Po życzliwym przyjęciu debiutującego IS F, gama wersji rozszerzy się o kolejną, trzecią już odmianę tego modelu.
Wystawiony zostanie także koncepcyjny model LF-Xh z napędem hybrydowym, odświeżony IS 220d / IS 250, nowy LS 460 AWD ze stałym napędem na wszystkie koła oraz rodzina napędów hybrydowych Lexus Hybrid Drive.
Jak dotąd, Lexus pozostaje jedyną luksusową marką samochodową dysponującą szeroką ofertą modeli z napędem hybrydowym, z pierwszym na świecie tego typu samochodem w grupie SUV – modelem RX 400h, dynamiczną limuzyną GS 450h oraz bezkonkurencyjnym modelem flagowym LS 600h.
LF-Xh – samochód koncepcyjny
Zastosowanie unikalnej filozofii wzorniczej Lexusa - L-finesse w różnorodnych artystycznych i kreatywnych sferach, znacznie wykraczających poza język wzornictwa samochodowego, nowy model koncepcyjny Lexusa LF-Xh zadebiutował w galerii Museo della Permanente podczas Tygodnia Sztuki Wzorniczej Milan 2008.
LF-Xh wyróżnia muskularne, silnie wyrzeźbione nadwozie, eleganckie i ukierunkowane na użytkownika wnętrze oraz napędzający wszystkie koła hybrydowy układ napędowy Lexus Hybrid Drive, w którego skład wchodzą potężna jednostka benzynowa V6 oraz wysokiej mocy silniki elektryczne. Ze swą utrzymaną w całości w tonacji czerni wyjątkowo dynamiczną sylwetką, ten fascynujący samochód koncepcyjny łączy w sobie najnowocześniejsze rozwiązania w zakresie ochrony środowiska, wyjątkowe osiągi, niemal bezgłośne funkcjonowanie, niezwykle niskie zużycie paliwa oraz minimalną emisję zanieczyszczeń, tworząc doskonały obraz przyszłej generacji samochodów, powstały dzięki dalekowzroczności Lexusa.
Zobacz więcej zdjęć koncepcyjnego Lexusa na naszym fotoblogu.
Rodzina IS rocznik 2009
Zdobywający laury za stylistykę, komfort, doskonałość i wiodący w klasie poziom wyposażenia, dynamiczny sedan Lexusa w wydaniu kompaktowym – model IS – w wersji na rok 2009 przeszedł głębokie zmiany w zakresie stylistyki, dynamiki jazdy, bezpieczeństwa oraz rozwiązań technicznych.
Odświeżone wnętrze wraz z nadwoziem reprezentują kolejne wcielenie unikalnej myśli wzorniczej Lexusa L-finesse. Modyfikacje zawieszenia, układu kierowniczego, skrzyń biegów oraz łopatkowych przełączników do zmiany biegów przyczyniły się do wyraźnej poprawy własności dynamicznych. Poprawienie aerodynamiki wraz z udoskonaleniem skrzyni biegów pozwoliły obniżyć emisję CO2 o 3%, a w wersji Sport nawet o 8%.
Wprowadzenie jako wyposażenia standardowego wszystkich wersji zintegrowanego układu stabilizacji ruchu pojazdu (VDIM) podkreśla troskę Lexusa o wszelkie aspekty bezpieczeństwa jadących, zaś rozszerzona lista wyposażenia jeszcze dobitniej podkreśla komfort i wygodę luksusowego wnętrza modelu IS.
LS 460 AWD
Dwa lata po wprowadzeniu do sprzedaży w Europie czwartej generacji modelu flagowego Lexusa, wyjątkowe osiągi LS460, stabilna dynamika oraz nowatorskie rozwiązania w zakresie bezpieczeństwa czynnego zyskały dodatkowe wsparcie w postaci stałego napędu na obie osie jezdne.
W skład układu przeniesienia napędu na obie osie jezdne wchodzą trzy mechanizmy różnicowe, z wysoce kompaktowym międzyosiowym mechanizmem różnicowym o podwyższonym tarciu TORSEN® typu C, w normalnych warunkach rozdzielającym moment napędowy pomiędzy przednie i tylne koła w proporcji 40:60. Błyskawicznie reagując na warunki jazdy, mechanizm różnicowy typu C nieustannie optymalizuje ten podział, zmieniając go w zakresie od 50:50 do 30:70. Dzięki temu przyczepność do nawierzchni, parametry trakcyjne oraz stateczność przy przyspieszaniu na zakrętach podniosły się do poziomów niespotykanych w tej klasie samochodów.