/h. Przeciętne zużycie paliwa wynosi 12 litrów na 100 kilometrów.
Podczas tworzenia SC430 nie zapomniano oczywiście o bezpieczeństwie jadących.
Pierwszy etap to zapewnienie maksymalnej sztywności karoserii oraz zastosowanie stref kontrolowanych zgniotów i sztywnej "klatki" chroniącej pasażerów. Kolejne systemy to układy elektroniczne, które korygują błędy kierowcy. Zaliczyć do nich można: cztero-sensorowy, cztero-kanałowy ABS, EBD, system kontroli trakcji, kontrolę stabilności pojazdu (VSC) i wspomaganie pedału hamulca.