Tym razem Toyota, która miewa ostatnio spore problemy wizerunkowe, postanowiła zareagować natychmiast.
W tydzień po doniesieniach Consumer Reports, Lexus ogłosił akcję naprawczą, którą zostało objętych 9300 egzemplarzy GX 460. Rozwiązaniem problemu ma być uaktualnienie oprogramowania. Szef działu jakości Toyota North America, powiedział "nasi inżynierowi przeprowadzili testy, mające na celu potwierdzenie zagadnień podjętych przez Consumer Reports i uważamy, że uaktualnienie oprogramowania rozwiąże problem". Nowe oprogramowanie trafi do serwisów do końca tego tygodnia, wtedy też Lexus skontaktuje się z właścicielami. Lexus zapewnił też wszystkim klientom, którzy zakupili GX 460 samochód zastępczy, jeśli ci uznają, że boją się jeździć SUV-em Lexusa.
Przypominamy, że 12 kwietnia Consumer Reports wykazało w jednym ze swoich testów, iż nieodpowiednio zestrojony system kontroli stabilności może doprowadzić w pewnych sytuacjach do zarzucania tyłem modelu GX 460 (2010). Żaden inny model Lexusa nie posiada tej wady.