Nowy Lexus RX 300 zadebiutuje na tegorocznym auto salonie w Paryżu. Według zapewnień producenta pierwsze limuzyny dostępne będą w handlu od października 2000. RX 300 to samochód bardzo wszechstronny, oferujący komfort limuzyny, wielość zastosowań charakterystyczną dla MPV (Multi Purpose Vehicle) oraz praktyczność samochodu terenowego.
Lexusa napędza 3,0-litrowy silnik V6 z systemem zmiennych faz rozrządu VVTi. RX 300 dysponuje samonośną karoserią podobną do tych, jakie stosuje się w samochodach osobowych a nie ramą nośną popularnie wykorzystywaną w Sport Utility Vehicles. W połączeniu z niezależnym zawieszeniem kół ma ono zapewnić wysoki komfort jazdy i łatwe prowadzenie.
Cechy wymienione powyżej, według producenta pozwoliły RX 300 wyznaczyć nowy standard na rynku samochodów luksusowych SUV w USA i Japonii. W ciągu kilku zaledwie miesięcy RX dostał się na szczyty list najlepiej sprzedających się samochodów mimo, że to właśnie rynek amerykański uważany jest za kolebkę segmentu SUV. Obecnie, jak twierdzi Lexus, RX 300 to najczęściej nabywany kompaktowy SUV i jednocześnie najpopularniejszy model tej firmy w USA.
Ponieważ Lexus już na samym początku założył, że wprowadzi RX 300 także na rynek europejski, specjaliści w Toyota Motor Europe Technical Center w Brukseli jeszcze przed wypuszczeniem auta na rynek amerykański rozpoczęli prace nad dostosowaniem RX 300 do preferencji europejskich.
W ten sposób dodano m.in. nowe resory, zderzaki i stabilizatory aby sprostać wymaganiom europejskich klientów dotyczących dynamiki jazdy. W kwestii aktywnego bezpieczeństwa położono nacisk głównie na hamulce. Przerobiono tarcze i wykładziny hamulców oraz korektory siły hamowania, aby osiągnąć w ten sposób lepsze panowanie nad autem oraz zwiększyć kontrolę nad samochodem przy dużych prędkościach. Oprócz tego dołożono starań, aby zapewnić cichą pracę auta także przy dużych prędkościach.
Lexus zyskał aktywne wytłumienie silnika, które ma za zadanie wyciszyć nawet najmniejsze wibracje. RX 300 dostępny na rynku europejskim otrzyma reflektory i światła tylne o nowym kształcie, nowy wlot powietrza na przodzie, nowe amortyzatory, koła i kolory karoserii. Wnętrze uatrakcyjnią subtelne kolory i ekskluzywne materiały.